TCR Europe mezőnybemutató (B – M)

Tavaly még rövidebb volt a rajtrács…
Fotó: Magyar Szilvia

„A jövőket s a távozókat ki győzné mind köszönteni?” – eléggé Arany jánosi érzéseim vannak, ahogy most végignézek a TCR Europe igencsak nagyra nőtt mezőnyén, de azért megpróbáljuk. A nevezési listát csak ma este zárták le, 9 nap múlva rajt a Hungaroringen, és eddig 18 csapat, 31 autóval, 33 versenyzőt nevezett a sorozatba, ami még el sem indult, már van távozónk is, sajnos. Első cikkünkben megismerkedünk a mezőny első 8 csapatával és versenyzőikkel, a könnyebb átláthatóság érdekében ábécérendben.

Érdekes mezőny állt össze, meglehetően erős, néhány amatőrrel. A Target (magyar jelentése „cél”) az öt Hyundai-jal talán kicsit túllőtt a célon, míg a Peugeot egyelőre hat (de Comte mellé még vár versenyzőt a DG Sport) autójával egész kis minibajnokságot hozott össze házon belül…

Nem is olyan régen jött a hír, hogy Tom Coronelnek (#50) nem volt elég a WTCR program, ahol a Comtoyou két Cuprája is besárgult miatta, a TCR Europe-ban is indul. Azzal a Boutsen Ginionnal és Hondával, mely végül kiszorult a WTCR rajtrácsáról. Ez a kombináció tavaly sem működött Coronel alatt, és talán célszerű lenne egy programra fókuszálni, de láthatóan nem tudott dönteni a rendelkezésre álló belga csapatok és sárga autók között. Mivel két TCR sorozatban ugyanazon a hétvégén nem lehet indulni, ezért a Hungaroringen még csak a W paddockban láthatjuk Tomot.

A BRC Racing bejelentése még friss, ropogós: Luca Filippit (#30) hozzák a rajtrácsra, természetesen egy Hyundaiban. A 33 esztendős olasz megjárta a Formula Indy-t, a Formula E-t, a Formula 3000-ret és a GP2-t is, de ez lesz az első TCR szezonja.

A Brutal Fish Racinget Martin Rybával (#17) már ismerjük tavalyról. Idén Hondára váltott a szlovák, a jól ismert halmintás dizájn azonban megmaradt. Meglátjuk, kedvezőbb lesz-e így számára az áramlás…

A magyar közönség számára az első teljesen új név a Clairet Sport, bár, aki nézte az Andros Trophy-t, olvasta a kapcsolódó cikkeket vagy a téli sorozatot, az már többé-kevésbé megismerkedett a csapat téli kiadásával. Aszfalton tavaly a nemzeti Peugeot 308 kupában indultak, és az öt lehetségesből 4 bajnoki címet tettek zsebre (összetett bajnoki cím és junior bajnoki cím: Teddy Clairet (#111) , összetett csapatbajnoki cím: Pussier Automobiles by Clairet Sport, amatőr bajnoki cím: Stéphane Ventaja), csak a női kiírást nem nyerték meg, lévén csupa férfivel versenyeztek… Ennek következtében aztán, mivel maga a bajnokság díja egy 308 TCR autó és egy év gyári státusz bármely, a bajnok által választott TCR sorozatban, nyilvánvaló volt, hogy Teddy feltűnik a TCR EU-ban idén. Hozta a bátyját is, Jimmyt (#112). A bejelentés még február 28-i, de a harmadik autó versenyzőjére sokat vártunk. Amikor kibukott, hogy Aurélien Comte-nak nem lesz helye a WTCR mezőnyében (a Clairet Sport bejelentésével egy időben), sokak joggal számítottak arra, hogy harmadik autó Comte-é lesz. Nagyon hosszú és eredményes közös múltjuk van a csapattal, így aztán inkább az hatott meglepetésként, hogy ez nem így történt. A Peugeot döntése volt, és a döntés hátterében minden bizonnyal az áll, hogy a gyár semmi esetre sem akart két, gyárilag támogatott versenyzőt egy csapatban tudni. Tehát, amikor biztos lett, hogy a DG Sport újragondolja a pályaversenyzéstől való visszavonulást, és mégis elviszi Aurélient egy újabb szezonra, akkor a harmadik autón megosztozhatott a csapat két korábbi, amatőr kategóriás versenyzője, Ventaja (#81) és Gilles Colombani (#66). Colombani viszonylag fiatal, kevés tapasztalattal. Ventajáról pedig legalább az Andros Trophy óta tudjuk, hogy akadnak jobb és rosszabb napjai, nincs híján a mókamester stílusnak pályán kívül, viszont a pályán se autót, se pályát, se versenyzőtársat nem kímél, ha arról van szó. Aszfalton még nem láttam vezetni, de ha olyan kemény, mint jégen, van mitől tartania a többieknek.

27 février 2019

Uploaded by JEAN MARC STEPHAN on 2019-02-27.

A Comtoyou Racing már nagyon-nagyon korán bejelentette, hogy az RACB (Belga Autóklub) támogatásával nemzeti belga csapatot indít. A tehetségkutatót megnyerő Gilles Magnus (#16) és a WTCR-ből kiszorult Denis Dupont pilótapárossal. És azt hittük, ez így rendben is van. Viszont alig 48 órája érkezett a hír, hogy Denis Dupont-nak bizonyos szponzorációs összeget fel kellett volna mutatnia, ám azt határidőre nem tudta megtenni, ezért a Comtoyou visszavonta a nevezését. Elég érdekes eljárás, de messze vagyok attól, hogy belga belügyekbe avatkozzak. Tehát a csapat egyautós lesz.

A DG Sport Competitiont gyakorlatilag a Peugeot rángatta vissza a ralizásból azzal, hogy úgy döntött, nem hagyja veszni Aurélien Comte (#7) rengeteg fejlesztői munkáját, és a dolgos kis franciának csapatot akartak találni. Azt ugyan nem tudom, hogy először is ez most mennyivel lesz nekik olcsóbb, mint a WTCR lett volna, másodszor pedig az utolsó pillanatban összetoldozott, csak egy fél költségvetéssel operálni tudó, a másik autóba még mindig versenyzőt váró csapat mit fog tudni nyújtani a Peugeot-nak. Egyelőre, hat hét végtelen stressz után, Comte boldogan vette birtokba a tavalyi autóját, a DG meg csak reméli, hogy felbukkan egy versenyző, aki kipótolja a hiányzó költségvetést.

A mezőny másik oroszlános alakulata a JSB, vagyis Julien Briché (#24) csapata. Két Peugeot-t és Marie Baus-Coppens (#21) Cupráját nevezték az Európa kupába. Az egyik oroszlános autóban Lilou Wadoux (#44) ül majd, aki Briché protezsáltja, ifjú hölgy versenyző. A másik autóba sokáig vártuk a hiányzó versenyzőt, de azért titkon bíztunk abban, hogy a csapattulaj mégiscsak csatlakozik hozzánk még egy idényre. Valóban, Briché jön, de csak azokra a futamokra, melyek a TCR Benelux-szal közös futamnak számítanak. A csapatnak belga liszensze van, és már tavaly is így versenyeztek, tehát mondhatni, hogy a megszokott felállást láthatjuk majd.

A mai cikkből a M1RA maradt hátra, de az ő bejelentésükről és pilótapárosukról már a bejelentés napján írtunk. Luca Engstler #8-assal fog versenyezni, Nagy Dániel visszakapta a #99-et.

M-től Z-ig holnap folytatjuk…

Magyar Szilvia

Comments

comments