Volt itt minden, mint a búcsúban

Fotó: DTM hivatalos

Ismét egy igazi autósportos hétvégének örülhetünk a pünkösdi hosszú hétvégén, hisz a DTM mellett WTCR, TCR, Formula E és Blancpain versenyek várják az ínyenceket, és hol van még a vége? A szombati DTM forduló a Lausitzringen az események tökéletes nyitánya volt.

A felek már a rajtnál megalapozták a verseny hangulatát. Történt ugyanis, hogy Nico Müller lefulladt a rajtnál, a mögüle induló márkatársa, Jamie Green pedig, mivel a helyezkedő ellenfelek takarták a tökéletes kilátást, hátulról kíméletlenül belerongyolt a svájciba. Green autójának eleje millió darabra tört, és bár Müller közben el tudott indulni, a célegyenes végén félre is állította gépét. Az Audi főhadiszállásán teljes döbbenet lett úrrá. Természetesen azonnal beküldték a biztonsági autót, ami az első körben még átvezette a mezőnyt a célegyenesen, ám a törmelék mennyiségét látva a következő pár kört már a boxutcán keresztül tették meg.

A DTM-be tavaly bevezetett, Indy stílusú rajt az utóbbi évek talán egyik leglátványosabb újítása, nem csak azért, mert szokatlan az európai szemnek, hanem mert rengeteg kavarodást, ezzel pedig remek lehetőséget teremt a pilótáknak, hogy javítsanak az eddigi pozícióikon. Most sem volt ez másképp, az élen állók viszonylag jól eljöttek, ám a holland újonc, Robin Frijns nem úszta meg a kiugrásért kapott 5 másodperces stop and go büntetést. Az újraindított verseny ezután egy egész kört ért meg. Épp Nico Müller próbált a rajtjáról elmondani pár szót a hivatalos közvetítésben, amikor egy hatalmas, sűrű porfelhő és az egy emberként felhorkanó boxutca fojtotta belé a szót. Megint két Audi volt a főszereplő: Loic Duval és René Rast összeértek, a tavalyi bajnok autója lesodródott a fűre, ahol vagy a rázókövek külső széle, vagy az egyenetlen földfelület a levegőbe emelte a versenyautót, ami a tengelye körül átfordult, majd ismét földet érve leszakította annak a teljes tetejét, beleértve az első szélvédőt is. Rast azonnal jelezte, hogy jól van, és saját lábán hagyta el a roncsokat, ám az orvosi team azonnal a pályakórházba szállította az ilyenkor megszokott vizsgálatra. A versenyt piros zászlóval megszakították, ám az óra nem állt meg. A maradék, nettó 20 perces verseny sem telt eseménytelenül, hisz a kötelező boxkiállásokat ebben az időszakban kellett letölteni. Frijnsnak a harmadik rajt sem sikerült, ez alkalommal egy áthajtásos büntetéssel honorálták a produkcióját. Áthajtásos büntetés érdemelt a 23-mas rajszámú Dani Juncadella is, ám a spanyolnak, az előző versenyhez hasonlóan, fogalma sem volt, hogy miért. Mivel a versenyfelügyelők döntése nem jelent meg a képernyőn, valószínűleg Juncadella is a harmadik rajtnál követett el szabálytalanságot.

A versenyt végül a szemfüles Mercedes pilóta, Edoardo Mortara nyerte. A harmadik rajtnál még a kilencedik helyen állt, ám a rajt után azonnal kiállt a boxba, onnan pedig már csak maga mögé kellet figyelnie.

„Ez az első győzelmem a Mercedesszel, nagyon különleges és érzelmes pillanatok ezek” – mondta a futam után. „Keményen küzdöttünk, és természetesen most nagyon elégedett vagyok.”

A második helyen a BMW-s Timo Glock futott be, a kapott pontokkal megerősítve a vezető pozícióját a bajnokságban.

„Nagyon sajnálom az audis srácokat” – nyilatkozott Glock. „Egy ilyen durva balesetnél örülnünk kell, hogy mindenki épségben megúszta. A verseny vége felé talán túl keveset kockáztattam, de ennek a második helynek is örülök. Úgy gondolom, a nézők megint remek autóversenyzést kaptak a pénzükért.”

Az újonc oszták, Philipp Eng életében először léphetett fel a dobogóra, mindezt harmadik DTM versenye után.

„Rövid idő alatt kellett hozzászoknom ehhez a környezethez, de most nagyon örülök. A verseny rettentően mozgalmas és izgalmas volt. Szívesen nyertem volna, ám ezzel a dobogós helyezéssel is elégedett vagyok.”

Három verseny után továbbra is Timo Glock áll a tabella élén, 17 pontos előnnyel a második Gary Paffett és a harmadik Edo Mortara előtt.

A verseny teljes végeredménye:

  1. Edoardo Mortara HWA Mercedes
  2. Timo Glock RMR BMW
  3. Philipp Eng RMR BMW
  4. Lucas Auer HWA Mercedes
  5. Bruno Spengler RBM BMW
  6. Paul Di Resta HWA Mercedes
  7. Marco Wittmann RMG BMW
  8. Pascal Wehrlein HWA Mercedes
  9. Gary Paffett HWA Mercedes
  10. Augusto Farfus RMG BMW
  11. Mike Rockenfeller Phoenix Audi
  12. Joel Eriksson RBM BMW
  13. Robin Frijns Abt Audi
  14. Daniel Juncadella HWA Mercedes

A bajnokság állása:

  1. Timo Glock 62
  2. Gary Paffett 45
  3. Edoardo Mortara 37
  4. Lucas Auer 33
  5. Bruno Spengler 23
  6. Pascal Wehrlein 22
  7. Mike Rockenfeller 18
  8. Philipp Eng 17
  9. Paul di Resta 16
  10. Joel Eriksson 13
  11. Loic Duval 11
  12. René Rast 10
  13. Marco Wittmann 8
  14. Daniel Juncadella 4
  15. Augusto Farfus 2

Schneider Erika

Comments

comments