Pokoli edzésnap a Zöld Pokolban

Fotó: Gregory Lenormand / DPPI / FIAWTCR

Az edzésnapot (mindkét szabadedzést és mindkét időmérőt) csütörtökön tartották a Nürburgringen a WTCR mezőnyének. Volt itt minden, amit el lehet képzelni: ütközések a szalagkorláttal, locsogó eső, felszáradó pálya, Code 60, büntetések és hazai pole. Sőt, van egy szabadkártyásunk is a finn Antti Buri személyében.

A szabadedzéseken is látszott, hogy a Volkswagen összekapta magát a hazai versenyére: Mehdi Bennani kivételével az összes versenyzőjük a mezőny legelején járt időkben. Az első szabadedzést Rob Huff zárta a legjobb idővel, mögötte Esteban Guerrieri, Johan Kristoffersson, Jean-Karl Vernay és Benjamin Leuhter végeztek. Michelisz Norbert a 7., Tassi Attila a 16. időt autózta. Thed Björk, Daniel Haglöf és Andy Priaulx autói nem nagyon akartak működni, sőt, Yvan Mulleré sem indult el egy darabig, de később tudott mért időt teljesíteni.

A második gyakorláson Kristoffersson, Huff és Niels Langeveld volt az első három sorrendje, Michelisz a 6., Tassi a 27. időt autózta.

A program rémesen szoros volt, a két szabadedzést egymás után futották, így az autók beállításait nem nagyon volt idő módosítgatni. Ráadásul megjött az eső a második után, így az időmérőket vizes pályán futották, de eleinte eső nélkül.

A legtöbben slick gumival próbálkoztak az első időmérőn, de nem jutottak messzire. Esteban Guerrierinek szerencséje volt, még körbeért egy viszonylag jó idővel, mielőtt előbb Azcona miatt sárgáztak, majd pedig újra esni kezdett, aminek az lett a következménye, hogy a legtöbben esőgumit kértek, az argentin idejét pedig senki meg sem tudta közelíteni. Az edzés végén lejött az uszoda, és rengeteg versenyző, akik eddig a jobb körülményekre vártak, és slickkel nekiindultak, még a GP pályán aquaplaning áldozatai lettek: szanaszét hevertek a kicsúszott autók, Frederic Vervisch a saját autóján és a korláton kívül még egy pályabírói posztot is csaknem lezúzott.

Az első edzés végeredménye: Esteban Guerrieri, Michelisz Norbert, Nestor Girolami, Frederic Vervisch, Thed Björk, Yvan Muller, Jean-Karl Vernay, Yann Ehrlacher, Rob Huff, Benjamin Leuchter, Gabriele Tarquini, Johan Kristoffersson, Nick Catsburg, Antti Buri, Mehdi Bennani, Augusto Farfus, Andy Priaulx, Daniel Haglöf, Tom Coronel, Tiago Monteiro, Tassi Attila, Gordon Shedden, Aurélien Panis, Kevin Ceccon. Ma Qing Hua 105%-on kívül teljesített, Mikel Azcona és Niels Langeveld pedig első körükben találtak szalagkorlátot, így nem volt mért idejük.

A második időmérőn a felszáradó pálya és a korlátban landoló versenyzőtársak nehezítették a mezőny dolgát. Az első áldozatunk Nick Catsburg volt a falban, de ő még három keréken lerángatta az autóját a pályáról. Persze, megjavítani már nem tudták. A második áldozat Daniel Haglöf Cuprája volt, amiből felfüggesztésestül szakadt ki a kerék a szalagkorláttal való találkozás nyomán. Mivel az autót nem tudták menteni, az edzésnek pedig folytatódnia kellett, így a Code 60-as zóna használata mellett döntöttek (vagyis 2 pályabíró tart egy-egy lila, 60-as feliratú táblát a baleset helyszínét megelőzően és bezárólag. A zónát 120 km/h-val lehet megközelíteni, és 60-nal lehet átmenni rajta). A pálya eddigre annyit száradt, hogy még így is sokan tudtak javítani az idejükön, de hiába autózott Tassi például egy nyolcadik időt, a zóna túl gyors megközelítése miatt megbüntették. Így járt még Andy Prialux és Jean-Karl Vernay is.

Aztán persze még az az érdekes dolog is történik a kifacsart program következtében, hogy a következő futam az első futam lesz. Büntetéseket általában „a következő futamon” töltünk le a szabálykönyv szerint, így aztán, attól függetlenül, hogy a szabálytalanság a második-harmadik futamokhoz tartozó időmérő edzésen történt, az első futamon történő hátrasorolást eredményez. Ebből következően Andy Priaulx egy 17., Tassi Attila egy 21. helyet cseréltek el a rajtrács végére (a büntetés: 10 helyes hátrasorolás és 3 büntetőpont). Rosszul járt viszont Vernay a büntetésekkel, mert amellett, hogy már volt 3 fekete pontja, így a számuk hatra nőtt, egy 7. rajthelyet bukott el az első futamra.

Szóval túl minden furcsaságon, 60-as zónán és egyéb nehézségeken, a második időmérő edzésnek is lett egy végeredménye: A hazaiak és saját maga legnagyobb örömére a pályát jól ismerő Benjamin Leuchter szerezte meg a pole-t, mellőle csapattársa, Rob Huff indulhat. A második soron majd Guerrieri és Michelisz osztozhatnak. Mögülük Tarquini, Bennani, Vervisch, Tassi, Buri és Kristoffersson rajtol majd a szombati második versenyen, ami egyben azt is jelenti, hogy a szombati első versenyre is egy Volkswagen versenyzőé a pole, Kristofferssoné. A 11. helytől a sorrend: Farfus, Panis, Coronel, Monteiro, Vernay, Shedden, Ehrlacher, Priaulx, Björk, Müller, Ceccon, Haglöf. A többieknek a balesetek miatt nem volt mért idejük, de számukra is engedélyezte a versenybíróság, hogy elrajtoljanak a rajtrács végéről.

A hétvége első versenye ma, vagyis pénteken lesz 17:25-től, az Eurosporton lehet nyomon követni élőben.

A második és a harmadik versenyt szombaton rendezik, 10:55-től egyhuzamban, szintén az Eurosporton közvetítik élőben.

Magyar Szilvia

Comments

comments