Már az időmérő edzés is érdekes eredményeket hozott, a két vasárnapi versenyről nem is beszélve. Volt itt minden: Muller rajtelsőség, büntetések, Volkswagen dupla dobogó, félreértések, rádiós hiszti, gyakorlatilag csupa olyasmi, amit csak egy olyan őrült pályán lehet elképzelni, mint a zandvoorti…
Szóval ma reggel azzal kezdtünk, hogy a három Lynk&Co, melyek a Q3-ba jutottak, függetlenül attól, hogy visszakapták a szlovákiai BoP-t, mind az élre álltak. A pole Yvan Mulleré lett, mellőle Yann Ehrlacher, mögülük Thed Björk rajtolhatott. A Q3-ba jutott még Michelisz Norbert és Augusto Farfus.
A turbónyomás egy olyan relatív érték, mely sok mindentől függ, köztük a külső nyomástól is, mely az időmérő alatt változott. Így aztán Muller autójában az automata szabályozónak vissza kellett volna állítania a turbónyomást, de ez valamiért nem történt meg. Ennek következtében az autót szabálytalannak minősítették, Muller Q3-mas idejét törölték és a francia az ötödik helyről indulhatott. A pole családban maradt, Ehrlacher és Björk álltak fel az első sorba…
A második verseny, a szokásoknak megfelelően fordított rajtrácsról indult, tehát a rajtsorrend a következőképpen nézett ki: Esteban Guerrieri, Benjamin Leuchter, Johan Kristoffersson, Nick Catsburg, Mikel Azcona, Yvan Muller, Augusto Farfus, Michelisz Norbert, Thed Björk, Yann Ehrlacher, Nestor Girolami, Rob Huff, Aurélien Panis, Gabriele Tarquini, Jean-Karl Vernay, Mehdi Bennani, Andy Priaulx, Niels Langeveld, Kevin Ceccon, Frédéric Vervisch, Tassi Attila, Daniel Haglöf, Tiago Monteiro, Ma Qing Hua, Tom Coronel, Gordon Shedden.
Guerrieri szépen eljött az élről, Leuhter, Kristoffersson és Catsburg követték. A hátsó traktusban Tassi autója dombnak felfelé beszitált Coronel előtt, a holland már nem tudott fékezni, összeértek, és a Honda a kavicságyban kötött ki. Coronel el is magyarázta az esetet rádión, meg is nézhettük egyből belső kamerából a visszajátszást, és ez volt Tom szerencséje, ezért úszta meg büntetés nélkül az esetet. Ugyanakkor teljességgel a mezőny legvégén voltak, szóval egy büntetés nem tudott volna sokat rontani Coronel helyzetén. Beküldték a biztonsági autót, Tassi Hondáját kipecázták a sóderből, aztán a harmadik körben kijött a Safety Car, szabad folyást hagyva az amúgy nem túl izgalmas versenynek.
Bennani mutatott be egy előzést Langevelden, aztán Muller farolt olyat három kerékkel a füvön, végig az utolsó kanyar mentén, mintha legalábbis az Andros Trophy-n lennénk. Mondjuk, amilyen időjárásban rendezik idén eddig az összes futamot, nem csoda, ha azt hitte Yvan, hogy ez valami téli sorozat… Végül a 9. pozícióban tudta folytatni a versenyt.
A kilencedik körben láttunk még egy előzést: Vervisch a 20. helyen haladva kisebb hibát vétett és Ceccon el tudott menni mellette. Pontot nem ért, de szép volt.
Mindezek alatt az élmezőny zavartalanul bevonatozott a célba, közben Leuchter megfutotta a nap legjobb körét is, amiért később kapott egy órát. Pont egy évvel ez előttről, ugyaninnen emlékezhetünk egy másik kis ember nagy napjára: akkor Aurélien Comte mutatta meg, hogy lehet dobogóra állni a Peugeot-val, most Leuchter tett ugyanígy egy Volkswagennel. Langaléta csapattársa mellett kissé viccesen mutattak a dobogón, de köztük egy ismételten nagyon boldog argentin, Guerrieri állt.
A harmadik futam rajtja érdekesen sikeredett, mivel a pole-ból induló Ehrlacher kerekei kipörögtek, de ő így is le akarta fogni Björköt, és ebből az lett, hogy a francia kis híján a falra kente saját csapattársát… Erre Yann kapott egy fekete-fehér zászlót, amit a csapata valamiért úgy értelmezett, hogy áthajtásos büntetést is kapott vele együtt.
Björk az incidenstől függetlenül eljött rendben a rajtrácsról, elsőként fordult, mögötte Ehrlacher, aztán Farfus, Michelisz és Muller. Utóbbi kettő már csatába keveredett egymással, és ismét felrémlett egy tavalyi történet: a szalagkorlátos balhé képe, de ezúttal ilyen durvaságra nem került sor. A Cyan Racingnél közben megkérték Thedet, hogy engedje el Yannt, mivel van egy áthajtásosa, és hadd gyűjtsön egy kis előnyt. Björk így is tett, az ifjú francia állt az élre. A csatázgató Michelisz-Muller páros mögött Azcona, Kristoffersson, Guerrieri és Tarquini haladtak.
Valamit le kell szögeznem: az alatt a két és fél év alatt, amióta Ehrlacher a mezőnyben van, egy kedves, nagyon segítőkész, rendes, udvarias srácot ismertem meg a személyében, akinek van kellő humora is, és talán kicsit romantikus lelke. Viszont az tény, hogy szinte még gyerek. Amikor a Cyannál rájöttek arra, hogy félreértelmezték az üzenetet és Ehrlacher-nek mégsem kell áthajtásos büntetésre mennie (ez a hatodik kör magasságában történt), megpróbáltak a lelkére beszélni, hogy – igaz ugyan, hogy övé volt a pole, meg az is, hogy megkérték Thedet, hogy engedje el, de mégis – adja vissza a vezető helyet a svédnek, mivel övé volt az első kanyar… Erre aztán kitört a francia hisztéria a rádióban, Yann a sírás határán volt és úgy kiabált a csapattal. Az, hogy közben Ceccon vívott szép csatát Langevelddel, gyakorlatilag senkit nem érdekelt. Végül a kilencedik körben, a célegyenes végén adta vissza Ehrlacher Björknek az első helyet, de még utána is hallottunk foszlányokat a hisztiből. Igazából ezt az egészet a sajtótájékoztatón magyarázták el, szóval addig mindenki csak találgatott, hogy mi is zajlott a háttérben.
A 10. körben Huff és Leuchter illetve Girolami és Bennani csatáztak a pontzóna végén. Aztán valami tönkrement a német autójában, és a pálya mellé parkolt: már biztos volt, hogy nem kopizza teljesen Comte tavalyi mutatványát, de így is szép eredményt ért el.
Az utolsó körben Vervisch Priaulx-lal, Castburg Huff-fal bonyolódott csatába, ám a sorrend már csak két helyen változott: Farfus elengedte Micheliszt, és az egyetlen pontszerző helyen haladó Audi, Vernay-jal a volánnál lelassult, és utolsóként gurult át a célvonalon.
Amint az autók az eredményhirdetés helyszíne felé gurultak, beszóltak még rádión Ehrlacher-nak, hogy köszönik a megértését, ő meg durcásan visszaszólt, hogy „De én nem köszönöm meg ezt nektek!” Már eleve úgy nyílott az ajtó, hogy egy mérnök állt benne, és mielőtt még kiszállhatott volna Yann, már kapta a biztató-nyugtató szavakat. Senkinek nem volt szüksége még nagyobb botrányra. Aztán kiszállás után már az édesanyja is nyugtatta Ehrlacher-t, aki azért lassan-lassan kénytelen volt megbékélni a helyzettel: az alapszituáció szerint a rajt Björké volt, tehát a futam is joggal az övé. Ami pedig a félreértést illeti, nos, az ilyesmi talán legközelebb éppen Yann-nal történik majd, mivel senki sem tökéletes. Ezért aztán ideje volt befejezni a durcit, és már rendesen állni a dobogón, aminek a harmadik fokán ott volt Michelisz.
A következő versenyhétvége június 20-22 között lesz a Nürburgringen.
A második verseny végeredménye: Guerrieri, Leuchter, Kristoffersson, Catsburg, Azcona, Farfus, Michelisz, Ehrlacher, Muller, Girolami, Huff, Björk, Tarquini, Panis, Vernay, Bennani, Langeveld, Priaulx, Haglöf, Ceccon, Vervisch, Shedden, Monteiro, Coronel, Ma.
A harmadik verseny végeredménye: Björk, Ehrlacher, Michelisz, Farfus, Muller, Azcona, Kristoffersson, Guerrieri, Tarquini, Huff, Catsburg, Panis, Bennani, Girolami, Priaulx, Vervisch, Langeveld, Ceccon, Monteiro, Coronel, Ma, Tassi, Haglöf, Shedden, Vernay.
Magyar Szilvia
Social Profiles