Müller három év után újra a dobogó tetején

Fotó: DTM Official

Legutóbb a 2016-os szezonban pezsgőzhetett a dobogó legfelső fokán az Audi svájci versenyzője – jóllehet, a mai sikerhez is kellett Wittmann vagy éppen Rast drámája, de mint azt tudjuk, az autóversenyzés világában a „ha”-val kezdődő mondatoknak vajmi kevés értelmük van. A jubileumi, 100. futamokat teljesítő pilótáknak nem volt szerencséjük, mert mind Wittmann, mind Glock kiesett három körön belül.

Ismét tarolt az időmérőn az Audi Misanóban: az ingolstadti márka kis híján az első három rajtsort kibérelte magának, de végül „be kellett érnie” az első öt pozíció kisajátításával. A pole-t megint René Rast szerezte meg, 1:25.384-es idejével azonban csak 7 századdal előzte meg Robin Frijns-t, míg a harmadik helyre Jonathan Aberdein ért oda, kereken 2 tizedes lemaradással.

A Team WRT dél-afrikai újonca mellé Nico Müller kvalifikált még a második sorba, míg a harmadikon Pietro Fittipaldi és a szombati versenyen a BMW-vel elképesztő győzelmet arató és a 100. futamára készülő Marco Wittmann osztoztak. A kétszeres DTM-bajnok mindössze 3 ezredmásodperccel előzte meg Loïc Duvalt, aki mögött még három BMW-s, Joel Eriksson, Philipp Eng és Timo Glock fért be a legjobb tíz közé.

Andrea Dovizioso ezúttal nem nyújtott hibátlan teljesítményt, ugyanis már három perc után kicsúszott a kavicságyba, ami miatt a piros zászlókat is meg kellett lengetni – de miután a pályabírók visszatolták a pályára, a 14. rajthelyet még el tudta csípni a négy Aston Martin előtt, amelyek közül újfent Jake Dennis volt a leggyorsabb.

A kora délutáni órákban, a piros lámpák kialvását követően nagyon komoly versenyfutást láthattunk az 1-es kanyarig az első két sorból induló négy Audi között – végül Robin Frijns fordult el az élen Nico Müller előtt, míg a pole-ból rajtoló René Rastnak a harmadik helyre kellett besorolnia.

A 2017-es bajnoknak aztán Marco Wittmann-nal gyűlt meg a baja, ám kettejük párharcát végül Jonathan Aberdein oldotta meg, aki a 8-as kanyarnál egy optimista manőverrel próbált előrébb jönni. A dél-afrikai újonc nekikoccant márkatársának, és ezzel a BMW-s németet is kitette – de nem csak a pályáról, hanem a versenyből is.

Így Wittmann 100. futama mindössze fél körig tartott, de nem sokkal később, a 3. körben a másik 100-as klubjába belépő versenyző, Timo Glock is kiállt, miután autójában megnyekkent a sebességváltó.

A következő körökben Rast felzárkózását követhettük figyelemmel: a német a 7. körben Müller, két körrel később pedig Frijns mellett talált utat – a holland megelőzésével a vezetést is átvette, majd elkezdte építeni az előnyét. Egy körrel később mögötte Frijns és Müller is összecsaptak, amiből a svájci jött ki győztesként.

Az audis holland ezt követően tapadást veszített, így rövidesen egy újabb márkatársat kapott meg maga elé, Loïc Duval személyében, aki nem sokkal korábban utasította maga mögé Aberdeint. A francia azonban túlságosan elhamarkodta az előzést, és megforgatta Frijns-t, ami miatt Duval kapott is egy áthajtásos büntetést.

A 14. körben pedig újabb kulcspillanatnak lehettünk a szemtanúi, ugyanis a versenyben vezető Rast bal hátsó defektet kapott, aminek következtében muszáj volt a depóba hajtania friss gumikért. Philipp Eng két körrel később tudta le kötelező boxlátogatását, ami után épphogy Rast mögé jött vissza. Az osztrák azonban mindenképpen maga mögött akarta tudni az audist, a 21. körben meg is előzte Rastot a második helyért.

Eközben Nico Müller szép csöndben az élre lopakodott, pozícióját pedig meg tudta őrizni a kockás zászlóig – a svájci ezzel a második győzelmét aratta a DTM-ben, és az elsőt a 2016-os norisringi második verseny óta. A GP3-at is megjárt 27 éves versenyző mögött Eng és Rast értek célba, míg a negyedik hely sorsa az utolsó körökben dőlt el Frijns és Pietro Fittipaldi között, a holland javára.

„Egyszerűen fantasztikus! Keményen megdolgoztunk ezért a győzelemért. Öröm vezetni az új autókat, ugyanakkor a szerelők részéről nagyon sok törődést igényelnek. Úgy gondolom, a csapatom megérdemelte a sikert, akárcsak én. A szombati nap sikerülhetett volna jobban is, elvégre mindig a tökéletesre törekszünk. Ezt ritkán sikerült elérni. Ebből a szemszögből nagyon, de nagyon jó érzés, hogy sikerült győzni” – értékelt a futam után a győztes.

A hatodik pozícióért is kibontakozott egy csata a fináléra, amiben Joel Eriksson a BMW-vel felülkerekedett Aberdein ellen. A dél-afrikai mögött márkatársai, Bruno Spengler és Sheldon van der Linde futottak be, az utolsó pontot az audis Mike Rockenfeller csípte el.

Az Aston Martinnak nem sokon múlt a pontszerzés, mert a 12. helyen Ferdinand Habsburg csak 9 tizeddel később látta meg a kockás zászlót, mint Rockenfeller, de az újonc osztrák legalább csapattársait, Jake Dennist és Daniel Juncadellát megelőzte, Paul di Resta viszont néhány kört követően beparkolt a pitbe.

Andrea Dovizioso sokáig a pontszerzés küszöbén állt, de a verseny második felében az utolsó kanyar előtt megforgott az Audival, így be kellett, hogy érje a 15. hellyel az erre az egy hétvégére beugró MotoGP-élmenő.

A végeredmény a pontszerző helyeken:

1. Nico Müller, Audi, 38 kör, 57:37.468s
2. Philipp Eng, BMW, + 7.628s
3. René Rast, Audi, + 16.804s
4. Robin Frijns, Audi, + 20.072s
5. Pietro Fittipaldi, Audi, + 20.430s
6. Joel Eriksson, BMW, + 23.645s
7. Jonathan Aberdein, Audi, + 24.813s
8. Bruno Spengler, BMW, + 28.460s
9. Sheldon van der Linde, BMW, + 29.003s
10. Mike Rockenfeller, Audi, + 47.798s

Három versenyhétvége után a 93 pontos Rast vezeti a bajnokságot, 10 egységgel Eng és 16-tal Müller előtt, a negyedik helyen Wittmann lemaradása már egy futamgyőzelemnyi, vagyis 25 pontos.

A következő DTM-hétvégét a Norisringen rendezik meg, július 5-e és 7-e között.

Kováts Olivér

Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu

Comments

comments