Ismét egy igazi autósportos hétvégének örülhetünk a pünkösdi hosszú hétvégén, hisz a DTM mellett WTCR, TCR, Formula E és Blancpain versenyek várják az ínyenceket, és hol van még a vége? A szombati DTM forduló a Lausitzringen az események tökéletes nyitánya volt.
A felek már a rajtnál megalapozták a verseny hangulatát. Történt ugyanis, hogy Nico Müller lefulladt a rajtnál, a mögüle induló márkatársa, Jamie Green pedig, mivel a helyezkedő ellenfelek takarták a tökéletes kilátást, hátulról kíméletlenül belerongyolt a svájciba. Green autójának eleje millió darabra tört, és bár Müller közben el tudott indulni, a célegyenes végén félre is állította gépét. Az Audi főhadiszállásán teljes döbbenet lett úrrá. Természetesen azonnal beküldték a biztonsági autót, ami az első körben még átvezette a mezőnyt a célegyenesen, ám a törmelék mennyiségét látva a következő pár kört már a boxutcán keresztül tették meg.
A DTM-be tavaly bevezetett, Indy stílusú rajt az utóbbi évek talán egyik leglátványosabb újítása, nem csak azért, mert szokatlan az európai szemnek, hanem mert rengeteg kavarodást, ezzel pedig remek lehetőséget teremt a pilótáknak, hogy javítsanak az eddigi pozícióikon. Most sem volt ez másképp, az élen állók viszonylag jól eljöttek, ám a holland újonc, Robin Frijns nem úszta meg a kiugrásért kapott 5 másodperces stop and go büntetést. Az újraindított verseny ezután egy egész kört ért meg. Épp Nico Müller próbált a rajtjáról elmondani pár szót a hivatalos közvetítésben, amikor egy hatalmas, sűrű porfelhő és az egy emberként felhorkanó boxutca fojtotta belé a szót. Megint két Audi volt a főszereplő: Loic Duval és René Rast összeértek, a tavalyi bajnok autója lesodródott a fűre, ahol vagy a rázókövek külső széle, vagy az egyenetlen földfelület a levegőbe emelte a versenyautót, ami a tengelye körül átfordult, majd ismét földet érve leszakította annak a teljes tetejét, beleértve az első szélvédőt is. Rast azonnal jelezte, hogy jól van, és saját lábán hagyta el a roncsokat, ám az orvosi team azonnal a pályakórházba szállította az ilyenkor megszokott vizsgálatra. A versenyt piros zászlóval megszakították, ám az óra nem állt meg. A maradék, nettó 20 perces verseny sem telt eseménytelenül, hisz a kötelező boxkiállásokat ebben az időszakban kellett letölteni. Frijnsnak a harmadik rajt sem sikerült, ez alkalommal egy áthajtásos büntetéssel honorálták a produkcióját. Áthajtásos büntetés érdemelt a 23-mas rajszámú Dani Juncadella is, ám a spanyolnak, az előző versenyhez hasonlóan, fogalma sem volt, hogy miért. Mivel a versenyfelügyelők döntése nem jelent meg a képernyőn, valószínűleg Juncadella is a harmadik rajtnál követett el szabálytalanságot.
A versenyt végül a szemfüles Mercedes pilóta, Edoardo Mortara nyerte. A harmadik rajtnál még a kilencedik helyen állt, ám a rajt után azonnal kiállt a boxba, onnan pedig már csak maga mögé kellet figyelnie.
„Ez az első győzelmem a Mercedesszel, nagyon különleges és érzelmes pillanatok ezek” – mondta a futam után. „Keményen küzdöttünk, és természetesen most nagyon elégedett vagyok.”
A második helyen a BMW-s Timo Glock futott be, a kapott pontokkal megerősítve a vezető pozícióját a bajnokságban.
„Nagyon sajnálom az audis srácokat” – nyilatkozott Glock. „Egy ilyen durva balesetnél örülnünk kell, hogy mindenki épségben megúszta. A verseny vége felé talán túl keveset kockáztattam, de ennek a második helynek is örülök. Úgy gondolom, a nézők megint remek autóversenyzést kaptak a pénzükért.”
Az újonc oszták, Philipp Eng életében először léphetett fel a dobogóra, mindezt harmadik DTM versenye után.
„Rövid idő alatt kellett hozzászoknom ehhez a környezethez, de most nagyon örülök. A verseny rettentően mozgalmas és izgalmas volt. Szívesen nyertem volna, ám ezzel a dobogós helyezéssel is elégedett vagyok.”
Három verseny után továbbra is Timo Glock áll a tabella élén, 17 pontos előnnyel a második Gary Paffett és a harmadik Edo Mortara előtt.
A verseny teljes végeredménye:
- Edoardo Mortara HWA Mercedes
- Timo Glock RMR BMW
- Philipp Eng RMR BMW
- Lucas Auer HWA Mercedes
- Bruno Spengler RBM BMW
- Paul Di Resta HWA Mercedes
- Marco Wittmann RMG BMW
- Pascal Wehrlein HWA Mercedes
- Gary Paffett HWA Mercedes
- Augusto Farfus RMG BMW
- Mike Rockenfeller Phoenix Audi
- Joel Eriksson RBM BMW
- Robin Frijns Abt Audi
- Daniel Juncadella HWA Mercedes
A bajnokság állása:
- Timo Glock 62
- Gary Paffett 45
- Edoardo Mortara 37
- Lucas Auer 33
- Bruno Spengler 23
- Pascal Wehrlein 22
- Mike Rockenfeller 18
- Philipp Eng 17
- Paul di Resta 16
- Joel Eriksson 13
- Loic Duval 11
- René Rast 10
- Marco Wittmann 8
- Daniel Juncadella 4
- Augusto Farfus 2
Schneider Erika
Social Profiles