Az első makaói versenyhétvégére került sor szombaton, a keleti kaszinók városában, ahol aztán volt minden, mint a búcsúban: biztonsági autó, ütközések, piros zászló és Audi győzelem. A bajnokság az utolsó nap előtt kétesélyes.
A rajtot a pole-ból induló Rob Huff nem jól kapta el, állítása szerint kipörögtek a kerekei, majd az autó sem érte el a végsebességét a kívánt ütemben. Yvan Muller és Jean-Karl Vernay is lerajtolta, Muller állt az élre. Mögöttük Gabriele Tarquini jól rajtolt, Michelisz Norbert elengedte, így a két BRC Hyundai követte az élen a hármast, addig, amíg mögöttük Mehdi Bennani, farral a menetiránynak a korlátba nem ütközött, és össze nem gyűjtötte a követő bolyt, köztük Frederic Vervisch-t, aki így került a 6. helyről a 19.-re. Kevin Ceccon bánta a dolgot leginkább: neki ebből defektje lett. Ezalatt, egy másik kanyarban Denis Dupont magánszámot mutatott be, szintén útakadályt képzett miután leütközte a falat. A mögötte érkező (és az első buliból szerencsésen kimaradó) Aurélien Comte hihetetlen reflexszel próbálta kikerülni az Audi farát, ám az így is végigszántotta a Peugeot oldalát, tönkretéve annak kormányozhatóságát. Mögöttük még egy ember került ebbe a darálóba.
Jött a biztonsági autó, a dugók nagyjából maguktól feloldódtak. Darura nem volt szükség. A harmadik körtől folytatódott a verseny, Vernay egyből támadta Mullert, amint lehetett, és el is ment mellette. Huff annyira erőlködött, hogy a Golf már szitált alatta, de nem jutott közelebb az első helyhez, így szerencsére időben megjött az esze, és meg tudta őrizni az autó egyensúlyát.
John Filippi puszilta meg a falat, ezt bánta Björk autója is. A svéd ezután folyamatosan esett hátra. Aztán pedig jött Gordon Shedden, és frontálisan beleállt a korlátba. A többiek szerencsére nem álltak őbelé nagyon, ám ettől még piros zászló lépett érvénybe.
Az újraindítás előtt kialakult sorrendet a hátsó szekciókban szerintem a világon senki nem értette, de azért egy biztonsági autós felvezetéssel ismét elindult a mezőny. Amint a Safety Car elhagyta a pályát, az első három megint egymásnak feszült, de a sorrend már nem változott közöttük.
Több baleset nem történt, aminek következtében meg kellett volna állítani a futamot, így a hátsó szekciókban volt még néhány pozíciócsere, de az eleje változatlan maradt: a futamot Vernay nyerte a lökhárítójában autózó Muller-Huff duó előtt, Tarquini, Michelisz, Esteban Guerrieri, Pepe Oriola, Timo Scheider, Luigi Ferrara és Mato Homola szereztek pontot.
Igen érdekes továbbá a zöld szellemautó esete, mely említést érdemel. Mivel két másik helyivel együtt Szabó Zsolt nem futotta meg a 105%-os kvalifikációs határt, nem indulhattak el a futamon. Ugyanakkor egy helyszínen tartózkodó kolléga állítja tudósításában, hogy Nagy Norbert sem vett rész a versenyen, mert ezt az utasítást kapta Zengő Zoltántól. Valóban, jómagam nem számoltam meg, hogy mind a 28 autó megvolt-e a rajtrácson, ugyanakkor a Live Timing végig jegyezte Nagy adatait, különböző helyeken a verseny folyamán, és az eredményben a 23. helyen, két kör hátránnyal, beérkezőként jegyzik.
Ami a világbajnokság sorsát illeti, kétesélyesre zsugorodott a játszma. Szóval holnap hajnalban, egy órától dől majd el, hogy Yvan Muller ötödször, vagy Gabriele Tarquini másodszor…
*utóirat: Mint az a módosított végeredmény utolsó sorából is látszik, Comte 30 mp időbüntetést (utólagos áthajtásos büntetést) kapott. Mivel nem vagyunk a helyszínen, a hivatkozott versenybírósági döntés pedig nem volt feltöltve az eredmények alá, a sorozat médiafelelősétől kértük el azt e-mailben. Az eset a Denis Dupont – Aurélien Comte, feljebb említett incidens, melyről a versenybíróság megállapította, hogy “teljes mértékben a 7-es számú autó versenyzője tehető felelőssé az ütközésért”. Mivel a balesetről egyetlen visszajátszásunk van, és abban is már pörög Dupont autója, mielőtt a falba csapódik, ebből nem állapítható meg teljes bizonyossággal, hogy ki volt a hibás. Feltételezhetően a versenybíróságnak több és jobb felvétel állt rendelkezésére. A pontszerző helyeket az eset nem befolyásolja, Comte a 17. helyről a 20.-ra esett vissza.
Magyar Szilvia
Social Profiles