Türkizkék bajnokavató

Fotó: TCR Official

Idényzáróra és bajnokavatóra gyülekezett a TCR mezőnye Dubaiban a mai napon. Miután a tegnapi időmérőn Roberto Colciago igen hátul végzett, neki már csak matematikai esélye maradt a bajnoki címre, de Jean-Karl Vernay, Tassi Attila és Stefano Comini még elég közel voltak egymáshoz a ponttáblán. Viszont azzal, hogy Vernay az első sorból rajtolhatott, úgy alakult a helyzet, hogy ha egy ponttal többet szerez az első versenyen, mint Attila, akkor már övé a bajnoki cím. Nem volt tehát könnyű helyzetben a két másik aspiráns…

A rajt jól sikerült Gordon Sheddennek a pole-ból, de még jobban Pepe Oriolának a negyedik helyről, így a spanyol már az első kanyarban elsőként fordult. Ahogyan az idényben semmi nem jött össze Oriolának, úgy most ezen a versenyen minden: gyakorlatilag zavartalanul aratott rajt-cél győzelmet.

A hatodik körben Daniel Lloyd és Colciago volt szenvedő alanya egy ütközésnek, melyről sajnos értelmes kameraállásból nem láthattunk felvételt, tehát csak ők tudják, hogy mi történt. Colciago lógó autó-orral és defektes kerékkel vánszorgott a boxba, Lloyd autója viszont magától már nem volt üzemképes, a pályát pedig törmelék borította, ezért beküldték a biztonsági autót.

A Safety Car távozta után is megtartotta a spanyol a vezető helyét, továbbra is Shedden, Nash, Vernay, Tassi, Files és Tarquini volt mögötte  sorrend. Tarquiniről érdemes megjegyezni, hogy motorcsere miatt a mezőny végéről rajtolt, és még csak a hatodik körben jártunk. Ugyanakkor Alain Menu már a boxban volt műszaki hibával…

Tarquini a 13. körre előrejött az ötödik helyre, Tassi és Vernay közé, de nem sokáig szólt bele ebbe a harcba, mert először elment Vernay mellett, aztán Nash is engedte, hadd menjen, majd valami megadta magát a Hyundai-ban egy körrel a vége előtt. Tény és való, hogy a Hyundai-ok mennek, mint a golyó, csak időnként tönkre is, így mielőtt ész nélkül nekiállna mindenki ilyen autót venni, jobb, ha megoldják a motor elektronikai problémáit…

Dennis Dupont kiválóan hajtja a Comtoyou SEAT-ját, ha már Audi nem jutott neki, de mindig eléri valami műszaki hiba, esetleg defekt. Mint ahogy most is…  Vervisch-nek sem volt szerencséje, a track limit többszörös figyelmen kívül hagyása miatt áthajtásos büntetést kapott.

Az utolsó körben kialakult egy csata Nash, Vernay és Tassi között, de végül nem Tassi előzte a franciát, hanem a Golf a SEAT-ot. Mivel pedig a befutóig más nem változott, Jean-Karl Vernay bebiztosította bajnoki címét.

A befutó: Oriola, Shedden, Vernay, Nash, Tassi, Files, Comini, Homola, Borkovic, Kajaia a pontszerző helyeken. Ezzel az is eldőlt, hogy a M1RA, első olyan évében, melyet a TCR-ben töltött, megnyerte a csapatok bajnoki kiírását. Tehát az egyéni bajnoki címet a VW vitte haza, a csapatbajnokság egy hondás csapatnak jutott, de az év modellje még hátra volt (a második verseny után tudtuk meg, hogy ez a cím a Volkswagené idén).

Az első verseny eredménye

A második versenyre az volt a kérdés, hogy a második helyet meg tudja-e tartani Tassi, vagy elhalássza előle azt Comini.

Lloyd autóját nem tudták összerakni, Colciagóét pedig hiába tudták, mert Roberto nem érezte annyira jól magát, hogy el tudjon indulni a versenyen. Az ütközés miatt ismét előjött a hátfájása, és a verseny már tét nélküli volt, nem volt hát értelme kockáztatni.

Tassi kiugrott a rajtnál, a középmezőny lökdösődött, de mindenki eljutott az első kör végére, kivéve Oriolát, aki Tarquinivel ért össze.

Tassi a nyolcadik körig vezetett, ekkor kapta meg áthajtásos büntetését a korai rajtért. Comini átvette a vezetést és hazahozta az első helyet. Mark James kommentátor el is temette Attila második helyét, hiszen végül a magyar fiú csak a 12. helyen érkezett célba. Ugyanakkor elfelejtette kivonni a két láthatatlan autót az összetettből, márpedig mindkettő a pontzónában végzett. Miután a matek is megvolt mára, kiderült, hogy Tassi egyetlen ponttal Comini előtt végzett az összetettben. Mondhatjuk, hogy csak egy Hyundai-on múlott ez a második hely!

A verseny amolyan utolsó, igazi tét nélküli verseny volt, sok csatával, de idény végi hangulattal. Ami Dennis Dupont-t illeti, hát nem megint defetet kapott?! Comini bejött az élen Morbidelli és Files előtt, rajzolt szép fánkokat az aszfaltra és búcsút mondott régóta viselt egyes rajtszámának, amit majd Vernay örököl meg jövőre…

A második verseny végeredménye

A M1RA kiváló embert igazolt, hiszen kapásból a második versenyén a dobogóra juttatta a csapat egyik autóját.

Vernay pedig bedöcögött valahol a végén. Már mindegy volt. Igazán nagy csapatmunkával,  éves összefogással, sok segítséggel, de betolták bajnoknak, és valóban: jövőre övé az egyes rajtszám…

Jövőre… ha lesz jövőre… mert ki tudhatja a jövőt, főleg, ha túraautózásról van szó? Pletykák terjednek mindenfelé, és fogalmunk sincs arról, hogy mire is számítsunk. Egy biztos: A TCR International harmadik szezonjának vége. A M1RA friss csapatként bajnok lett és egy 18 éves tinédzser a második helyen végzett a bajnokságban. Jóval több, mint amit reálisan várni lehetett!

Magyar Szilvia

Comments

comments