A DTM szezon második versenyhétvégéjére Oscherslebenben került sor. Az időmérő edzést Miguel Molina nyerte, DTM-es pályafutása során harmadszor, 1:20.007-es idővel. A két héttel ez előtti nyitófutam győztese, Marco Wittmann rajtolt mellőle BMW-jével. Mögöttük Adrian Tambay és Antonio Félix da Costa végzett.
A vasárnapi rajt előtt közvetlenül néhányan a boxba hajtottak esőgumikért, mert éppen eleredt az égi áldás. Néhány kör múlva a versenyzők olyannyira csúszkálni kezdtek, hogy csaknem mindenki esőgumit kért csapatától.
A verseny alatt a legtöbbet élen álló autó a Safety Car volt.
Az első kiesők között kell keresnünk Timo Glockot, aki szörnyen dühös volt magára, amiért a sóderágyban kötött ki. Ezért aztán előbb kivágta az ajtót, majd, miután kikászálódott autójából, be is. Szegény ajtó pedig letörött. Mivel Glock nem hagyhatta ott úgy az autót, meg kellett szerelnie az ajtaját.
A verseny legizgalmasabb témáját azonban körökön keresztül Garry Paffett szolgáltatta, aki a 17. rajthelyről indult, de a második alkalommal a biztonsági autó úgy ment ki a boxba, hogy ő vezetett. A skót versenyző gyakorlatilag a 3. körtől a kötelező kerékcserékig végighazárdírozta a versenyt slick gumikon, látszólag értelmetlenül. Azonban ha valaki ennyire a sor végéről rajtol, sok veszítenivalója úgysincs. Paffett taktikájának a lényege annyi volt, hogy csak egyszer akarta meglátogatni a boxot, míg azok, akik önszántukból váltottak esőgumira a kötelező kiállások előtt, kénytelenek voltak a kötelező alkalmat is letudni.
A biztonsági autó oly gyakran vezette a mezőnyt, hogy meg kellett hosszabbítani a kötelező boxkiállásra szánt “ablakot”, mert a szabályok szerint, ha valamiért a biztonsági autó a pályán van, akkor sem hajtható végre kerékcsere, ha egyébként az “ablak” lejár, mire a Safety Car elhagyja a pályát.
Bár az eső a futam végére csillapodott majd el is állt, a körszámláló idő-visszaszámlálóvá alakult át, mivel a verseny előbb ért el a maximális időhatárhoz, mint az 51 körös versenytáv végére. Végül a 44. kör végén intették le a mezőnyt.
Mike Rockenfeller nagy csatát vívott Christian Vietorisszal az első helyért, de az ifjú Mercedes pilóta nem adta a nagy öregnek élete első győzelmét, így a katasztrofális idénynyitó után Vietoris révén győzelemmel zárt Oscherslebenben a Mercedes.
Érdemes megemlíteni, hogy Paffett taktikája a 8. helyre hozta be őt, de sokkal nagyobbat ugrott előre a rajtpozíciójából Paul di Resta, aki a 4. helyen ért célba, a 20.-ról rajtolva.
Az eső alaposan megkavarta a kártyákat, aminek a nézők csak örülhetnek.
A következő fordulóra a Hungaroringen kerül majd sor, június elsején.
Fotó: DTM Press
Social Profiles