Szabadedzések, Hungaroring

fp1A WTCC hungaroringi hétvégéjének szombati napján felhős, hűvös idő, valamint vizes aszfalt fogadta a mezőnyt. Mindez kissé trükkössé tette a reggeli első szabadedzést, melyre a program szerint, 9 órakor került sor. A pénteki tapasztalatok után mondhatni visszazökkent minden a rendes kerékvágásba: az első gyakorlaton már ismét két Citroën állt az élen, José María Lopez valamint Yvan Müller által.

 

A pénteki fél órás teszten még nem tűnt ennyire rózsásnak a helyzet a Citroën számára: nagy meglepetésre komoly hátrányban voltak a francia márka versenyzői, hiszen a magyar versenyhétvégére megkapták a 60 kg-os pluszsúlyt. Ennek meg is lette az eredménye, mivel a legjobb Citroën Total WTCC-s versenyző csupán a hatodik helyre futott be.

 

Visszakanyarodva a szombati nap eseményeihez, a reggeli szabadedzésen kezdetben José María Lopez valamint Sébastien Loeb harcolt a top pozíciókért, mely csatába később a ROAL Motorsport versenyzője, a brit Tom Chilton is bekapcsolódott. A vizes aszfalt miatt sokan csúszkáltak a pályán, például Franz Engstler, aki kétszer is kicsúszott: először a hetes, majd a szabadedzés vége felé a hármas kanyarban.

 

Nem úszta meg szárazon Borkovic sem, aki szintén nem tudta a pályán tartani a BMW 320 TC-t, őt valamint Engstlert a pálya elhagyásáért később vizsgálat alá is vonták. Michelisz Norbert körülbelül a szabadedzés kezdete után tíz perccel kezdte meg a gyakorlatot. A Zengő Motorsport versenyzője egy ötödik hellyel nyitott, végül a tizedik helyen zárta az első szabadedzést, melynek végét Gabriele Tarquini és John Filippi kicsúszása illetve Rob Huff sikánlevágása tarkította.

 

Az első edzést a már fentebb említett José María Lopez zárta az élen 1.49.494-es körével. Őt citroënes csapattársa, a négyszeres világbajnok Yvan Muller követte a második helyen, de már 1.290 másodperces lemaradással.  Loeb végül az ötödik lett a harmadik helyre befutó Chilton illetve a negyedik helyet tőle az utolsó percekben, 0.084 másodpercnyi előnnyel elhappoló Monteiro mögött.

 

Mivel a második szabadedzésen végig lógott az eső lába, a mezőny egyből a pályára hajtott és igyekezett kihasználni a rendelkezésére álló időt. A bemelegítő körök után a Castrol Honda WTC Team olasz versenyzője, Gabriele Tarquini állt az élen, miközben Taniguchi már ekkor meglátogatta a füves területet a 14-es kanyarban, míg Rob Huff ezúttal is levágta a sikánt.

 

Ezután Lopez vette át a vezetést Tarquinitől, Coronel a harmadik, Loeb pedig a negyedik helyre zárkózott fel. A kilencszeres rali világbajnokot később Bennani előzte meg a negyedik pozícióért. Az élen is változás állt be, José María Lopez ugrott az élre, mögé pedig Yvan Muller és Tiago Monteiro küzdötte fel magát. Lopez ideje ekkor 1.50.061 volt, de félidőben Michelisz Norbi is begyújtotta a rakétákat. A Zengő Motorsport versenyzője 1.50.344-es körével, mintegy 0.517 másodpercet adva argentin ellenfelének, átvette az első helyet.

 

Nem sokkal az edzés vége előtt Bennani állt az élre, mindössze 0.063 másodperccel megelőzve Micheliszt, miközben Lopez a harmadik, Muller a nyolcadik, Loeb pedig a tizenegyedik volt. Végül 2 perccel a vége előtt a Citroën is rálépett a gázpedálra. Előbb Lopez happolta el Bennanitól az első helyet, az argentint viszont Loeb taszította le az első helyről, majd kb. 1 perccel a kockás zászló előtt, Muller repesztett egy 1.49.301-es kört, mellyel 0.373 másodpercet adott a második helyre visszacsúszó Loebnek. Lopez 0.752-es lemaradással zárt a harmadik pozícióban, Michelisz Norbi pedig végül az ötödik lett, már több mint egy másodperces lemaradással.

 

Közben véget ért az Auto GP mogyoródi versenyhétvégéjének első versenye is. A Zele Racing magyar versenyzője, Kiss Pál Tamás a második helyről vághatott neki a szombati futamnak és már rögtön a rajtnál átvette a vezetést Pommertől. A verseny nagy részében az élen állt, azonban a kerékcserék alkalmával Kimiya Sato megelőzte a magyar pilótát. A végeredményt tekintve Kiss Pál Tamás a második helyével a bajnokságban is átvette a második helyet.

Kovács Noémi

Fotó: fiawtcc.com

Comments

comments