A döntés tegnap délelőtt született az FIA felülvizsgálati bizottsága által. A döntésről csak a Moszkvában, a helyszínen tartózkodó újságírók értesültek közvetlenül. Sem a WTCC sem a Honda hivatalos honlapján nem közöltek hivatalos tájékoztatást, sajtóközleményt sem a csapattól sem a WTCC sajtóirodájától nem kaptunk.
A Honda padlólemez-ügyének lezárásaképp a bizottság úgy határozott, hogy a hungaroringi esetben helyt ad a Honda fellebbezésének, és jóváhagyja a verseny végeredményét, ugyanakkor a marokkói futam eredményéből utólag kizárja mind a négy Hondát. Az FIA honlapján pusztán a döntés olvasható, annak indoklása nem. (Nem az, hogy a padlólemez nem felelt meg homologizációnak, hanem az, hogy az egyik verseny pontjai miért maradhatnak meg, a másikét pedig miért törlik.)
A TouringCarTimes szerint a Honda közleményt adott ki, miszerint sajnálják a történteket, de hangsúlyozni szeretnék, hogy minden esetben teljesen jóhiszeműen jártak el a padlólemezek használata során. Bár a szerző egy hivatalos közleményre hivatkozik, a Honda elérhetőségein és sajtólistáján hivatalos közleménynek nyoma nincs.
A mai napon a döntés értelmében módosított összetett világbajnoki állást közzétette ugyan a WTCC honlapja, egyéb adatot, tényt, állásfoglalást, információt nem közöltek.
___________________________________________________________________
A hivatalos szöveg eddig tart, innentől a saját véleményem követezik.
Először is: mi az, hogy ugyanazzal a padlólemezzel a hungaroringi eredmény maradhat, a marokkói nem? Mert a Hungaroringen alig jutott néhány pontocska, Marokkóban meg az eddigi legjobb eredményét érte el a csapat?
Hol marad az indoklása a fenti kettősségnek?
Mi az, hogy sem a WTCC honlapján, sem e-mailben nem tájékoztat sem a szervezet sem a csapat? Mióta használatos a TouringCarTimes hivatalos közlési csatornaként? (Egy ugyanolyan hír-újraközlő weboldal, mint bármely másik a földön, állítólag mindegyik féltől független csatorna. Ha én egy ugyanolyan újságíróként dolgozok abban a sajtóközpontban, mint Neil Hudson, úgy gondolom, hogy ugyanakkora jogom van ugyanolyan tájékoztatást kapni és továbbadni, mint ő kapott – állítólag.)
És végül mi az, hogy az egyetlen anyag, amit a WTCC a saját hivatalos honlapjára ezzel kapcsolatban kiengedett, az egy videó, amiben Alexandra Legouix félig sem veszi komolyra a figurát? Először is két különböző színű akkreditációs kártyán magyarázza el mi az a homologizáció… Most komolyan: oda lyukadtunk ki, hogy a sárga nem OK, mert a kék homologizált, akkor sem, ha minden más tekintetben ugyanolyanok. Na hát pont a színe lenne tökmindegy, találhatott volna valami jobb szemléltetőeszközt is. Mondjuk az egyikkel felmászhatok a pit wall-ra, a másikkal meg még a garázsokba sem mehetek be: ez már mindjárt közelebb van az igazsághoz, bár a szimpla akkreditációs kártya akkor is gyenge magyarázat… Már ha van bárki, aki kevésbé tudja nála, mi is pontosan a homologizáció.
A videó címe: “Why?”, ehhez képest a videóból sokmindent megtudunk, de azt, hogy miért, azt speciel egyáltalán nem!
Mindezek után Alex megrántja a vállát, majd a kamerába mondja, hogy “Hát ennyi volt, menjünk versenyezni”, aztán boldogan elugrabugrál a boxutcában. Ez mi volt? A magam részéről – hozzanak hasonló döntést bármely csapat ellen, mely ennyire befolyásolja aztán a világbajnokság kimenetelét – nincs helye a vállvonogatásnak, majd a boldogan odébbugrálásnak! Ez ugyanis az eset komolyságára való minden utalást nélkülöz. Komolyan ez a hivatalos (illetve egyetlen) megnyilvánulás az eset kapcsán a WTCC teljes sajtóosztályától? Gyalázatos.
Magával a döntéssel kapcsolatban nem szeretnék megnyilvánulni (már tudniillik azzal a felével kapcsolatban, hogy a technikusok szerint a padlólemez nem egyezik a homologizált változattal), ugyanis egyik változatot sem volt szerencsém látni, meg nem is értek hozzá.
Bár egyesek sulykolják, hogy politikai döntés született, hogy a Citroën mindenképpen behúzhassa a 3. vb-címet is, az érintett szervezetek pedig mindezt hevesen cáfolják, egy bizonyos: a franciák javára született egy döntés egy franciák által irányított sorozatban, egy gyakorlatilag francia “nemzetközi” szervezet részéről.
Valamint úgy érzem, hogy sérült a szabad tájékozódáshoz való jogunk. Mindannyiunknak, akiket nem TouringCarTimes-nak hívnak ebben a pillanatban.
Magyar Szilvia
Social Profiles