Újra versenyképesnek tűnik a Hyundai: Björké a két Vila reali edzés

Fotó: Francois Flamand / DPPI

A tavalyi világbajnok futotta meg a leggyorsabb kört mindkét szabadedzésen a Vila Real-i aszfaltcsíkon. Michelisz Norbi az első edzésen eközben a 7., a másodikon pedig a 3. lett.

Úgy néz ki, hogy a hétvégét megelőzően, a BoP és a WTCR-es súlykompenzáció terén eszközölt változtatásokkal visszaállt a világ rendje, ugyanis a 10 milliméteres hasmagasságcsökkentés, illetve a 10 kilogrammos fogyókúra révén újra versenyképessé vált a Hyundai i30-as, amelyet az bizonyít, hogy az Yvan Muller Racing gépével Thed Björk már az első edzésen az élre.

A világbajnok svéd pilóta 2:02.092-es körével több mint hét tizedmásodpercet adott BRC-s márkatársának, Gabriele Tarquininek és csapattársának, Yvan Mullernek. Hármójukat a két SLR-Volkswagen követte Mehdi Bennani – Rob Huff sorrendben. A TOP-10-ben mindössze egy Honda zárt, mégpedig a bajnokság vezető Yann Ehrlacher-é, aki 1.3 másodperces lemaradásban hatodik lett, megelőzve Michelisz Norbit.

Azonban nem a kétszeres Yokohama/WTCR Trophy-győztes volt az egyedüli magyar a TOP-10-ben, ugyanis ezúttal az egyik zengős CUPRA, mégpedig Nagy Norbié, a kilencedik lett. A két magyar közé Nagy márkatársa, John Filippi ékelődött be, az első tízet pedig a DG-Peugeot-val Mat’o Homola zárta.

Két baleset zavarta meg a körözést a félórás gyakorlás folyamán: előbb Szabó Zsolt – aki egyébként a 25. lett – a körforgalomnál túl agresszívan találta el a rázókövet és eltört a felfüggesztése, amely miatt ki kellett hagynia az utolsó negyedórát; valamivel később pedig Benjamin Lessennes járt hasonlóképpen, annyi különbséggel, hogy ő még vissza tudott evickélni a Hondával a Boutsen-Ginion Racing garázsa elé

Három Comtoyou-pilóta, Frédéric Vervisch, Aurélien Panis és Nathanaël Berthon a zöld jelzéshez viszonyítva csak öt perccel később hagyta el a garázst, miután robogókkal még kimentek a pályára annak bejárását követően.

Valamivel később, a második edzés is Thed Björk elsőségét hozta – az YMR-pilóta majdnem egy másodpercet javított az FP1-es idejéhez képest, viszont 2:01.107-es idejével csak 42 ezredmásodpercet adott Rob Huff-nak, a 2012-es túraautó-világbajnoknak. A harmadik helyre a BRC i30-asával Michelisz Norbert ért oda, a lemaradása kicsivel több volt, mint két tizedmásodperc.

Legjobb CUPRA-sként Pepe Oriola zárt negyedikként, megelőzve Jean-Karl Vernay Audiját és Esteban Guerrieri Hondáját megelőzve. Az első tíz helyezett sorrendje Mehdi Bennanival (SLR-VW), Gabriele Tarquinivel (BRC-Hyundai), John Filippivel (Campos-CUPRA) és Yann Ehrlacher-vel (Münnich-Honda) egészült ki.

A félórás FP2-t sem úsztuk meg kisebb koccanás nélkül: sajnos ismételten Szabó Zsolt találta meg a balszerencse, ugyanis a 11-es kanyarban lezúzta a kardántengelyét. A miskolci pilóta egyébként a 17. lett, míg csapattársa, Nagy Norbi a 19.

13 óra 30 perctől az első időmérő edzéssel folytatódik a szombati program Vila Realban, amelyet az első futam követ 17 órától – mindkét esemény figyelemmel kísérhető a bajnokság hivatalos Facebook-oldalán, sőt a futam esetén alternatívaként rendelkezésünkre áll a Duna World és az m4sport.hu is.

Vasárnap 10 órától jön a második időmérő edzés, amelyet csak az Eurosport 2 sugároz élőben, míg a 16:45-kor kezdődő második és a 18:10-kor rajtoló harmadik versenyt a Duna Worldön és az Eurosport 1-en tekinthetjük meg. Az időpontok a közép-európai időzóna szerint értendők.

Kováts Olivér

Médiapartneri egyezség révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu

Comments

comments