Egy abszolút túlzsúfolt versenyzői briefinggel és két nem kevésbé zsúfolt szabadedzéssel megkezdődött a TCR Europe szezonzáró hétvégéje. Mint az várható volt, egyelőre a Hyundaiok vannak fölényben.
Már a briefing is érdekes volt, ugyanis egy igen kicsi és viszonylag sötét teremben tartották. Az emberek körben álltak a falak mentén, mert nem jutott ülőhely a mezőny felének. Meg is jegyeztem a mellettem álló Jimmy Clairet-nek, hogy lehet, hogy a szervezők nem gondolták komolyan, hogy ez egy 35 autós mezőny. Ő azt válaszolta, hogy ez az időterven is látszik, nem csak a hely szűkén.
Megjegyzése rögtön az első szabadedzésen igazolódott, hiszen az rövidre sikeredett. Mivel a programot tartani kellett, ezért a piros zászlóval csak az edzés állt le, az óra nem, előbbit ezért újra sem indították. Aki rövidre zárta a tréninget, az Martin Ryba volt, jelentős károkat szenvedett az autója (meg a gumifal is, amit leütközött).
Az első edzésen Mato Homola autózta a legjobb időt, Luca Engstler és Josh Files előtt. Az első 6 helyen Hyundai versenyző végzett. A legjobb audis, Gilles Magnus a hetedik időt hozta össze, a legjobb Volkswagenes Gianni Morbidelli (12. idő), a legjobb peugeot-s Aurélien Comte (13.), a legjobb cuprás Stian Paulsen (16.) volt. A Hondának nagyon is megártott ezen a pályán a súlytöbblet, a legjobbjuk Viktor Davidovski volt (18.). Guilherme Salas a Renault-val első edzésén a 15. lett, Tenke Tamás 24.-ként zárt.
A második edzés sem múlott el piros zászló nélkül, bár ezt legalább újraindították. Itt is a Hyundai dominált, Luca Engstler volt a leggyorsabb, Santiago Urrutia a legjobb audis idővel az 5. volt a tabellán a legjobb nem hyundaios versenyzőként.
A holnapi program 10:45-kor kezdődik az időmérő edzéssel, amit még live timingról követhetünk figyelemmel. Az első verseny 16:50-től nézhető a TCR TV Youtube csatornáján.
Magyar Szilvia
Social Profiles