Őrült DTM vasárnap a Hungaroringen

Senki nem számított teljes BMW dobogóra…
Fotó: Magyar Szilvia

Panaszkodtunk a tegnapi napra, hogy nem volt elég izgalmas. A mai után fel sem merült bennünk, hogy izgalmasabb is lehetett volna… Már az időmérő is nagy csatát hozott, és a tegnapi BMW mélyrepülés után meglepő volt, hogy az első roham végén Timo Glock áll a tabella tetején. Az utolsó hajrában aztán jöttek a Mercedesek és Lucas Auer, Pascal Wehrlein, Paul Di Resta, Edoardo Mortara és Gary Paffett is Glock elé kaptatott, de befért még közéjük René Rast és Daniel Juncadella is, mielőtt a sárga BMW végül megállapodott a nyolcadik időnél. Nem is számított senki arra, hogy végül éppen a kék-fehér márkának alakul majd jól a verseny.

A rajtot Auer jól kapta el, az első kanyaron mindenki egészben túljutott, de Glock a másodikban kicsit összeért Nico Müllerrel, ettől pedig 360 fokos fordulatot tett meg a bukótérben, mielőtt a mezőny legvégéhez csatlakozhatott. Az esetet vizsgálat alá vonták, egyelőre nincs erről további hírünk. A mezőny Auer, Wehrlein, Di Resta, Mortara, Paffett, Juncadella sorrendben gördült tova, Glock pedig kapásból beiktatott egy kerékcserét, ha már így alakult. Mások is követték az első két körben, gondolván, hogy csak nem fog jönni az eső.

Aztán a negyedik körben elkezdett az eső cseperészni, és a kör végére gyakorlatilag locsogni is, de nem az egész pályán.

„Az igazat megvallva, korán jött az eső – mondta Marco Wittman a verseny után. – Számítottunk rá, de nem ilyen korán!”

Augusto Farfus húzott egy merészet és esőgumit kért az ötödik körben, és egy darabig úgy is tűnt, hogy bejön majd neki a dolog, mert az egész pályán esni kezdett. A hatodik körben Wehrlein vezetett Auer, Mortara, Di Resta, Paffett és Rast előtt. Az eső egyre jobban esett, Auer hajtott a boxa elé a kör végén esős időre való abroncsokért, de sajnos nem tudott megállni, gyakorlatilag a boxa falába csapódott, és elsodorta csapat több felszerelését is, de ami nagyobb baj, hogy két önkéntes pályamunkást is. Egyikük lába a becsapódó autó és a fal közé került és súlyosan megsérült. Előkerültek a sárga zászlók, mentőautó érkezett a boxutcába, pályára küldték a Safety Cart.

„Ekkor még nem tudtuk, hogy Auer csak elnézte a féktávot és vezetői hiba történt, vagy le kellene-e állítanunk a versenyt a nagyon csúszóssá vált boxutca miatt” – fogalmazott a versenyigazgató.

Azonban amikor már a második mentőautó állt be a boxok elé, Bruno Spengler is elvitte a díszletet szerelőstül és közvetlenül mögötte Edoardo Mortara is, rögtön előkerültek a piros zászlók.

A mezőny egy teljesen esetleges sorrendben felállt a célegyenesben, a versenyzők tanácstalanul, zaklatottan szálltak ki az autójukból. „Mondták rádión, hogy szuper csúszós a boxutca, eleve nagyon lassan érkeztem és próbáltam korán fékezni, de a nedves beton olyan volt, mint a jég. Megcsúsztam és onnantól csak utas voltam az autóban. Ez a legszörnyűbb érzés egy versenyzőnek: látod, hogy el fogod ütni a saját szerelőidet, de nem tehetsz semmit, mert az autó irányíthatatlan – mondta Spengler. Jó egy órával az eset után kérdeztem, hogy ő hogy van, mert az aggodalma nehezen leírható, ő maga pedig rettentően zaklatott volt. – Nagyon jó tudni, hogy az én szerelőim jól vannak és nem esett komolyabb bajuk. Azt hallottam, hogy a pályamunkásnak, akit Auer ütött el, komolyabb sérülései vannak, de remélem, hogy gyorsan fel fog épülni. Nagyon-nagyon aggódtam, de már kezdek megnyugodni és ahogy az idő telik egyre jobban leszek. Azt hiszem, kell még egy-két óra, mire helyre áll nálam is minden.”

Az esetek 10 és 20 km/h közötti sebességnél történtek, és a pályamunkáson kívül egyik résztvevőnek sem volt komolyabb baja, előbbit mentőhelikopterrel, utóbbiakat mentőautóval kórházba szállították. Közben az eső elállt, a nap szárította az aszfaltot, az autók teljesen esetleges sorrendben álltak a rajtrácson, öten a boxutcában, és senkinek nem volt fogalma sem arról, hogy milyen sorrendben fogják újraindítani a mezőnyt.

„Nem volt ötletünk sem, hogy most mi fog történni. Előbb azt mondták, hogy álljunk ide, aztán azt, hogy az lesz a helyes pozíció… Teljesen bizonytalan volt mindenki, aztán körbeküldtek minket a sor végére” – mondta Glock a verseny után.

„Fogalmam sincs, hogy ezt ki és mi alapján döntötte el, mert elvileg a piros zászlót megelőző második kör sorrendjét kellett volna alapul venni, de közben volt bent a biztonsági autó is, és emberek voltak a boxutcában kerékcserén. Szerintem nekünk valahol előrébbről kellett volna folytatnunk. De majd meg fogom kérdezni, hogy pontosan hogyan dőlt ez el” – tette hozzá Spengler.

A lényeg az, hogy mire a mentőhelikopter visszaért (mert anélkül nem lehetett folytatni a versenyt) valaki szépen kiszámolta, hogy milyen sorrendben folytatjuk. 14:20-kor indították újra a mezőnyt, a felszáradó pályán.

Valami csodával határos módon Wehrlein, Paffett, Juncadella, Müller és Green még nem voltak kerékcserén a káosz előtt és közben, így aztán ők álltak az élen. Mögöttük Eng, Wittmann és Glock harcoltak a 6-7-8. helyekért, melyek az első öt kerékcseréje után logikusan a dobogós helyeknek minősültek. A versenyt 28 perc + 1 körre indították újra.

Rögvest vizsgálat alá is vonták Auert, Mortarát és Spenglert veszélyes manőverért, később Farfus kapott fekete-fehér zászlót, mert a fűre kényszerítette Di Restát. De hát micsoda előzés volt az! Hasonlóan szép csatát vívott egymással a Wittmann-Eng-Glock trió, melynek a végén kialakult hármójuk között a Wittmann-Glock-Eng sorrend, mely a többiek kötelező kerékcseréje után a végeredmény is lett az első három helyen.

A fenti trió mögött Mike Rockenfeller, Joel Eriksson, Bruno Spengler, Paul Di Resta, Augusto Farfus, Lucas Auer és Edoardo Mortara értek célba az első 10 helyen. Azonban a vizsgálatok miatt még nincsen hivatalos végeredményünk.

Utóirat: a verseny végeredményét 20:45-re hagyták jóvá. A három versenyzőt, akik a boxutcában balesetet okoztak kizárták, Nico Müllernek 30 mp időbüntetést adtak.
A verseny módosított végeredménye: Wittmann, Glock, Eng, Rockenfeller, Di Resta, Eriksson, Farfus, Frijns, Duval, Rast, Juncadella, Wehrlein, Green, Müller, Paffett.

Összesen három magyar önkéntest szállítottak kórházba, egy tűzoltót és két pályabírót. A könnyebb sérültek megfigyelés után elhagyhatták a kórházat, a súlyos lábsérülést szenvedett pályamunkást a hétfői napon megoperálták, állapota kielégítő.

A szerkesztőség minden tagja nevében mielőbbi felépülést kívánunk a sérülteknek!

Magyar Szilvia

Comments

comments