A délelőtti időmérő edzést még mindig Live Timingról kellett „végignéznünk”, de a magyar szurkolók így is elégedettek lehettek. A délutáni első versenyt már megnézhettük YouTube-ról, és örülhettünk ismét egy magyar dobogónak. De egyes versenyzők vezetési stílusa megint csak kívánni valót hagyott maga után…
Az időmérő edzés alatt többek idejét törölték a track limit figyelmen kívül hagyása miatt. Így járt többek között Josh Files és Tassi Attila is. Sőt, Jean-Karl Vernay-nak még tegnapról van egy megrovása és egy felfüggesztett rajtbüntetése, mivel a figyelmeztetések ellenére is folyamatosan a pályalimiten túl autózott. Tassi idejének törlése egyben azt is jelentette, hogy ő nem került a Q2-be, bekerült viszont a tegnap remeklő Mikel Azcona és Stian Paulsen, a M1RA mindkét autója Nagy Dániellel és Francisco Morával, Dusan Borkovic, Josh Files, Reece Barr, Kris Richard, Jens Reno Møller, Nicola Baldan és Igor Stefanovski. Stefano Comini a tökutolsó helyen végzett a Subaruval, de, ami azt illeti, még mindig jobban járt, mint Julien Briché, aki a hazai versenyén nem tudott részt venni, mellesleg a hazai gyártó hibájából – a Peugeot nem hozott autót neki.
A Q1-et Borkovic zárta az élen Azcona, Nagy és meglepetésre Paulsen előtt. Files, Barr, Vernay, Richard, Mora, Møller, Stefanovski és Baldan állhattak fel ebben a sorrendben a délutáni rajtrácsra.
Az időmérő edzés teljes végeredménye
Délután 14:40-kor, oly sok várakozás után kialudtak a piros lámpák, és egy viszonylag sima rajttal kezdetét vette a TCR Europe sorozat legelső versenye. Azért mondom, hogy csak viszonylag volt sima a rajt, mert Tassi és Mora is megjárta a bukóteret az első néhány kanyar alatt, Mora a kör végén a boxba is hajtott. Később Loris Cencetti, majd Tassi is követték, mindketten defekttel.
Az elején a Borkovic, Nagy, Azcona hármas lassan kezdett elnyúlni, és Azcona valamiféle békés, üres térbe került a vezető páros, és a mögötte megállás nélkül csatározó boly között. Talán élete legmagányosabban és legháborítatlanabbul hazahozott harmadik helye volt ez. Elöl Dani nyomta ugyan Dusant, de előzési pozícióba nem került. Ami viszont a negyedik helytől hátrafelé zajlott, az körülbelül felért egy horrorfilmmel.
Először is Paulsen briliáns módon védekezett Files ellen, ám a Honda még mindig gyorsabb volt, mint a Cupra, meg mögöttük is jöttek. Így, amíg a norvég tartotta a negyedik helyet, addig szép nagy tömeg gyűlt mögé. A hatodik helyért Barr, Richard és Stefanovski ütötte Vernayt, aki nem boldogult azzal, hogy előrébb kerüljön. Aztán, amikor az ötödik körben Paulsen a nyomás alatt szélesen fordult Files végre el tudott menni neki és ment vele a nyomon Vernay is. Ezek után Richard támadta a norvégot. A következő körben Vernay követett el hibát, ez megzavarta Paulsent, Richard faképnél hagyta mindkettejüket. A francia a norvég mögé jött vissza, Stefanovskiban emberére akadt egy kör erejéig, de aztán Igor tett róla, hogy maga mögé utasítsa.
Láthatóan egyre rosszabbul jött ki a lépés a TCR International tavalyi bajnokának, a negyediktől a nyolcadik pozícióig mindenhol járt már, meg az összes létező bukótérben is. Itt-ott össze is ért emberekkel, ezért – nem csak őt, hanem sokakat – vizsgálat alá is vonták a verseny alatt.
Richard Filest, Nagy Borkovicot, Barr Paulsent tartotta nyomás alatt, mögöttük ismét torlódott a mezőny, Barr előzött, Stefanovski támadott. Stian alaposan benne volt a sűrűjében, de itt még nem volt vége! Barr ugyanis Richardnak is nekiesett, támadta, majd összeértek, és mindketten a pálya szélére kerültek. Paulsen lélegzetvételnyi szünethez jutott, de aztán jött hátulról Vernay, mint a rakéta. Nem mintha eddig jó napja lett volna JK-nek, de most úgy állt a helyzet, hogy az ötödik helyen a Stefanovski ellen védekező Paulsenre egyszerre estek rá még ketten: Barr és ő. Paulsennek választani kellett, hogy ki elől fogja le a következő ívet, és ez volt az a kanyar, amiben sokszor hibázott már ma. Lefogta hát a belső ívet, Vernay előbb jól leszorította Barrt, aztán meg kilőtt úgy a pálya közepén, talán látó-, de semmiképpen előzési távolságból, és az amúgy rendesen beforduló norvég hátsó lökhárítóját alaposan megcsókolta. Stian ettől keresztbe indult a kanyarban, JK ismét a bukótér színes csíkjai közé merült el, Barr meg a másik oldalról ott hagyta mindkettőt. Mire Paulsen egyenesbe hozta az autót, addigra Vernay is visszatalált a bukótérből, Stefanovski pedig szintén besorolt elé.
Mindez alatt Borkovic utoljára szelte át a célvonalat, megkapva a kockás zászlót, éppen Nagy Dániel és Mikel Azcona előtt. Mögöttük Files, Barr, Vernay, Stefanovski, Paulsen, Møller, és Baldan értek be pontszerző helyeken. Sem az első három pozícióban, sem a nyolcadiktól hátrafelé nem történt komolyabb, említésre méltó incidens, de Vernay-t immár sokadjára is vizsgálat alá vonták…
Paulsen lógó orral és lógó lökhárítóval hajtott kis csapata sátrához, de igazság szerint nagyon is boldognak kellene lennie ezzel az eredménnyel, és hogy nagyobb kár nem esett az autóban. A dobogó ma két részben a nagy embereké volt, már ami Borkovic és Dani magasságát illeti. Azcona meghúzta magát mellettük. Felemás nap volt ez a M1RA-nak is, de hátra van még a holnapi második futam, amin lehet javítani. Bár, két második hely egy héten belül még véletlenül sem nevezhető rossz eredménynek!
Végül Vernay-t nem büntették meg egyik eset miatt sem, az eredmény tehát véglegesnek tekinthető.
Magyar Szilvia
Social Profiles