Mindössze két hét pihenés után ismét megmérkőztek az ADAC GT Masters versenyzői, ezúttal a holland tengerpartra, Zandvoortba látogattak el, de távol állt a fiúktól a habokban való megmártózás.
A reggeli időmérő edzésen megint egy első alkalomnak lehettünk szemtanúi, ugyanis az argentin Ezequiel Pérez Companc életében először szerezte meg a pole pozíciót, mögüle mindössze 0,117 másodperccel lemaradva csapattársa, Mirko Bortolotti indulhatott. A második sorba szorult a két Montaplast Audi (Sheldon van der Linde, Jake Dennis), a harmadik rajtsorból pedig a BWT Mücke Motorsporttal Mike David Ortmann, és a HTP motorsportos Markus Pommer indulhatott.
Ahogy az előre sejthető volt, nem volt tiszta a rajt. Az első kanyarban Nikolai Sylvest megpróbált olyan későn fékezni, amennyire csak tudott, de túl optimista volt, és hogy mentse a technikát, egy adódó szabad lyukat kihasználva balra rántotta a kormányt. Ezzel a manőverrel azonnal a kavicságyban találta magát, ahonnan elsőre úgy tűnt, ki sem tud majd jönni, de végül a beavatkozók segítségével visszaállt a mezőny végére. Ám nem ez volt az egyetlen baleset, ami mindjárt az első körben történt, nagyot csattant egymással az első két helyen álló két Grasser Lamborghini. Mirko Bortolottinak egyértelműen megvolt az első pozíció, ám csapattársával, Pérez Companc-kal nem érették meg egymást, az argentin nem hagyott elég helyet az olasznak, és egy bodicsekkel ki is tette őt a gumifalba. A versenyigazgatóság nem talált szándékosságot a mozdulatban, ezért a verseny ideje alatt nem történtek szankciók, ám a csapat biztosan megbeszéli és tisztázza a történteket saját hatáskörben.
Ugyan Sylvest autója visszatért, Bortolottié a pálya mellett maradt, így két kör erejéig be kellett jönnie a biztonsági autónak. Az új rajt sem telt esemény nélkül: a HB Racing Ferrarit vezető Luca Ludwig megpördült, és a menetiránnyal szemben állt meg. Hogy elkerülje az ütközést, az 1-es rajtszámú Callaway Competition Corvette-jét vezető Marvin Kirchhöfer beleszáguldott a kavicságyba, ezzel gyakorlatilag le is nullázva a szombati versenyüket.
Egy körrel később ugyanebben a kanyarban talált egymásra a 21-es Zakspeed Mercedes Luca Stolz-cal és Sven Barth az RWT Racinggel, amiért később Barth egy áthajtásos büntetést kapott.
Közben a versenyigazgatóság vizsgálat alá vette Mikkel Jensent (BMW Schnitzer), mert elsőre úgy tűnt, előzött a safety car bentléte alatt, végül nem kapott büntetést.
Timo Bernhardt új csapattársa, Marc Lieb (Kevin Estre ugyanis Silverstone-ban tartózkodik WEC-ügyileg) nem volt szerencsés élete első GT Masters versenyén, a KÜS Porsche műszaki hiba miatt alig 15 perccel a rajt után visszatért a boxba, nem tudták már folytatni a versenyt. Ugyanerre a sorsra jutott Jens Klingmann az MRS GT BMW-vel, alig egy körrel később adták fel a futamot.
A 25. percben elkezdődtek a boxkiállások, amik ismét alaposan megkeverték a kártyákat. Először még csak a kommentátorok jelezték, hogy valami készülőben van, aztán a verseny vége felé hivatalosan is megjelent a versenyigazgatóság üzenete: a sportszabályzat 39.2-es bekezdésében foglaltak szerint vizsgálják az élen álló Grassert. Ezt a vizsgálatot a futam végéig sem zárták le, így még az is lehet, hogy a hivatalos végeredmény változik. De mit is takar ez a 39.2-es bekezdés? Két verzió lehet: az egyik, és ez a valószínűbb, hogy a boxból kifelé Marco Mapelli túl lassan haladt a fast lane-en, a másik pedig, hogy a boxkiálás alatt több szerelő tartózkodott a work lane-en, mint az engedélyezett. (Ahogy hírünk van a vizsgálat eredményéről, arról is beszámolunk).
A 40. Percben a 48-as HTP Motorsport Mercedese egy balul elsült előzési kísérlet közben megpördült, és a forgalommal szemben állt meg. Maxi Buhknak meg kellett várnia, míg gyakorlatilag a teljes mezőny elmegy mellette, hogy ismét menetirányba tudja forgatni a sárga mambáját, így a helyi nézők legnagyobb bánatára (csapattársa, Indy Doontje ugyanis a helyi, holland hős) elbúcsúzhatott a pontszerzéstől. Ezt a megpörgést előidéző Phoenix Racing audis Philip Ellis látványosan lassabb volt a mögötte haladóknál, és szép kis vonat alakult ki mögötte: Götz, Scheider, Engelhardt, Vanthoor, Haase és Jaminet mind a megfelelő pillanatra vártak, hogy támadhassanak. Maxi Götz a 47-es Mann Filter Mercedessel tett egy két-három kanyarig tartó kísérletet a megelőzésére, de aztán jobbnak látta mellőzni a keménykedést, és nagyon okosan inkább az Audi mögött maradt. Ahogy Götz a futam előtti interjúban elmondta, a bajnokság szempontjából minden megszerzett pont közelebb viszi őt a célhoz, és nem fog felesleges csatákba belemenni. Szerencséjére a mögötte viszont rendkívül agresszív Dries Vanthoor jól elvolt Timo Scheiderrel, és egy kérdéses manőver után meg is előzte őt. Már 2,5 másodperccel volt Scheider előtt, amikor a versenyigazgatóság döntése megjelent a képernyőn: a 12-es EFP Audi köteles visszaadni a helyezést a mögötte haladó 42-es Schnitzer BMW-nek, amit a belga végül a verseny utolsó kanyarjában tett meg.
A 60 perc + 1 körös, szombati futamot végül a Pérez Companc-Mapelli páros nyerte a Grasser Lamborghinivel, a dobogóra felfért még a két Montaplast Audi (Sheldon és Kelvin van der Linde) és a Forma 1-es Red Bullt pont a Hungaroringen tesztelt Jake Dennis és csapattársa, Chris Mies.
A hatodik helyével a Maxi Götz – Markus Pommer páros átvette a vezetést a bajnokságban, mögöttük 7 ponttal van lemaradva a Callaway Competition (Daniel Keilwitz – Marvin Kirchhöfer), őket 20 pont lemaradással a Matthieu Jaminet – Robert Renauer páros (Precote Herberth Motorsport) követi.
A küzdelem vasárnap 13:15-kor folytatódik, a GT Masters Facebook oldala biztosítja a live stream-et német és holland nyelven.
A szombati verseny teljes (előzetes) végeredménye
null
null
Schneider Erika
Social Profiles