Wittmané az első futam Spielbergben

#11 Marco Wittmann, BMW M4 DTM

Fotó: DTM Official

Második állomására, Spielbergbe érkezett a DTM mezőnye ezen a hétvégén. Az első futam Mercedes fölénye után mindenki kíváncsian várta: ez a dominancia a véletlen műve, vagy a stuttgartiak valamit nagyon eltaláltak erre a szezonra. 

A szombati időmérő máris csattanós választ adott a kérdésre, a mezőny első felébe csupán két Mercedes tudott helyet foglalni magának, és ők is a kevéssé előkelő 8. és 12. pozíciót szerezték meg. Nem úgy a BMW: akár Bajor fieszta is lehet a hétvégén, ha így folytatják, ahogy elkezdték, hiszen Marco Wittman révén a pole, Tom Blomquisttal pedig a második hely is a BMW statisztikáját javította az időmérő után. Harmadik helyet pedig az az Adrian Tambay szerezte meg, aki nulla ponttal érkezett az első két futam után Spielbergbe.

Azt még említsük meg, hogy a BMW 8 autójából 7 (!) az első 12-ben kapott helyet. Az első futam időmérő edzésének végeredménye: Marco Wittmann, Tom Blomqvist, Adrien Tambay, Edoardo Mortara, Timo Glock, Maxime Martin, António Félix da Costa, Paul di Resta…

A futamon aztán az eleje simán eljött, Edoardo Mortara viszont jobban kapta el a rajtot mint Adrian Tambay, az első kanyarban az olasz kifékezte a franciát, aki kisodródott a bukótérbe, így még a sárga postás BMW Timo Glockal is kényelmesen elhaladt mellette. Kálváriájának pedig korántsem volt vége, az első körben még egy pozíciót vesztett, Martin Tomczyk erőből elhúzott, tehát Tambay a kör végére a hatodik helyen találta magát.

A rajt nagy vesztese a kilencedik helyről rajtoló audis Mattias Ekström, akit kiforgattak a nagy tülekedésben az első kanyarban. Óriási szerencséje a bajban, hogy senki nem találta el és a mezőny végéről vágtathatott a többiek után. Kevés híján a 25. helyre esett vissza, majdnem az orvosi autó is elment mellette.

Daniel Juncadella a hatodik körben elegánsan leparkolta az AMG C63-t a korlát mellé, elég szerencsétlen helyre, a bal első kerekében akkora nyolcas volt mint a csepel biciklimen, amikor egy Trabanttal konfrontálódtam. Emiatt sárga zászlót léptettek érvénybe, és ez sokba került Félix da Costának. Pont abban a pillanatban intették be a sárgát, amikor lebirkózta Paul di Restát, így gyakorlatilag már sárga zászló alatt előzött, emiatt áthajtásos büntetésben részesült.

Még ebben a körben Christian Vietoris is feladta. A Juncadellával történt ütközés az ő autóján is maradandó károsodást okozott, de legalább nem kellett a boxba gyalogolnia, mint Danielnek.

A 20. körben Bruno Spengler úgy ítélte meg a helyzetet hogy rövidebbet tud fékezni, mint előtte Götz a 12. helyen, és belülről egy jobbos kanyarban ezt meg is tette, egyszerre fordultak el, a jobb kigyorsításnak köszönhetően meg is előzte Götzöt. Emiatt Miguel Molina is ráesett Götzre, akinek azért mostanra már sok volt a jóból, kellemeset rálegyezett Molinára, azonban ő ettől nem ijedt meg, ezért egy apró bodicsekkel is nyomatékosította, hogy egyszer volt Budán kutyavásár és még egy pozíciót nem enged át. Molina még mindig nem vette a lapot, egymás mellett fordultak a következő kanyarban is, majd a balosban Götz jobb pozícióban volt és végül megtartotta a 13. helyet. Molina meglehetősen morcosan rádiózott a csapatának nem éppen hízelgő jelzőkkel illetve Götzöt.

De végre legalább autóversenyt láthattunk. A versenybírák is vizsgálták az ügyet, de semmi kivetnivalót nem találtak Götz védekezésében.

Molina két körrel később kisodródott, sok időt és pozíciót vesztve a 19. helyre esett vissza.

Götz egyébként a 26. körben megpróbálkozott azzal, hogy visszavegye Spenglertől a 12. helyet, de a pályáról hasonlóan kicsúszva, mint Molina még a saját pozícióját is elvesztette, hárman is megelőzték.

Az élen semmi nem változott a verseny 40 perce alatt, ahogy az első kanyarból elfordultak, úgy is futottak át a kockás zászló alatt. A győzelmet Marco Wittman szerezte meg magának és a Red Bull BMW csapatnak végig magabiztos versenyzéssel. Második helyen Tom Blomquist végzett szintén egy BMW volánja mögött, és a harmadik Edoardo Mortara lett, aki ezzel 15 ponttal második a tabellán. A jelenlegi listavezető Paul di Resta a hetedik helyen zárta a futamot.

A BMW behúzta a versenyt is, nemcsak az időmérőt, az első hatban 5 BMW, ezzel toronymagasan elsők a konstruktőrök között.

Eredmények

A cikket Rippl Róbert, az NX TV munkatársa készítette. Szimulátor-versenyek az NX TV honlapján és Youtube csatornáján.

Comments

comments