Peugeot-káosz, új pontrendszer, argentin nevező – TCR Europe heti hírcsokor

Fotó: Magyar Szilvia

Heti TCR Europe hírösszefoglalónk következik a Clairet testvérekkel, módosított pontrendszerrel és a Target Competition első bejelentésével.

Bár sokan egy másfél hete megjelent Twitter posztra alapozva már február 28., péntek óta biztosra veszik a Team Clairet Sport és három versenyzőjük indulását a sorozatban, Teddy Clairet még a Twitter poszt megjelenésének napján közölte, hogy nyilvánvalóan örülne, ha előbb tudná, hogy aláírták a szerződésüket, mint a Touring Car Times. Az ominózus aláírás is megesett végül, március 3.-án, kedden este, ám csak két Peugeot 308 TCR versenyautóra (Teddy és Jimmy részére). A harmadik autó futtatására lehetőséget kaptak a csapatnál a Peugeot-tól, ám az abban versenyző(k) kiléte egyelőre kérdéses. Csapatfenntartási okokból nyilvánvalóan egy amatőr, fizetős versenyzőre kell számítanunk.

A Peugeot szociálmédiása tovább borzolta a kedélyeket március 5.-én, csütörtökön, amikor azt tette közzé több vonalon is, hogy a Clairet Sport és a JSB fogja elvinni mind a hat támogatott Peugeot versenyautót a 2020-as szezonban az Európa-kupában. A Francois Walesszel hétfőn készült interjú alatt elhangzott bizalmas információk, és Julien Briché csütörtök esti közlése alapján az információ helytállósága erősen kérdéses, függetlenül attól, hogy a Peugeot anyagi támogatását adó partnere, a  Total bejelentette, hogy eddig valóban legalább 6 versenyautóra ígértek anyagi támogatást a TCR Europe-ban.

Kicsit elvonatkoztatva a francia káosztól, ami február vége óta belengi a TCR Europe háza táját, március 6.-án, pénteken közzétette a vezetőség az új kvalifikációs pontrendszer bevezetését. Míg eddig az első 5 versenyző kapott pontot az első öt helyezésért a Q2 végén, idén ez az első 10-re változik. A vezetőség azzal indokolta a lépést, hogy így kívánják kompenzálni azt, hogy idéntől a kompenzációs súlyokat kizárólag a kvalifikációs körök alapján fogják kiosztani. Ami azt illeti, józan emberi logikával máris visszafelé sikerült elsütni a rendszert, hiszen a dolog célja az lett volna, hogy ösztönözzék a versenyzőket, hogy ettől függetlenül hajtsanak a jobb körökért az időmérőn. Viszont, ha például figyelembe vesszük, hogy egy olyan pályán, mint a Red Bull Ring micsoda óriási időkülönbséget jelentett tavaly a Peugeot-knak a kompenzációs súlyrendszer, és ezt eredményekre számítjuk át, kijelenthető, hogy a taktikázó versenyzők és csapatok boldogan fogják a sutba vágni a pole-t és az azért járó 10 pontot, ha a 10. időért is jár egy pont, ráadásul fordított pole-t is ér. Az így esetlegesen megjelenő 9 pontos hátrány a következő futamon azzal a -10 kilóval kombinálva, amit nem szedett fel a márka, esetlegesen akár 20-30 megszerzett ponttal egyensúlyozható ki.

A szombati napra is maradt hírünk: a Touring Car Times (ismét a hivatalos sajtóiroda előtt) tudni véli, hogy az argentin José Manuel Sapag a Target Competition-höz szerződött, és egy Hyundai-t fog vezetni a sorozatban. Sapaggal már 2018-ban, Monzában is találkozhattunk egy Cupra volánja mögött, ám egy 11. helyen kívül sok maradandót nem alkotott. Az 24 éves versenyző egyébként a dél-amerikai Super TC 2000-ben is versenyezni fog idén is. Mivel a héten bejelentették azt is, hogy 2021-től elindul a TCR Dél-Amerika, az onnan származó versenyzők részvétele TCR sorozatokban jelentős promóciót jelent a WSC csoportnak (a TCR sorozatokért világszerte felelős szervezet).

Magyar Szilvia

Comments

comments