Oroszlános uralom

Fotó: Magyar Szilvia

A TCR Europe vasárnapi versenynapja érdekesen-mosolygósan indult a paddockban. Julien Briché magabiztos mosollyal, egy „ça va?” kíséretében pacsizott le velem, Aurélien Comte pedig büszkén mutatta az autója új oldalát: „Nézd csak, megcsinálta a csapatom!” Valóban: a kráter, amit Daniel Lloyd ütött a Peugeot oldalába, javarészt eltűnt. Ráadásul Lloyd kapott egy öt rajthelyes büntetést is a mutatványért, így Comte is előbbre léphetett a rajtrácson. Ami pedig Briché mosolyát illeti: tudta, hogy egy jó rajttal bármi összejöhet a fordított pole-ból…

Dél előtt 25 perccel a fordított rajtrácsos futamon így állt fel a mezőny: Briché, Jessica Bäckman, Santiago Urrutia, Comte, Andreas Bäckman, Maxime Potty, Luca Engstler, Daniel Lloyd, Gilles Magnus és Josh Files. A többiek szokásos módon, az eredeti rajtsorrendet követték. Alex Morgan Renault-ját visszavonta a csapat, és Spában sem lesznek ott, míg Davit Kajaia motorcsere miatt a sor végéről indult. Briché, Jimmy Clairet és Stephane Ventaja durva leckét kapott autócsere-sebességből, ugyanis az amúgy is rendkívül szoros programban a Peugeot 308 Cup második időmérő edzése és a TCR EU második versenye egymást követték, tehát még elvileg ki sem szálltak a paddock egyik felében a Cup Racer-ből, már benne kellett volna ülniük a TCR  autójukban az előkészítő-rajtrácson, a paddock másik felében. De végül mind odaértek a rajtrácsra.

Mint ara számítani lehetett, a két Peugeot a tőlük megszokott, kiváló rajtot vette. Briché elhúzott az élen, Comte az első kör végére verekedte fel magát mögé és a két Bäckman elé. Közben Stian Paulsen hibázott: amolyan ralikrosszosan vette az egyik kanyart és Cupráját durván rángatta vissza az aszfaltra: egyszer csak ott termett Dusan Borkovic előtt. A szerb nem volt a helyzet magaslatán (vagy már ideje nem volt fékezni), meglökte Paulsent hátulról, aki a pálya másik oldalán, a sóderágyban nyugtázta a napot. A versenybíróság mindazonáltal úgy ítélte meg, hogy Borkovic-nak meg kellett volna tudnia akadályozni a kontaktot, és áthajtásos büntetéssel sújtotta a szerbet. Az eset résztvevői egymásra mutogattak, legalábbis némely túraautós híroldal hasábjain.

A sóderban megfeneklett Cupra miatt csak fél kör múlva jutott eszébe a versenybíróságnak a pályára küldeni a Safety Cart, ami két körön át vezette a mezőnyt. Mato Homola ezalatt lerakta az autóját a boxban. Az új rajt előtt Briché nagyon lefogta a mezőnyt, de rendesen sikerült az újraindítás. Briché és Comte mögött Jessica és Andreas Bäckman, Potty, Urrutia, Engstler, Files, Magnus, Coronel és Luca Filippi sorrend alakult ki. Utóbbi öt látványos, már-már öldöklő csatát vívott hosszú körökön át egymással, míg Bäckmanék lőtávolban tudtak ugyan maradni Comte-hoz képest, de előzéssel nem tudtak próbálkozni. Comte Brichét nem csak azért nem érte utol, mert honfitársa ennyivel jobb volt, hanem azért sem, mert kénytelen volt fél szemmel Jessicát figyelni.

A ralikrossz manőverek tovább folytatódtak, ezúttal három autó szántotta egyszerre a kavicságyat: Lilou Wadoux, Kajaia és Al-Khelafi. Ekkor kapta meg Borkovic az áthajtásos büntetését, le is töltötte azt, majd a következő körben kiállt a versenyből. Nagy Dániel mutatta be Jimmy Clairet-n, hogyan kell Hyundai-jal Peugeot-t előzni – pontot ért, még ha az utolsót is! Davidovski a mezőny végén keresztbe letolta Natan Bihelt a pályáról. A verseny folyamán Kajaiától is láttunk hasonló produkciót, szerencsére nem értek össze az autók: ott a szenvedő fél Tenke Tamás lett volna. Martin Ryba komplikálta tovább a versenytársak életét azzal, hogy autóját a pálya mellett hagyta, így az egész szektorban sárga zászló lépett életbe.

Panciatici és Bihel is feladta a versenyt, bár utóbbi esetében nem is csodálni való, azok után, amit Davidovski művelt vele… Eközben Jessica Bäckman egészen közel került Comte-hoz, de előzési kísérletre már nem tudott vállalkozni, mert leintették a versenyt.

A dobogóra egy reményeit valóra váltó, boldog Briché, egy a tegnapi napnál valamivel boldogabb Comte és a túraautózás talán legboldogabb női versenyzője, egy alacsony, szőke lány, Jessica Bäckman állhatott fel. Utóbbi esetében fontos megjegezni, hogy összetett dobogón, saját jogon, nemzetközi túraautós mezőnyben először állt női versenyző. Oroszlánt ugyan nem sikerült fognia, de így is mindenki nagyon büszke volt rá.

A dobogósok mögött Andreas Bäckman, Urrutia, Potty, Engstler, Files, Magnus, Coronel, Morbidelli, Luca Filippi, Lloyd, Teddy Clairet és Nagy Dániel végeztek pontszerző helyeken. Az eredmény innen letölthető.

Magyar Szilvia

Comments

comments