Rast a csatát ugyan megnyerte, de a háborút elveszítette – Paffett a DTM idei bajnoka

Fotó: DTM

13 évvel az első bajnoki címe után Gary Paffett ismét DTM bajnok lett. Rast minden tőle telhetőt megtett, sőt, ne menjünk el a tény mellett, hogy immáron hatodjára nyert zsinórban, ami egy elképesztő rekord, a végső elszámolásban mégis 4 ponttal maradt el a Mercedes brit pilótájától.

Teltházra és szikrázó napsütésre ébredt vasárnap reggel a Baden-Württenberg tartományban található legendás kisváros, Hockenheim. Már a délelőtti időmérő alatt is tapintható volt a feszültség. Szezonja első, és egyben utolsó pole-ját szerezte meg Marco Wittmann, Gary Paffett a második, René Rast a harmadik helyről várhatta a rajtot. A Hockenheimba listavezetőként érkezett Paul di Resta csak a 11. helyre kvalifikálta magát, s, bár optimistán nyilatkozott, ő is tudta, hogy a bajnoki címéhez egy komoly csodára lesz szüksége.

A rajt tiszta volt, és bár Wittmann jól eljött, az első kanyarba már Rast fordult be elsőként, Paffett a harmadik helyről követte őket. A brit nagyon megfontoltan haladt körről körre, tudta, hogy nincs értelme csatáznia Wittmannal, hisz elég lett volna neki egy negyedik hely, még úgy is, hogy Rast nyer.

A hátsó traktusokban keményen ment viszont a helyezkedés, Eng és di Resta gyepálták egymást kanyarokon keresztül. A skótot figyelmeztették is, amiért leszorította az osztrák újoncot, később a versenyfelügyelet utasította őt, hogy adja vissza a pozíciót Engnek. Az időmérő utáni interjúban di Resta nem titkolta, hogy extrém taktikát terveznek, mint tegnap Juncadellánál, ennek megfelelően pár kör elteltével ki is állt a boxba, majd a mezőny végére tért vissza. Szintén hasonló tervvel készült Mike Rockenfeller, egy körrel később ő is kiállt kereket cserélni.

A 14-15. körben aztán a többi versenyző is megérkezett. Edoardo Mortara és Bruno Spengler egyszerre jöttek ki, és meglehetősen egyszerre is akartak távozni a boxutcából, kis híja volt csak, hogy összeütköztek. A versenybíróság megvizsgálta az esetet, végül senkit sem büntettek meg veszélyes kiengedésért. Utolsóként Pascal Wehrlein látogatott a boxba, így az ő nevéhez fűződik mind a verseny, mind a 2018-as szezon, mind a Mercedes AMG DTM utolsó boxkiállása is.

A kötelező cserék után az élen nem változott a sorrend, Nico Müller viszont több helyet is javított az utolsó három körben, és már-már Gary Paffettbe is belekóstolt volna, ám letelt a 60 perc és a plusz egy kör, a mezőnyt a célegyenesben a kockás zászló mellett a szokásos tűzijáték várta.

Rast tehát bezsebelte a győzelmet, és az ezért járó 25 pontot, de ez mégsem volt elég a mennybemenetelhez. Paul di Resta végül pont nélkül, csak a 14. helyen zárta a vasárnapi futamot, így a bajnokságban visszacsúszott a harmadik lépcsőfokra. Az év újonca címet Philipp Eng érdemelte ki, 121 pontot gyűjtve a hetedik lett az összetettben.

Paffett nyilatkozata a bajnoki díjátadó után: „13 év kemény munkája után végre megint a dobogó tetején vagyunk. Nem ez volt a karrierem legjobb versenye, mégis ez életem legszebb napja, olyan, mint egy mese. Nem voltam ma csatában senkivel, és, tudod, az ember ilyenkor ráér gondolkozni. Végig a bajnokság lebegett a szemem előtt, aztán nagyjából öt körrel a vége előtt ráeszméltem, hogy ezek életem utolsó DTM körei, és az utolsó körök abban az autóban, amit olyan nagyon szeretek.”

René Rast keserédesen válaszolt a kérdésekre: „Azt hiszem, jó show-t hoztunk ide a rajongóknak Hockenheimba. Természetesen csalódott vagyok, hogy egy ilyen hihetetlen felzárkózás, és hat futamgyőzelem után mégsem sikerült. Nagyon sokan és nagyon keményen dolgoztunk ezért a célért. Nagyon élvezem a DTM-et, és remélem, hogy jövőre is lesz alkalmam ebben a sorozatban maradni.”

Gerhard Berger szintén szót kért és kapott a verseny után: „Gratulálok Garynek és a Merdeces csapatának. Remek munkát végeztek, és végül bajnokok lettek. Szeretném megragadni az alkalmat, hogy külön köszönetet mondjak a Merdeces-nek. 30 évig meghatározó erőt képviseltek a DTM-ben, láthattuk őket a csúcson, és hullámvölgyekben is. Ez a csapat mindvégig kemény, de sportszerű ellenféle volt a többieknek, és a pályán kívül is remek partnereink voltak. Sajnálom, hogy távoznak, de talán találkozunk még a jövőben. Biztos vagyok benne, hogy ők is könnyes szemmel vesznek búcsút a sorozattól.

Gratulálok azonban Renének és az Audinak is, akik eszeveszett módon jöttek fel a szezon végére. Kemény küzdelem volt a Mercedes és az Audi, Gary, Paul és René között. Az utolsó futamon a BMW is megmutatta, hogy őket sem szabad leírni, hisz mindhárom gyártó ott volt a dobogón.

Egy nagyszerű szezon van mögöttünk. A Mercedes kiszállása ugyan még mindig téma, de az új luxusmárka, az Aston Martin érkezésével nagyszerű dolgoknak állunk elébe. A legfontosabb mégis az, hogy a rajongóknak egy szuper terméket tudtunk mutatni. A legtöbb verseny nagyon izgalmas volt, és a bajnoki cím sorsa is csak az utolsó versenyen dőlt el.”

Ahogy pár nappal ezelőtt egy másik cikkünkben már írtuk, a 2019-es szezon a Hungaroring érintése nélkül, május elején indul majd Hockenheimban. Ha élőben akarjuk ezeket a csodás autókat és nagyszerű pilótákat látni, messzire kell utaznunk, hisz sajnos az osztrák Red Bull Ring sem szerepel a jövő évi naptárban.

Végül, utoljára idén: a vasárnapi verseny teljes végeredménye:

null

null

A bajnoki tabella végleges állása:

null

null

Schneider Erika

Comments

comments