Pokolból a mennyországba

Fotó: TCR Europe Official

Milyen messze van a pokol a mennyországtól? Julien Briché ma délután óta pontosan tudja, hogy 10 körre, a monzai versenypályán…

Az időmérő edzésen száraz pályán körözhettek a versenyzők a TCR EU szombati versenynapján. Mehdi Bennani még mindig parádézott az Audival, az első helyen ment tovább a Q2-be. Tavaly óta tudjuk, hogy Monza nagyon is Peugeot-Honda pálya. Briché mellett ezúttal a Clairet testvérek dupláztak, Halderék egyet húztak be (Mike), Bäckmanék meg nulláztak. Később Andreas vissza is lépett a futamtól: a két héttel ez előtti becsapódás miatt még mindig fájdalmai voltak, melyek egyre erősebben jelentkeztek. Daniel Lloyd, Mato Homola, Pepe Oriola, Nagy Dániel, Felice Jelmini, John Filippi és Nicolas Baert jutottak még tovább a Q2-be.

Végül a versenyre a következő sorrendben állhattak fel az első 6 sorba: Bennani, Lloyd, Jimmy Clairet, Briché, Oriola, Homola, Teddy Clairet, Baert, Mike Halder, Filippi (holnap övé lesz a fordított pole), Nagy és Jelmini.

A legutóbbi versenyen még ki tudták cserélni Jean-Laurent Navarro autójában a motort, de most nem tudott elindulni: nem volt pótmotor, a másik pedig nem szuperált. Kicserélték viszont a motort Evgenyij Leonov autójában, így ő a sor végéről rajtolhatott.

Vizsgálták egy darabig a rajtot, de Daniel Lloyd tisztán indult olyan fenomenálisan, nem ugrott ki. Bennani csak követni tudta, mögöttük Jimmy Clairet, aztán Oriola, majd Briché. Utóbbi nem azért nem erőltette, hogy jobb helyen forduljon, mert nem tehette volna meg. Egyszerűen tudta, hogy Monzában nem sok versenyt nyertek az első sikánban, de annál többet veszítettek el. Aztán megelőzte Oriolát, közben Jimmy Bennanival harcolt… Aztán mintha csak megbokrosodott volna a ló (pardon, oroszlán) Clairet alatt: tett egy hirtelen mozdulatot az autó balra, leütközte oldalról Bennanit, majd kitört kerékkel a kavicságyba csúszott. Mivel sokszor van bajuk a fékekkel és a felfüggesztéssel, ez magyarázatul szolgálhat a jelenségre. Ha még mindig videójáték lenne, azt mondanám, hogy lecsatlakozott a kormány… Bennani a boxba gurult és ő is feladta a versenyt.

Briché így volt a második, Lloyd vezetett. Ugye, emlékszünk még, mi történt, amikor egy Peugeot legutóbb itt próbálta megelőzni ezt a Hondát? Most nem történt semmi ilyesmi, Briché felmérte a helyzetet, kicentizte a féktávot, aztán Lloyd úszhatott utána a farvizén…

Oriola és Teddy Clairet csatázott a harmadik helyért, most Oriola autója mozgott furán, de nem biztos, hogy összeértek. A spanyol minden esetre a 10. helyen tudta folytatni. Aztán Teddyt Baert forgatta ki, Clairet a 9. helyen haladt tovább. Az ifjú belga ezek után Homolát vette célba, vele is többször összeért. Teddy Jelmini mögött haladt, hogy ezt a balesetet hogyan hozták össze, s hogy egyáltalán baleset volt-e, azt kevéssé lehetett látni. Ha össze is értek, csak egy hajszálnyit, de lehet, hogy ez a Peugeot ugyanúgy „kitört”, mint a másik az imént. A lényeg, hogy Teddy néhány fura mozdulat után irányíthatatlanul csapódott a gumifalba.

A fura balesetek sorát egészítette ki a Mike Halder – Mato Homola duó, akik adok-kapokot játszottak egy fél körön keresztül, aztán úgy nézett ki, mintha Homola autója „megbotlott” volna Halder Hondájának hátsó kerekében: az eredmény két roncs a kavicságyban.

Jól dolgoztak a pályamunkások, egyszer sem jött be a Safety Car, így Briché lassan elnyúlott az élen Lloydtól. Az utolsó körben már semmi különös nem történt, így Briché biztonsággal hazahozta a győzelmet. Mögötte Lloyd végzett, Baert a dobogó 3. fokára állhatott fel, de felhívta a versenybíróság elbeszélgetni. Mögöttük a sorrend: Jelmini, Filippi, Nagy, Jessica Bäckman, Michelle Halder, Viktor Davidovski, Stéphane Ventaja, Gilles Colombani, Evgenyij Leonov, Luca Rangoni a most debütáló Fiattal, Kevin Giacon, Martin Ryba és Sami Taoufik. Taoufik előrébb végzett, ám két 30 mp-es büntetést is kapott, viszont a versenybírói döntések feltöltésének hiányában nem tudom megmondani, hogy miért. Csak a büntetés ténye olvasható a végeredményen. A többi „beszélgetés” eredménye adott dokumentumon egyelőre nem látható.

Julien Briché teljesen véletlenül egyike azoknak a versenyzőknek, akikkel a szokottnál többet beszélgettem tavasszal, mialatt mind be voltunk zárva, majd nyáron és ősszel, amikor a Peugeot anyagi nehézségei miatt nem tudott versenyprogramot összerakni, minden bizonytalan volt, minden egyre rosszabbnak tűnt (főleg az első két hétvége után), és már-már fel akarta adni az egészet. Zolder után a pokolban érezte magát – ma 10 kör Monzában a mennyországba repítette. Mintha könnyeket láttam volna a szemében a dobogón… Néhány óra múlva azt írta egy üzenetben: „Megkönnyeztem.” Csak annyit válaszoltam: „Láttam.”

A holnapi versenyt 13:00-tól követhetjük figyelemmel a szokásos csatornákon.

Magyar Szilvia

Comments

comments