Mondhatnánk, ha épp egy tenisz Grand Slamről írnánk, de ez most nem az a sportág. Autósportról, azon belül is DTM-ről van szó, ám a mai nap eseményeit mégis tenisznyelven lehet a legkönnyebben, és legvelősebben összefoglalni.
René Rast tökéletesen kezdte a délelőttöt a Nürburgringen, és hozva a kötelezőt megszerezte a pole-t. Legádázabb ellenfele és egyben márkatársa, Nico Müller mindössze 0.266 másodperccel maradt le mögötte, így a svájci pilóta a második sorból várhatta a kezdést. Kettejük közé Bruno Spengler ékelődött be, az első ötbe még Mike Rockenfeller és a dél-afrikai Jonathan Aberdein fért be.
13:30-kor elindult a felvezető kör, eseménytelenül zajlott, mindenki szépen beállt a saját kis rajpozíciójába, és aztán… Nico Müller elizgulta, és szemmel is egyértelműen megállapítható volt, hogy kiugrott a rajtnál. Büntetése nem maradt el: mindjárt az első körben boxutca-áthajtásra ítélték, ezzel gyakorlatilag le is nullázta a szombati napját.
Norisringi győzelme után ismét felállhatott a dobogóra Bruno Spengler. A rajtot látszólag elrontó kanadai (Rockenfeller könnyedén ment el mellette) Rastot el sem tudta kezdeni támadni, ám a többiekkel tudta tartani a tempót. Szerencséje is volt, hisz Rocky technikai hiba miatt kénytelen volt feladni a versenyt, így Spengler ölébe visszahullott a második hely.
Marco Wittmann, aki még matematikailag esélyes a bajnoki címre, mentette, ami még menthető. Csak a 11. legjobb időt futotta délelőtt, ám a versenyen jó taktikával egészen a harmadik helyig jött fel, s a dobogóval értékes pontokat hozott Mülleren.
A Nürburgringen ma bemutatkozó Aston Martin csapata csak kicsivel maradt le a pontszerző helyekről: Daniel Juncadella, Ferdinand Habsburg és Paul di Resta a 11-13. helyen fejezték be a futamot.
A 2019-es szezonban még maximum 84 pont szerezhető. Nico Müller 47, Marco Wittmann pedig 80 pontos lemaradással áll René Rast mögött. Ha Rast 9 ponttal többet szerez, mint Müller, a legegyszerűbb képletet nézve megszerzi a pole-t, és megnyeri a versenyt is, már holnap behúzhatja a bajnokságot.
„Tökéletes nap volt a mai! – lelkendezett Rast. – Pontosan olyan, mint amilyennek képzeltem: pole pozíció és rajt-cél győzelem. A pontelőnyömet is sikerült még jobban kiépítenem. A technika alattam tökéletesen működött, hihetetlenül boldog vagyok, hogy már 47 ponttal vezetek. Most már csak azt remélem, hogy holnap be is csukhatom az idei zsákot, de ehhez minden figyelmemre és józanságomra szükségem lesz.”
Bruno Spengler szavai a futam utáni interjúban: „A rajtom rendben volt, de vesztettem pár pozíciót. A harmadik helyről megpróbáltam Mike Rockenfellert megelőzni, és jókat is csatáztunk egymással. Renével viszont egyikünk sem tudta tartani a tempót. A csapat is jól dolgozott, jó volt a stratégiánk, jól jött ki a kicsit eltolt kiállás. Már a kvalifikáció alatt is találtunk olyan dolgokat, amikkel jó irányba tudtuk fejleszteni az autót.”
„Elégedett vagyok a versenyemmel – mondta Marco Wittmann – hisz nem volt hátvédem így, hogy a 11. helyről saját erőből és jó sebességgel értem az elejére. Többre számítottam, és jó lett volna még Brunóval is helyet cserélni, így, úgy gondolom, hogy az esélyem az idei bajnoki címre elszállt.”
A szombati verseny teljes végeredménye:
null
null
A futam utáni technikai ellenőrzés során Robin Frijnst kizárták.
A vasárnapi verseny 13:30-kor kezdődik, élőben a német SAT1, vagy az osztrák ORF csatornáján nézhető, illetve a DTM hivatalos Youtube csatornája is biztosít angol, illetve német nyelvű streameket.
Schneider Erika
Social Profiles