John Osborne világhírű klasszikusa mellett mai TCR EU csoportunk is méltán viselheti ezt a címet, persze leginkább a koruk miatt. Sorozatunk második részében hat ifjú titánt mutatunk be, akikkel majd találkozhatunk a Hungaroringen. Reece Barr, Loris Cencetti, Danny Kroes, Cedric Piro, Maxime Potty és Kris Richard a mai felhozatal.
Reece Barrt az Angol Autóklub 2017-ben az év tehetségének választotta. A 18-at majd csak októberben betöltő ifjú ír mindössze négy jelentősebb versenyszezont tudhat maga mögött: 2013-ban, 2014-ben és 2015-ben gokartozott. Az észak-ír, az összevont ír, illetve az összevont brit gokartbajnokságban jeleskedett. 2017-ben második lett a MINI Challenge-en, és a legjobb újonc, de ez volt az egyetlen éve versenyautókkal, mielőtt a számára talán túlságosan erős TCR EU-ba, a Targethez igazolt. Az ifjú ír három dolog miatt most már örökre megmarad emlékeinkben és a TCR EU első szezonjának történelemkönyvében: először is képes volt egymaga egy négyes rajtkarambolt előidézni Zandvoortban úgy, hogy végül nem nyilvánították érte vétkesnek. Másodszor: azóta is folyamatosan keresztben közlekedik a pályán (sokan panaszkodnak arra, hogy kacsázik, vagy agresszíven húz keresztbe féktávon), harmadszor pedig, ha ezt szóvá teszi valaki (mint Stian Paulsen legutóbb Spában), akkor egy nagy ember átmegy fenyegetőzni az illető sátrához. Na, nem mintha ettől Paulsen megijedt volna, ő sem éppen kis termetű… 😊
Ami azt illeti, Barrból nem hiányzik a tehetség, de ezt a vezetési stílust még csiszolni lehetett volna egy alacsonyabb osztályban, s akkor nem kötne ki az ifjú ír minden egyes verseny után a stewardoknál – mondjuk, eddig mindig megúszta annyival, hogy nem nyilvánították vétkesnek…
Loris Cencetti ezidáig 2 ponttal a 18. helyen áll az összetettben. Ékes példája annak, hogy nem kell mindent elhinni, amit leírva látunk valakiről. Merthogy a saját csapata nem tudja a nevét rendesen kiírni a táblájára (ezt láttam Hollandiában), illetve a TCR EU honlapja szerint Bergenben született 1993-ban. Bergenben biztosan nem, hiszen, mint azt tudjuk, Bergen egy norvég nagyváros. Ellenben Bergemben nagyon is születhetett, mert az egy luxemburgi kisváros. Ez az az eset, amikor egyetlen betű 1800 km-t jelent. Az Autodis Racing felemás autóiból övé a Hyundai, 14-es számmal.
Első bajnoki címét 2008-ban írta, a Benelux gokartbajnokság junior osztályában. Hat év múlva nyerte meg a Benelux Abarth 500-as kupát, tavaly pedig a Benelux SsangYoung RX kupát vitte haza. Eddigi eredménytáblája nem éppen túlzsúfolt, de van még ideje fejlődni. A kamerába mosolyogni már most csodásan tud. 😊
Danny Kroes novemberben lesz 20 éves. Mivel a PCR csapatának tagja, a Cupra támogtását élvezi, csakúgy, mint csapattársa Mikel Azcona. Hivatalosan ugyan a TCR Benelux mezőnyéhez tartozik, de, mivel a kisszámú Benelux nevezés miatt a két sorozat összeolvadt, ezért aztán nem sokat számít, hogy ki hová nevezetett eredetileg.
Karrierjét 2011-ben gokartozással kezdte, de négy, nem különösebben eredményes szezon után áttért először formula autókra, majd 2017-ben a túraautókra. A tavalyi TCR Beneluxban egy 23. helyet szerzett összetettben, és bemutatkozott a TCR Inernational mezőnyében is, ahol sok szerencse nem kísérte útján. Előbb Alain Menuvel volt egy afférja, ami miatt első hétvégéje Kukás volt már az első rajtja után, majd második hétvégéjén a technika ördöge állította meg.
Idén hazai versenyén dobogót szerzett, de egy lökdösődés miatt Tassi Attilával való pozíciócserére büntették a versenybírók. Eddig az a negyedik helyezés a legjobbja. Eddig minden versenyhétvégén pontot szerzett, az összetettben a 11. helyen áll 28 ponttal.
Cedric Piro februárban múlt 20 éves. Nagy jóindulattal talán 17-nek, ha kinéz. Tízes évei elején halmozta a junior kategóriás bajnoki címeket gokartban, de miután formulára váltott, az eredmények nem jöttek többé. Három sikertelen Formula-4 szezon után idén próbálkozik először túraautókkal, tehát egyelőre még neki is szoknia kell az elsőkerekes meghajtást. Apja csapatában erre lesz ideje. Sok mindent ezen kívül nem lehet elmondani az ifjú németről, hacsak azt nem, hogy a felemás páros másik fele, a Honda az övé a Piro Sport Autodis Racingnél, 13-as rajtszámmal, és a spái első versenyen megszerezte első pontját.
Ha valaki a benelux csodagyereket keresi a mezőnyben, Maxime Potty-t kell kiszúrnia magának. Legalábbis a spái teljesítménye alapján, mert a Comtoyou 18 éves belgája csak úgy odapottyant a második és a harmadik helyre. Az is igaz ugyan, hogy hazai pályán kívül sok babaér nem termett neki eddig. Ígéretes ifjú, biztosan látjuk még előkelő helyen az idén.
2012-ben belga korosztályos bajnok lett, 2013-ban az FIA gokart akadémiájának kupagyőztese, 2016-ban és 2017-ben egy-egy győzelmet aratott a TCR Beneluxban. Tehetségnek és szerencsének nincs híján, leszámítva azt az egyetlen, bár annál viccesebb tényt, hogy mit jelent angolul a vezetékneve…
Kris Richard kapott egy vadiúj Hyunadi i30-ast, amivel levezetett Spába, majd némileg átgondolatlanul mondta bele Stian Paulsen telefonjának kamerájába, hogy ez a járgány „original”. Persze, eme mondat bekerült a vlogba, amin azóta is röhög a nézők fele (maga Kris is), mert milyen is lehet egy hamisított utcai autó? 😊
A 24 éves svájci gokartozással kezdte pályafutását, és még formula autókkal is voltak eredményei 2012-ig. Ez után egy darabig semmi említésre méltó, majd 2016-ban megnyerte az ETCC-t 5 győzelemmel és egy Honda Civic-kel. 2017-re a TCR Germany-hoz csatlakozott, a negyven főt számláló mezőny 10. helyén végzett összetettben. Idén a Nürburgringen övé volt a WTCR németül beszélő (bár tagadhatatlanul svájci) szabadkártyája, de pontot szerezni nem sikerült. A Target Competition-nel a célt nem vétette el: egyelőre négyes holtversenyben áll az eredménytáblán a hetedik helyen, 38 ponttal.
Magyar Szilvia
Social Profiles