Lans en Vercors-ba érkezett az Andros Trophy mezőnye a hétvégére. A legszebb jégverseny-pályára, amit valaha is volt szerencsém látni. A nem túl bonyolult vonalvezetésű, ám két éles visszafordítóval is felszerelt, 800 méteres jégcsík egy fenyőerdőben bújik meg. Mivel rendszerint esti (vagy éjszakai) futamot rendeznek, valósággal mesebeli látvány tárul a nézők szeme elé. S hogy miről suttogott a fenyves a 2018-2019-es Andros Trophy utolsó előtti fordulója alatt?
A WTCR szempontjából szükséges elmondanunk, hogy Aurélien Comte sem ezen a versenyen nem vett részt, sem pedig az egy hét múlva esedékes döntőn, Super Besse-ben nem fog. Az idény eleji megállapodás úgy szólt ugyanis, hogy az első négy fordulóban övé az autó, az utolsó kettőn a Clairet-testvérek osztoznak. Az erdőben Teddy, az ifjabbik volt a soros. Azért mondom, hogy jegyezzük meg ezt a nevet, mert Teddy annak a Peugeot márkakupának a junior bajnoki címét szerezte meg 2018-ban, ahol 2017-ben Julien Briché versenyautót és gyári támogatottságot nyert egy évre a TCR Europe-ba. Jimmy, a bátyja az összetett bajnoka lett. Namármost, ha a Peugeot állja a szavát – erről tudjuk, hogy nem mindig minden van úgy, ahogy év elején valaki megígérte – akkor látni fogjuk a testvérpárt (vélhetőleg a Pussier Automobiles-lal karöltve, ahogy eddig is) valamelyik TCR sorozatban. Nem mondhatni ugyanis, hogy fakezűek lennének.
Visszakanyarodva a WTCR-hez, velünk maradt természetesen Nathanaël Berthon és Aurélien Panis, továbbá beugrott Yann Ehrlacher is. Utóbbi az Enedis kategóriában (elektromos autók) kapásból bizonyította, hogy a vér nem válik vízzé – vagy jéggé. Nagybátyja a sorozat tízszeres bajnoka, Yann néhány évvel ez előtt már részt vett két versenyen, és idén elkísérte Yvan Mullert annak szokásos lappföldi jégautózására, szóval nem mondhatni, hogy Ehrlacher híján lenne tapasztalatnak és jó géneknek.
A többi résztvevő nagyjából a már megismert alakulatok, kiegészülve néhány hírességgel (jobbára az Enedis kategóriában), és a beugró Andreas Bakkeruddal. A norvég rali-cross versenyző már előző idényben is részt vett több futamon is, idén pedig a párizsi gála-döntőn fog Nicolas Prosttal egy párost alkotni, eljött hát gyakorolni ismét, ezúttal az Elite kategóriába.
A pénteki napon az Elite Pro mezőnyben a tavalyi bajnok, Jean-Baptiste Dubourg és Comte csapattársa, a tavalyi második helyezett, Benjamin Riviére fogta közre a dobogón Aurélien Panis-t, aki ismét nagyszerűen teljesített a sárga Plasic’Up járgánnyal. Édesapja egyelőre a kivételesen jól versenyző Nicolas Prost mögött, a napi összetett ötödik helyén végzett. Berthon a 8. helyet szerezte meg, míg Teddy Clairet a 10.-et.
Az Elit kategóriában Dorian Boccolacci zsinórban az ötödik győzelmét aratta, egyre közelebb kerülve a bajnoki cím megszerzéséhez. Az Enedis kategória napi összetettjét Yann Ehrlacher első nekifutásra a negyedik helyen zárta.
A szombati napon az Elite-ben annyi változott, hogy Boccolacci mögött most éppen Sylvain Pussier és Margot Laffite értek oda a dobogóra. Ehrlacher szintén aratott, fejlődött és felállt a pódium harmadik fokára. Nem volt egy rossz hétvégéje a fenyvesben.
Ami viszont az Elit Pro kategóriát illeti, az bizony megér egy misét. Kezdjük ismételten ott, hogy a pálya teljesen vályúsra volt járva, mire eljutottunk az utolsó futamokig, tehát láthatóan nehéz volt úgy irányítani a motorokat és az autókat ahogyan azt a halandó ember kívánta. Olivier Panis villantott, és a Super Pole-t nem, de az időmérőt az élen fejezte be. A Super Pole-t a második helyen, mert azt elvitte Riviére. Mögülük indult Dubourg, Franck Lagorce, Didier Thoral, Berthon, Aurélien Panis és Nicolas Prost. El is jutottak az első visszafordítóig, ahol szép tumultus keletkezett, és Lagorce és az ifjú Panis ott maradtak, lefulladt autóval a pálya közepén. A többiek átvágtak rajtuk és a vezetők után lódultak, és hiába a dupla sárga – az itt sem arra figyelmeztet, hogy menjünk neki az első lerobbant sárga autónak a pályán! – Dubourg beleszállt a kör végén Panis autójába. A pályabíró meg elővette a piros zászlót.
Olyan 20 perc után rendezték a sorokat a negyedik kanyar utáni egyenesre. Mivel másfél kört már megtett a mezőny egy részre, valamiért azt kivonták a versenytávból – ez a sorozat a szervezett(len)ségével mindig képes meglepetést okozni számomra –, ezért négy körös lett a verseny, melynek első három körében Riviére hiába erőlködött, nem tudta utolérni sem, nemhogy megelőzni Olivier Panis-t. Az ifjú egyelőre hátul kullogott a nem túlzottan sérült autójával. Aztán elkezdték az utolsó kört, és az imént olyan ronda kalamajkát látott visszafordítóba az idősebb Panis nem kilinccsel előre (ahogy az kívánatos), hanem farral előre (ahogy az újabb dugót okoz) érkezett meg. Meg is állt, el is torlaszolta az utat Riviére előtt, akit már éppen Dubourg próbált kikerülni. Ennek aztán az lett a következménye, hogy mindketten a Peugeot-n támaszkodtak meg és vettek új lendületet, de mire a műveletet végrehajtották, megjött az ifjabb Panis is, és Riviére úgy járt, hogy a legkevésbé sem tehetett semmiről, de csak negyedikként sikerült elhagynia a kanyart, ahová másodiknak érkezett.
Olivier Panis nem hibázott többet, be is jött az első helyen Dubourg és fia előtt. Berthon békésen befutott az ötödik helyen, Riviére mögött. Benji – ahogy a mezőny hívja a tiritarka csapat másik kistermetű franciáját – nem duzzogott sokáig, hiszen a napi összetettben így is övé lett a dobogó második foka, bár tény, hogy a két „kicsi a rakás” nélkül talán a tetejére is felállhatott volna, ahogyan tavaly. Így azonban úgy tűnik, hogy Aurélien Panis esélyei a döntő futam előtt jelentősen csökkentek Dubourggal szemben.
Az Elite Pro kategóriát Dubourg vezeti 538 ponttal, Aurélien Panis (515), illetve a holtversenyben álló Lagorce-Riviére (477) páros előtt. Berthon az ötödik (459).
A sorozat utolsó, mindent eldöntő, egyversenyes hétvégéjét február másodikán, szombaton rendezik Super Besse pályáján. Az után már csak a gálaverseny van hátra a Stade de France-ban, Párizsban, aminek a bajnokság szempontjából nincs tétje. A gálaversenyen részt vesz majd Yvan Muller és Yann Ehrlacher is, valamint Comte is visszaülhet a 10-es számú Peugeot-ba.
Magyar Szilvia
Social Profiles