Norisringi őrültségek

Start

Fotó: DTM Official

A DTM mezőnye elérkezett Norisringre ezen a hétvégén. Maga a pálya szemernyit sem izgalmas, nyolc kanyar tarkítja mindösszesen. Hosszából adódóan – alig több mint 2 km – az időmérőn nagyon kis különbségek döntöttek. Az első három fél tizedmásodpercen belül ért célba, Christian Vietorisnak volt szerencséje, 48.114-el behúzta a pole-t. Mattias Ekström és Jamie Green állhattak mögé a rajtrácsra. Ismét csak egyetlen BMW került a legjobb tízbe.

A rajttól simán eljött a mezőny, a vesztese Green volt, több helyet is vesztett a tülekedésben.

Az első körbe Vietoris, Ekström, Robert Wickens, Edoardo Mortara sorrendben fordultak. Aztán ez a vonat be is állt, a 7. körben Maxim Martin és Mike Rockenfeller kakaskodását vizsgálták, amit azért nem értek, mert Nico Müller forgatta ki Rockenfellert. Persze voltak kontaktok bőven ezen kívül is, mindenesetre Rockenfeller visszaesett a mezőny végére.

A nyolcadik körben Ekström kezdő hibát vétett. Kívülről támadta Vietorist, de még mögötte volt, esélye sem volt elé kerülni, viszont az ideális ívet elhagyta, Wickens pedig nem tétovázott, belülről elfordult Vietoris mögött,  Ekströmnek kívül kellett maradni, bukta a második helyét.

Müller a kilencedik pozícióban haladt, amikor megkapta megérdemelt áthajtásos büntetését Rockenfeller kiforgatása miatt.

A verseny izgalmaira jellemző, hogy a közvetítésben egy komplett kört tudtak eltölteni azzal, hogy kényelmesen tudtak visszajátszásokat mutogatni, nem maradtunk le semmiről. Hiába, Norisring…

Egy érdekes táblázatban viszont megmutatták, ki hogyan reagált a start jelzésre, és ebből kiderül miért esett vissza Green. Durván kétszer annyi volt a reakcióideje mint a többieknek, persze tizedmásodpercekről beszélünk, de emiatt vesztett két pozíciót is.

A huszadik körben aztán történt valami, nem is akárhol, mindjárt az élen. Vietoris elbambult, és túl szélesen próbált befordulni az első kanyarba, ami egy szűk visszafordító. Eközben Ekström úgy gondolta itt az alkalom, és betette belülről Wickens mellé az Audit, de rettenetesen elmérte a féktávot. Pechjére Vietoris megpróbált befordulni, és ahogy kintről behúzta a kanyarba, Ekström kipörgette – vagy inkább beleszállt – de mást nem is tehetett már, esélye sem volt elkerülni az ütközést.

Az egésznek a legnagyobb vesztese Wickens volt, bármennyire is furcsa. Ekström valahogy üggyel bajjal kikerülte Vietorist, persze közben többen is elmentek mellettük, Wickens viszont beszorult a fal és Vietoris kocsija közé. Így Mortara állt az élre, Greennel a nyomában, Ekström, aki okozta az egész felfordulást harmadik lett, bár az autója orra csúnyán festett, mindjárt kiderül mennyire. Vietoris a hetedik helyre esett vissza, Wickensnek meg leállt az autója. A Safety Car bejött a pályára, Ekström pedig a boxba.

Kialakult az élen egy hármas vonat, Mortara, Green, Paul Di Resta, őket kicsit lemaradva Marco Wittman és Bruno Spengler követte.

Ráértünk olyan fontos információkat is olvasgatni, hogy Mortara és Green hányszor váltott. Közben Esteban Ocon is feladta.

Ekströmmel készült egy interjú még verseny közben, nyugodtan, már már vidáman előadta az ő szemszögéből a történteket. Végül bocsánatot kért Vietoristól, mire a riporter hölgy javasolta, hogy Wickenstől is kellene, mire közölte, hogy a kanadait már nem ő, csak Vietorist ütötte ki… Én a helyében a következő futamon elkerülném Robert Wickenst messzire…

Az utolsó kör első kanyarjában még Green bekukucskált Mortara mellé, de ő sem gondolta komolyan, így kialakult a befutó. Mortara állhatott a legmagasabbra, mellé jobbról Green, balról pedig Paul Di Resta. Greennek elsőre úgy tűnt pechje volt a rajtnál, de így utólag inkább szerencséje lett abból hogy “bealudt” a zöld lámpánál.

 Az első verseny eredménye

Ritkán történik ilyen, a második futam kvalifikációja izgalmasabbra sikerült mint az első futam maga. Persze a körmét senkinek nem kellett tövig rágnia, de nagyon sokáig úgy festett, Paul Di Resta nyolcadik percben futott 47.877-es köre pole-t jelent a számára. amíg az utolsó előtti másodpercben Ekström odatett egy 47.804-t. És majd fél perccel a 20 perc letelte után Tom Blomqvist is elhelyezett egy barackot Di Resta kobakján, így alakítva a végső sorrendet: Mattias Ekström, Tom Blomqvist valamint Paul Di Resta.

Aztán ez a sorrend mégsem lett a végső, a renitens Ekström ugyanis három rajthelyes büntetést kapott a szombati futamon okozott ütközés miatt, így a negyedik helyről rajtolhatott, Nico Müller legnagyobb szerencséjére, aki előre tudott lépni egy pozíciót ezzel.

 A futamon mindjárt az első kanyar izgalmasra sikerült, repült néhány felesleges készség az autókról, de alapvetően elfordult a mezőny az első kanyarban. Ekström a kör végén azonban a boxba kényszerült, a legtöbb alkatrész ugyanis az ő autójáról hiányzott. Farfus volt a másik vesztese a rajtnak, jobb első defekt a saját szárnya miatt, amit valószínűleg egy elhulott alkatrész terelt be a kereke alá. Jól indul, mínusz két versenyző az első kör végére. És persze a Safety Car sem hiányozhat!

38. kör: sokat elárul, hogy a mezőny túlnyomó többsége túl a boxkiálláson. Marco Wittman épp a boxból érkezett, az első kanyarban pedig Adrian Tambay Audijával összeakaszkodva próbált elfordulni, ki tudja miért. Wittman el is fordult nagy üggyel bajjal, Tambay viszont nem, aztán kicsit gondolkodott a kerítéssel farkas szemet nézve, míg végül egy rükverc után folytatta a versenyt az utolsó, 22. helyen, miután megbeszélte a csapattal hogy micsoda őrült Wittman. Megbeszélhették volna menet közben is talán… 

Müller majdnem az utolsó pillanatra hagyta a kiállást, és milyen jól tette, az első helyre tudott visszajönni, Blomqvist elé.

Az 56. körben Antonio Felix da Costa és Christian Vietoris egymásba érve fordultak el, és kigyorsításon úgy tűnt mintha Vietoris megpöckölte volna Felix da Costát, és ettől pördült volna meg, de a lassításban látszott, hogy valójában nem értek össze. Antonio túl agresszívan próbált menekülni és a kelleténél több gázadás kigyorsításon megpörgette a BMW-t. Ezzel hat helyet vesztett. A szerencséje a bajban, hogy senki nem találta el, így sérülés nélkül tudta folytatni a versenyt. Egy lottó ötössel nem is, de egy hármassal mindenképp felért  a mázlija. 

Jamie Green vesztett el néhány kilót az autójából egy kakaskodás eredményeképpen, és a sebességéből is jócskán, de mivel amúgy sem volt pontszerző helyen így sokat nem számított neki.

Maximilian Götz egy elképesztő performansszal szórakoztatta a közönséget. Az első kanyarban, hol máshol máshol. Lesodródott a kanyarban kicsit, amitől besokallt, gyakorlatilag megpördült az autója. Gyorsan lereagálta, és mindjárt a lendületet kihasználva tovább is forgatta az autót, nem éppen veszélytelenül, de mindenképpen látványosan. Szimulátorban láttam csak hasonlót idáig.

Vietoris viszont megkapta az áthajtásos büntetést a semmire, Green pedig egy fekete zászlót, biztos ami biztos.

Kezdtek megőrülni a végére a versenyzők, a 63. körben a Safety Car ismét a pályán volt. Juncadella és Felix da Costa esetét vizsgálták a bírók, Paffet a boxba hajtott, a pálya pedig romokban hevert, vagy inkább romokban úszott. Néhány pályamunkás az életét kockáztatva próbálkozott a takarítással, rossz volt nézni őket.

Az utolsó előtti körben a tizedik helyről Rockenfeller hasonlóval próbálkozott, mint Götz, kevesebb sikerrel, össze is koccant egy másik autóval. A stewardok vizsgálták is a balesetet.

Az élmezőnyben nem történt semmi különös, szép versenyt mutattak be, hiba nélkül. A dobogó így nézett ki: Nico Müller, Tom Blomqvist, Maxime Martin. 

A ponttáblázatot továbbra is Marco Wittman vezeti 75 ponttal, Edoardo Mortara 73 ponttal a második, Paul di Resta 70 ponttal a harmadik.

Utóirat: Nem csak a versenyzők, de a versenybíróság, sőt még  sajtóosztály is megbolondult a végére… Előbbi összesen 15 büntetést osztott ki a hétvégén, hármat rögtön Gary Paffett-nek. Ekström hátrasorolását már említettük, Vietoris sportszerűtlen magatartásért kapott 3000€ pénzbírságot, Timo Glockot 5 mp időbüntetéssel sújtották, mert egy körön belül háromszor használta a DRS-t, Nico Müllert 1000€-ra vágták meg, amiért a második szabadedzés alatt a boxutca szerelősávjában előzött. Míg a többieket azért zárták ki a második versenyből, amit be sem fejeztek, mert kiesésük után nem mentek be egyből mérlegelésre! Az egyetlen büntetés, melynek a következő versenyen látjuk eredményét Mike Rockenfelleré, akit a második versenyen való ütközés okozásáért 3 helyes rajtbüntetéssel sújtottak.

Nos, ami a sajtóosztályt illeti: a második verseny eredménye helyett a Formula-3 harmadik betétfutamának végeredményét csatolták a sajtóanyaghoz… (Ezért nem linkeljük azt, hanem alább olvasható.)

A cikket Rippl Róbert, az NX TV munkatársa készítette. Szimulátor-versenyek az NX TV honlapján és Youtube csatornáján.

dtm r2 norisring

Comments

comments