Michelisz Norbert és a TCR új mezőnye

mira

Fotó forrása: TCR hivatalos weboldal

 TCR-ről nem sokat írtunk mostanság, nem is nagyon volt mit. Az elmúlt pár napban azonban besűrűsödtek az események, és ma reggel Michelisz Norbert és Gabriele Tarquini is feltették az i-re a pontot, tehát most már igen időszerű a TCR-ről is beszélni. Meg amúgy is nyakunkon a szezon…

 Kezdjük az elején: a hónap első hétvégéjén két napos BoP tesztet futtattak az Adria versenypályán Nicola Larini és Anrea Belicchi részvételével, mely alatt az összes autómárkátt tesztelték, melyek 2017-ben a TCR-ben fognak futni. Ezután az autókat elküldték egy szélcsatornás tesztre is, ennek eredményéről még nem számoltak be a hivatalos honlapon.

A mezőny itt is lassan formálódik, csak néhány főbb változásról tudunk eddig. Először is Gianni Morbidelli marad a WestCoast Racingnél, de a csapat Hondáról Volkswagenre vált. Morbidelli új csapattársa Giacomo Altoé lesz.

A Craft-Bamboo marad a Lukoilnál és a SEAT-nál, de a WTCC-ből jól ismert Hugo Valente csatlakozik a James Nash, Pepe Oriola pároshoz.

Dusan Borkovic is csapatot vált, és ezt január óta tudjuk, de eddig nem tudtuk ő hová megy, és mi lesz a B3-mal. Nos, az első kérdésre a válasz, hogy Grúzia új csapatot alapított Davit Kajaiával és az Alfa Romeóval, és Borkovic hozzájuk csatlakozott. Tehát a szomszéd srácnak megint új autója van. Reméljük ezt felpróbálta, mielőtt aláírt.

A második kérdésre pedig itt jön a válasz, ezt Michelisz Norbert adta meg ma reggel az Indexen futó blogjában. Megalapították ugyanis új csapatát, a M1RA-t, és itt fog versenyezni Tassi Attila, Bári Dávid pedig a vezetésben fog majd tevékenykedni. Michelilsz elmondta, hogy a csapatot Magyarország elsőszámú versenycsapatának szánják, és két Hondával vesznek részt a TCR küzdelmeiben, ahol reményei szerint már első évben a bajnoki címért indulhatnak. Tassi csapattársa a nagyon rutinos olasz, Roberto Colciago lesz, hogy ahol csak lehet, segíteni tudja Attilát.

Részlet az Index cikkéből: “M1RA. Több okot is tudok rá, hogy a mi szemünkben miért ez a világ legjobb csapatneve. Az M1-gyel a nagy célunkat szimbolizáljuk: szeretnénk, ha idővel a miénk lenne Magyarország első számú versenycsapata. Az RA a Racingre utal, de kimondva nekünk a M1RA mindig is Mira lesz, így Michelisz Racingként is lehet értelmezni. Ráadásul a Mira olaszul azt jelenti, hogy cél, spanyolul azt, hogy látvány, oroszul azt, hogy béke. Ezeken a pozitív töltetű szavakon túl van egy számomra rendkívül személyes oka is az elnevezésnek… Johannával a Mira nevet választottuk a születendő gyermekünknek, engem így a csapat neve mindig a kislányunkra emlékeztet majd.

És az utolsó hír, amit a mai napon megkaptunk: a Hyundai még januárban jelentette be induló TCR programját, ma viszont azt is megtudtuk, hogy Gabriele Tarquinit igazolták fejlesztő-pilótának.

Egyszóval formálódik a TCR mezőnye is, az április első hétvégéjén, Grúziában esedékes idénynyitóra feltehetően összeáll. Ott lesz a rajtrácson a régről ismert nevek mellett az új, ambiciózus magyar csapat, a szomszéd srác az vadiúj Alfájával, meg a WTCC-ből átnyergelő francia is. Izgalmasnak tűnik…

Magyar Szilvia

Comments

comments