A szabadkártyás René Rastnak nem indult jól a második futam a Nürburgringen, de Rob Huff sem tudott a nap végén túl sok pozitívumot említeni. Nem járt jobban Michelisz Norbert csapata, a BRC sem, viszont az YMR Hyundaiok arattak babérokat, Frederic Vervisch pedig két futamból kétszer állt a dobogón. És, hogy a defektekkel mi a helyzet? John Filippi már a felvezető körben kapott egyet…
Az elején kezdve a napot, a második és harmadik futamokra került sor szombaton, hogy utána helyet adjanak a 24 órás versenynek. A fordított rajtrácson Pepe Oriola rajtolt az élről, mellőle Rast, mögülük Esteban Guerrieri és Huff. Vervisch csak a kilencedik volt. Az első kanyarban Huff és Rast összeértek, és ott maradtak mindketten: előbbi még vissza tudott döcögni a garázs elé, utóbbi autóját a gumifalból szedték össze. Meginvitálták a partira az egyébként teljesen vétlen, ám éppen arra járó Benjamin Lessennes-t is. John Filippi önálló produkciót mutatott be, aztán beparkolt a csapatához, a boxutcába.
Guerrieri, Oriola, Muller, Echrlacher, Vervisch és Michelisz haladtak az első hat helyen. Az kör közepe táján – ezt már csak Gordon Shedden fogja tudni megmondani, hogy hogyan is volt pontosan – csak annyit láttunk, hogy Gabriele Tarquini nagyot csattan a szalagkorláton, miután összeért a skót Audijával. Tarquini meg is sérült, az autót természetesen nem lehetett visszavinni a boxutcába, így a második versenyének is ennyi volt. A sérülés súlyosságáról még nem tudni sokat, az olaszt otthon fogják megröntgenezni.
A kör végén általános meglepetésre Nathanael Berthon vette el a kilencedik helyet Thed Björktől. A második körre reklámmal fordultunk, de így is láttuk, hogy Björk valamivel később a garázsa elé hajt, az autó némileg sérült volt, logikusnak tűnt hát inkább a harmadik versenyre megmenteni, ami menthető. Nem is tévedett a svéd ebben sokat.
Giovanardi is megérkezett a boxba, defekttel. A mai napon ő volt az első. A versenyzők új gumikeverékkel mennek, amit kimondottan a Norsdschlieféra fejlesztettek ki, ettől aztán kevesebb a defekt, de láthatóan nem szűnt meg a probléma…
A kör végén Vervisch kitört Muller szélárnyékából, és kihasználva az Audik hatalmas végsebességét, el is ment a négyszeres világbajnok mellett. Azonban alig értek be a kis pályára, Yvan visszavette a dobogót érő harmadik helyét. Itt azonban még nem volt vége.
Épp egy körrel később Muller apró hibájából kifolyólag a szélárnyékában haladók csaknem fenéken csókolták egymást, Vervisch elment Mullernek, Michelisz pedig Ehrlacher-nek. Az élen Guerrieri zavartalanul hozta be a Münnich Motorsport Hondáját, Oriola követte őt, és Frederic Vervisch, akinek eddig aztán tényleg nem sok babér termett, azok után, hogy kétszer megelőzött egy négyszeres világbajnokot, felállhatott melléjük a dobogóra. Talán maga sem gondolta, hogy visszajön ő még ma ide.
Muller mögött, az ötödik helyen végzett Michelisz, a további pontszerző helyeken Ehrlacher, Vernay, Shedden, Berthon és Tom Coronel végeztek.
A második verseny rajtrácsán Björk állt a pole-ban, Vervisch mellőle indult, a második helyről, ahogyan tegnap az időmérőn végeztek. Tarquini helyén egy szép nagy luk tátongott, és Rast autóját sem sikerült megszerelni. Filippi felállhatott volna a rajtrácsra, de már a felvezető körben defektet kapott. Az első kanyarban Yvan Muller nagyon keményen ment el – Michelisz mellett. Ez aztán további indulatokat szült a közösségi médiában, az elvakult Michelisz-hívők részéről… A problémát igazából Esteban Guerrieri megmozdulása okozta, aki konkrétan össze is ért Norbival, és emiatt esett vissza a magyar versenyző.
Guerrieriről kiírták, hogy az eset vizsgálat alatt van, a mezőny tovadöcögött. Különösebben említésre méltó esemény nem történt, pusztán annyi, hogy Michelisz autója már nem volt a régi, így időnként visszább csúszott, de ettől a versenyt még be tudta volna fejezni…
A harmadik kör kezdődött, amikor Vervisch megtámadta az élen haladó Björköt, és parázs csatát vívtak egymással. Körülbelül ekkortájt Guerrieri megkapta a 10 mp-es büntetését, amiért igencsak megharagudott, gusztustalannak titulálva az esetet. Huff lehagyta Ehrlacher-t, aki fel is adta a versenyt technikai hiba okán.
Björk, Vervisch, Muller, Guerrieri, Huff, Lessennes, Berthon, Oriola, Vernay és Michelisz sorrendben haladt az élmezőny, amikor az utolsó körre kifordultak a kis pályáról. Lessennes megelőzte Huffot, aki ezzel egy időben tájékoztatta a csapatát, hogy a motorerő elment. A csapat azt válaszolta, hogy hozza haza az autót, ha tudja. Huff próbálkozott is vele, mindhiába. Sorra hagyták le a többiek, és Michelisz egy olyan helyen érte utol, ahol szerencsésebb lett volna várni egy pillanatot, amíg egy kicsit szélesebb lesz a pálya. Norbi ezt nem tette meg, és előzés közben összeértek. Huff befordult keresztbe, ezzel persze Michelisz versenyének is nyomban vége volt. A brit a korlátba csapódott, Norbi meg a korlátról vissza a pályára, menetiránnyal szembe! És akkor épp ott jött Tom Coronel. Ha abban az autóban nem ő jön, hanem egy zöldfülű, ebből bizony jóval nagyobb baj is lehetett volna. De Coronel – rutinjának hála – ügyesen kerülte el a frontális ütközést.
Vervisch hiába támadta Björköt, ebből már „csak” egy második hely jött neki össze. A svéd befutott az élen, Muller meg harmadiknak. A további pontszerző helyeken Lessennes, Berthon, Oriola, Vernay, Bennani, Guerrieri (a 10 mp-cel együtt) és Coronel végeztek.
A következő futamot egy hét múlva rendezik Zandvoortban, azonban több csapat számára is kérdéses, hogy milyen autóval és versenyzővel, illetve, hogy az autókat sikerül-e összerakni, a versenyzőket pedig felkészíteni a versenyhétvégére.
Utóirat: Gordon Shedden a második verseny után 30 mp időbüntetést kapott, mert vétkesnek találták Gabriele Tarquini balesetében. Ezzel a nyolcadikról a 18. helyre esett vissza. A harmadik futamon, szintén ütközésben való vétkességért Mato Homola és Mehdi Bennani 5-5 mp büntetést kaptak.
Magyar Szilvia
Social Profiles