Porsche pole és Porsche győzelem Zandvoortban

Fotó: ADAC GT Masters

Új napra ébredtek a holland dűnék, ám megint nem ők és a strand voltak a főszereplők, hanem a homokbuckák között száguldozó, csodás GT autók. Az égi krupiék a tegnapi kártyalapokat beszedték, összekeverték és újra leosztották. Lássuk, milyen partiban volt vasárnap részünk.

Délelőtt 9-kor rendezték meg az időmérő edzést, amit a francia Matthieu Jaminet nyert meg egy 1:36.180-as idővel, mögötte csak 8 ezreddel maradt le Maxi Buhk (Mann Filter Mercedes), de még a harmadik KÜS Porsche (Adrien de Leener – Klaus Bachler) is egy mindössze 13 százados hátrányt szedett össze. Nagyon jól mutatják az időeredmények a mezőny kiegyenlítettségét, hisz még a 21. helyet megszerző Lucas Luhr is egy másodpercen belül volt a pole-t érő időhöz képest. A WTCR-ben is futó, régi ismerősünk, Frederic Vervisch az előkelő negyedik helyről rajtolhatott

A mai rajt tiszta volt, és a versenybírák szerint is szabályos. A bajnokságot vezető Maxi Götz rögtön két helyet is javított, és feljött a negyedik helyre. Raffele Marciello látványosat, füstölőset fékezett, hogy ne végezze a kavicságyban, de végül el tudott fordulni az első kanyarban. Ezután megindultak a helyezkedések, és mindjárt az első kanyarban össze is akadt a 82-es Christian Engelhardt és a 25-ös Christopher Haase. A Grasser Lamborghini húzta a rövidebbet, és úgy tűnt, az autó annyira megsérült, hogy a boxba hajtás után ott is marad, de végül pár kör erejéig visszajöttek, és a 20. percben végleg feladták a küzdelmet.

Timo Bernhadtéknak a mai nap sem jött össze: ahogy szombaton Marc Lieb, úgy ma Bernhadt kényszerült mindenféle külsérelmi nyom hiányában feladni a verseny, mindössze 10 perccel a rajt után. 

A tegnapi győztes Marco Mapelli defektet kapott, miután ütközött a 21-es rajtszámú Mercivel (Sebastian Asch), majd az is láthatóvá vált, hogy az abronccsal együtt a bal hátsó felfüggesztés is megsérült. Az olasz elindult a box felé, de félve, hogy a kerék kiesik a helyéről, és elszabadul, inkább félrehúzta az autót az egyik megnyitásnál. A Mercedesnek is be kellett jönnie a boxba, mert súlyos sérülések látszottak a hűtőrácsnál. Hamar nyilvánvalóvá vált, hogy ők is feladják a versenyt.

A boxutca nyitása és a kiállások megkezdése után azonnal megjelent a versenyigazgatóság üzenete, amiben a tegnap elhíresült sportszabályzat 39.2-es bekezdését emlegették, a kiváltója pedig ismét a Grasser csapat volt. Most Bortolottiékat kapták rajta egy túl rövid boxkiálláson, amiért el is nyerték az ilyenkor szokásos áthajtásos büntetésüket (tegnap végül nem büntették meg a Pérez Companc – Mapelli párost).

A kötelező pilótacserék után a mezőny elején némileg átrendeződtek a viszonyok: a Maxi Buhk-féle Mann Filter Mercedes visszaesett csapattársa, a 47-es Merci (Markus Pommer) mögé, és a Klaus Bachler vezette Porsche is feljött a második helyre Robert Renauer mögé. Patrick Assenheimer (#84 HTP Motorsport) azonban nem elégedett meg egy harmadik hellyel, és támadásba vette az előtte haladó Porschét, majd egy gyönyörű előzéssel meg is szerezte a dobogó második helyét.

23 perccel a leintés előtt szinte a semmiből előkerült egy safety car tábla és pár sárga zászló is a sportbíróknál, ami látványos műszaki hiba, vagy baleset híján megzavarta a nézőket, és a kommentátorok sem értették a helyzetet. Később derült csak ki, hogy a 19-es rajtszámú Grasser Lamborghini mégiscsak veszélyes helyen állt meg, és a versenyigazgatóság úgy döntött, a pit window végeztével el kell onnan vontatni az autót, mielőtt újra zöld utat kaphatna a küzdelem. A rendkívül hirtelen sárga zászlók több pilótát is annyira felkészületlenül értek, hogy a verseny után hat autó (#29, #20, #14, #5, #63, #1) esetét is meg fogják vizsgálni, vajon érdemelnek-e büntetést sárga zászló alatt történt előzés miatt. Mikkel Jensen esetét a közvetítés el is kapta, sőt vissza is lassítoták mind a vétséget, mind pedig a boxban figyelő csapattárs, Timo Scheider anyázását méltatlankodását, így a fiatal dán biztosra vehette az áthajtásos büntetést. A bírák ezt végül 8 perccel a leintés előtt szabták ki rá.

Az utolsó 10 percre, ha látványos előzések, és csaták nem is maradtak, maradt még két áthajtásos büntetés: egy Rachel Frey-nak, amiért kivezette a pályáról a 35-ös Joel Erikssont, és egy Sven Barth-nak (a tegnapi után begyűjtött még egyet…), amiért az első kanyarban megforgatta Christopher Zöchling autóját. Az MRS GT BMW visszagurult a kavicságyból a pályára, de az idő rövidsége miatt már nem küldték be a biztonsági autót, a veszélyre dupla sárga zászló figyelmeztetett.

Az egy órás és egy ráadás-körös versenyt végül a pole-ból induló Jaminet – Renauer páros nyerte, mögöttük az Assenheimer – Marciello, és a de Leener – Bachler duó érkezett be a célba. A bajnokságban még mindig vezető Maxi Götz – Markus Pommer felállású csapat lett a negyedik, mögöttük a testvérautó, a 48-as Mercedes végzett (Doontje – Buhk).

Amint említettem, a bajnokságot Götz és Pommer vezeti 105 ponttal, a második helyen Jaminet – Renauer áll 8 pontos lemaradással, a Callaway Competition (Keilwitz – Kirchhöfer), akik a 13. helyezésükkel ma is nulláztak, visszacsúsztak a harmadik helyre, hátrányuk immár 19 pontra rúg.

A következő fordulót három hét múlva, szeptember 7-9 között láthatjuk, amikor a mezőny visszatér Németországba, és a Chemnitz melletti Sachsenringet veszik birtokba.

A verseny teljes (előzetes) végeredménye

null

null

Schneider Erika

Comments

comments