Sérült Honda és vonatsínre kötözött ember… (időmérő edzés, jegyzetekkel)

LoebA hungaroringi időmérőre már a nap is elő-előbukkant az esőfelhők mögül. Ennek következtében a levegő 17.8 fokos, az aszfalt hőmérséklete pedig 31 fokos volt, míg a levegő páratartalma elérte az 55%-ot. A boxutca végén 14.30-kor váltott zöldre a lámpa, a mezőny pedig szinte rögtön a pályára hajtott a kvalifikáció első szakaszára.

 

Az időmérő első részében viszonylag hamar körvonalazódtak az erőviszonyok. Az első mért körök során a Mehdi Bennani – Michelisz Norbert – Tiago Monteiro hármas fogat állt az élen, de a Citroën három versenyzője ezt nem sokáig hagyta annyiban. Miközben Rob Huff elhagyta a pályát a hármas kanyarban, a nézők Gabriele Tarquiniért izgulhattak, aki jelentős késéssel vágott neki az időmérőnek.

Alig pár perc kellett ahhoz, hogy előbb az Yvan Muller – Sébastien Loeb duó keveredjen az első két helyre, Bennani, Chilton és Michelisz triója elé. Azonban a négyszeres világbajnok nem sokáig örülhetett az első helynek: Lopez 1.49.320-as körével átvette a vezetést, előnye csupán 0.065 ezred volt Mullerel szemben. Michelisz Norbert 14 perccel a leintés előtt hajtott ki a boxutcába, eközben Filippi levágta a sikánt.

Félidőben Lopez, Muller, Loeb, Bennani, Tarquini volt a sorrend, de nem sokkal később Tiago Monteiro ugrott fel a negyedik helyre. Miután Michelisz visszatért a pályára, egészen a harmadik helyig, Sébastien Loeb Citroënje elé röpítette a zengős Hondát. A Q1 végén Huff, Thompson, Münnich, Kozlovskij, DiSabatino, Engstler, Taniguchi és Filippi búcsúzott.

Az időmérő második szakaszában került sor az igazi drámára. Michelisz Norbi a négyes kanyarban kicsúszott, és a rázóköveken átvágva tért vissza. Megsérült a Honda, nem tudta tovább folytatni a második szakaszt. Két kör megtétele után a boxba hajtott, majd 3 perccel a leintés előtt kiszállt az autóból és feladta az időmérőt. A 12. helyre csúszott vissza.

Eközben az élen előbb Monteiro valamint Muller váltogatta egymást, majd Bennani, Chilton és Monteiro is megjárta az első három helyet ebben a sorrendben. Ezután a Citroën argentin versenyzője futott egy 1.49.496-os kört, mellyel feljött az első helyre. Közben Borkovic is kilátogatott a négyes kanyarban a pálya mellé és felmérte az ottani viszonyokat, míg Hugo Valente levágta a sikánt.

A kvalifikáció második felvonása a végére is tartogatott izgalmakat: közvetlenül a leintés előtt Gabriele Tarquini ugrott az élre 1.49.416-al José María Lopez és Tiago Monteiro elé. A szakasz végén végül Bennani, Chilton, Coronel, Morbidelli, Borkovic, Valente és Michelisz Norbi búcsúzott.

Az időmérő harmadik részében előbb Sébastien Loeböt, majd Yvan Mullert, Tiago Monteirót, José María Lopezt illetve Gabriele Tarquinit engedték ki a pályára. A francia gyártó négyszeres világbajnoka szinte azonnal megszerezte az első helyet és ezzel a pole pozíciót is, ahogy a pályára hajtott. A világbajnoki tabella éllovasa, Muller argentin csapattársa is már 0.36 másodperces lemaradásban volt hozzá képest, aki elsőként ment be az eddigi leggyorsabbnak számító 1.49-es idő alá.

Muller 1.48.727-es körével ugrott az élre, de Lopez szorosan a nyomában volt: az argentin pilóta mindössze 0.034 másodperccel csúszott le a pole pozícióról, leggyorsabb köre 1.48.761 volt. A harmadik helyre a Citroën harmadik versenyzője, Sébastien Loeb ért fel, a negyedik-ötödik helyen pedig Monteiro-Tarquini sorrendben osztoztak a Castrol Honda WTC Team pilótái.

Jegyzetek: 

Sebastien Loeb, kilencszeres rali világbajnok, és természetesen nincs olyan ember aki ezt ne tartaná tiszteletben. Egy valakit kivéve, és ez a valaki José-María Lopez. Persze ő is csak a pályán mond ellent Loebnek… A Q3 alatt, amikor a többiek már végeztek köreikkel, az Eurosport közvetítésében a nagyobb képen láthattuk az éppen gyors körén lévő pilótát, a kisebben pedig a többiek arcát. Azt csak találgatni lehetett, hogy Loeb és Muller mit is gondolt magában Lopez gyors köre alatt… De amikor befejezte azt az argentin, a magyar autósportos kollégáknak a sajtóközpontban (és gondolom még sok-sok tévénézőnek is) egyszerre villant át az agyán,  Loeb arcát látva, Palik László “népi bölcsessége”. Nevezetesen a F-1-es közvetítésekből ismert: “Vonatsínre kötözött ember mosolya nem mindig őszinte.”

Loeb mosolya ugyan nem, viselkedése később a paddockban annál őszintébb volt: láthatóan nehezen emészti még mindig, hogy Lopez nem is ritkán előtte jár… 

 

Az időmérő végeredménye:

1. Yvan Muller – Citroën Total WTCC

2. José María Lopez – Citroën Total WTCC

3. Sébastien Loeb – Citroën Total WTCC

4. Tiago Monteiro – Castrol Honda WTC Team

5. Gabriele Tarquini – Castrol Honda WTC Team

6. Mehdi Bennani – Proteam Racing

7. Tom Chilton – ROAL Motorsport

8. Tom Coronel – ROAL Motorsport

9. Gianni Morbidelli – ALL-INKL.COM Münnich Motorsport

10. Dusan Borkovic – NIS Petrol by Campos Racing

11. Hugo Valente – Campos Racing

12. Michelisz Norbert – Zengő Motorsport

13. Rob Huff – LADA Sport Lukoil

14. James Thompson – LADA Sport Lukoil

15. René Münnich – ALL-INKL.COM Münnich Motorsport

16. Mikhail Kozlovskiy – LADA Sport Lukoil

17. Pasquale Di Sabatino – Liqui Moly Team Engstler

18. Franz Engstler – Liqui Moly Team Engstler

19. Yukinori Taniguchi – NIKA Racing

20. John Filippi – Campos Racing

Szöveg: Kovács Noémi, Magyar Szilvia

Fotó: fiawtcc.com

Comments

comments