Szabadedzések Assenből (TCR EU)

Fotó: TCR Official

A TCR EU küzdelmei öt hét nyári szünet után folytatódnak a hétvégén, a hollandiai Assenben. A sorozat hét állomásából ez a harmadik, és egyben utolsó a Benelux államok területén. Jelen hétvégén kívül még két helyszín van hátra: Monza és Barcelona. Ma a szabadedzéseké volt a pálya.

Az eseményt, melyben a TCR EU csak egy a sok futam közül, Gamma Racing Days-nek hívják. Ugye, emlékszünk még, hogy a Jumbo Racing Days-t sem azért hívták úgy, mert jó nagy volt? Itt is ez a helyzet…

A versenyhétvégét anyagi okok miatt kihagyni kényszerül Jedlóczky Márk, a M1RA csapata által nem kommunikált okok miatt Francisco Mora, illetve Cedric Piro, akit az idény hátralévő részére Peter Tertingre cseréltek. Visszatért köreinkbe hosszúnevű thai barátunk, Mukong Sathienthirakul, ám az első szabadedzésen így is csak 20, a másodikon pedig csak 21 autó futott hivatalosan.

Az edzésekről és az időmérőről stream továbbra sincs sehol, ellenben a pálya 6 db, folyamatos élőképet adó webkamerával van felszerelve. Ezek közül kettő a lelátókat mutatja, egy pedig a paddock egy részét, ám a szemfülesek a holnapi időmérőre még mindig választhatnak a livetiming mellé három közül az alábbi linken.

Jómagam az első néhány és az utolsó néhány kanyart mutató nézetek között váltogattam. Azonban – bár örülni kell, hogy ez is van – ember legyen a talpán, aki ezekből megmondja, hogy kinek az autóját látjuk éppen. Csak a nagyon jellegzetes festésű versenyjárművek voltak felismerhetőek kellő biztonsággal: Igor Stefanovski, Mikel Azcona és Stian Paulsen, továbbá esküdni mernék, hogy láttam Martin Rybát is. A többi autóról annyit, hogy ez fehér volt, valamilyen színnel dekorálva, az meg valami sötét. Szóval a webkamerák szempontjából a TCR EU mai napja valahogy így nézett ki: Sárga zászló: néééé… valami fekete gurul át a pályán (később kiderült, hogy valaki elvitt egy gumit, ami egyébként egy bóját hivatott jelképezni)… A pályamunkásokat nem nagyon érdekelte, ott gurulgatott fel-alá még a következő sorozat edzése alatt is. Esőcseppes a kamera! – Vagy koszos! Hú, valaki azzal a fehér-valamilyen autóval mekkorát kóricált a betonos bukótérben! Már megint vannak valami szöszök a kamerán… Fújjjj! Mekkora nagy, undorító pók mászott be a képbe! (Nyugalom, a pók amúgy kicsi volt, de a kamera is az, esőcseppek pedig lehetségesek, ahogy az eget elnézem, de az most tényleg csak kosz volt!)

Miután a „jó hogy van, csak lehetne kicsit jobban is látni” „közvetítést” kielemeztük, térjünk rá az időkre és a pályalimitre!

A versenybíróság már a Hungaroringen is beszélgetős kedvében volt a szabadedzések után, akkor éppen Stefano Comininek adtak felfüggesztett rajtbüntetést a pályalimit sorozatos megsértése miatt, amin aztán Comini fel is háborodott rendesen. Van egy rossz hírem: az első edzés után Comini szintén azok között volt, akit a pályalimit sértegetése miatt behívatott a versenybíróság. Márpedig, ha az akkor felfüggesztett volt… Ettől függetlenül a svájci autózott szabályos kört is, ami után megtarthatta az idejét, ráadásul a legjobbat az első edzésen. Mögötte a Hyundaiok és a Hondák végeztek sorozatban. Nagy Dani a 6., Tassi Attila a 10. legjobb idővel. Igor Stefanovski az első edzésen nem mutatkozott, Martin Ryba autójában pedig vagy nincs transponder, vagy szemem csalta bűvölet, amikor látni véltem a pályán, esetleg nemcsak szösz, kosz és pókok, de halak is voltak a webkamerákra ragadva…

A második edzés után a mezőnynek azt a felét hívták fel beszélgetni a track limit miatt, amelyiket az első után nem. Továbbra is dominált a Honda és a Hyundai, Reece Barr futotta a legjobb időt Kris Richard előtt. Bár most Julien Briché odaért a hatodik helyre az új BoP miatt a +20 kilóval sújtott Peugeot-val és Maxime Potty a hetedikre a Volkswagennel.

Az edzések időeredményei megtekinthetőek az alábbi linkekre kattintva:

Első szabadedzés

Második szabadedzés

A holnapi időmérőt ugyancsak a fent említett kamerakiosztásban és/vagy livetimingról “élvezhetjük” 8:59-től (nem vicc, ez van az időtervben!), míg az első versenyről már közvetítést is kapunk a TCR TV YouTube csatornáján, illetve a Sport TV-n is. Az első verseny helyi (és magyar) idő szerint 14:51-kor rajtol, tehát célszerű egy kicsit korábban bekapcsolódni.

Magyar Szilvia

Comments

comments