Mi ebből a tanulság? (Salzburgring, 1. és 2. verseny)

D'AsteElőször is az, hogy a Salzburgringen az S sikánban nem lehet előzni… Másodszor pedig az, hogy ezen a pályán vigyázni kell a gumikra.

Na, de kezdjük az elején!

Tom Chiltont a tegnapi manővere miatt 5 helyes rajtbüntetéssel sújtották.

Az első verseny alatt nem történetek különösebben említésre méltó dolgok. A Chevrolet-ék elrajtoltak az elejéről, Huff állt közülük legelőre, meg is nyerte a versenyt, nem teketóriázott sokat. Mögöttük némileg eseménydúsabb volt a futam. Bár Michelisz Norbert elég hátulról rajtolt, hamarosan már a tízedik hely környékén csatázott, amikor is Darryl O’Young és Stefano D’Aste nem bírt magával, és az S sikánba érve egyikük előzésre szánta el magát. Minthogy a pálya gyakorlatilag 2 egyenes, mindkét végén egy-egy kanyarral, így érthető, hogy keresik a pilóták az alkalmat az előzésre, de ez a pont a pályán csak a törésre és törődésre alkalmas. El is mentek homokozni a fiúk, jött is a biztonság autó.

Összevakarták a roncsokat, biztonsági autó ki, erre jön Bennani és Dudukalo, ugyanabban a kanyarban… Lehet, hogy Dudukalónak nem szóltak, miért volt bent körökön keresztül a biztonsági autó, de az is lehet, hogy azt hitte, ő ettől függetlenül is meg tudja azt csinálni. Be is bújt Bennani mellé, ki is forgatta, mentek mind a ketten a homokozóba. Ezek után Bennani természetesen ugyanazon a véleményen volt, mint Dudukalo: a másik a hibás!

Jött mögöttük vészes közelségben Michelisz is, hajszál híja volt, hogy ő nem keveredett bele a buliba. De így legalább nyert 2 helyet.

Mások, ki tudja miért, nem próbálkoztak ott előzéssel, így a futamot ezek után minden további versenyző egészben fejezte be, a következő sorrendben: Huff, Muller., Menu, Tarquini, Monteiro, MacDowall, Oriola, Coronel, Michelisz, Nash. A leggyorsabb kört a privátok közül Michelisz futotta, és ez volt Alex MacDowall első győzelme a privátok között.

A második futamot az a Dudukalo kezdte az élről, akinek autóját a szerelők összerakták, mialatt ő váltig állította, hogy nem az ő hibájából történt az ütközés. Stefano D’Aste boldog volt, hogy az ő puzzle-jét is kirakták a szerelők… De még hogy!

Hát Dudukalo nem sokáig vezetet, csak úgy kb. 200 métert. Elment neki Coronel, D’Aste, és a kör végére a három Chevi is. Igaz, a három Chevi a második kör végére mindenkinek elment, Alain Menu bajlódott egy kicsit többet az előzésekkel, a többiek már régen vezettek.

Körülbelül a 8. körben járhatott a verseny, amikor a pilóták elkezdtek tömegesen defektet kapni. Ebben Monteiro járt elöl, közvetlenül utána Menu landolt a falban, de alig hagyta el az autót, csaknem a kocsijában landolt MacDowell is… Dudukalo megint úgy tett, mintha körülötte misem történt volna (vagy nem tudna róla), így ő volt a következő a defekt-listán. Tarquini követte szorosan.

Ekkor Yvan Muller vezetett a versenyben, őt gyilkolta Huff, akire szorosan tapadt Coronel, D’Astéval a hátán… Így mentek még egy kört, meg még egy háromnegyedet, amikor Yvan Muller gumija is felrobbant. Huff lassított, az utolsó kanyar végén a defekt őt is elérte, és Coronel csaknem beleszállt hátulról, annyira rajta volt. Ezt vette észre hihetetlen jó helyzetfelismerő képességgel Stefano D’Aste, aki kivágódott mögülük, és elsőként szelte át a célvonalat!

Végül Huff megvívott a defektes Chevivel és Coronellel is, behozva autóját a második helyre, Coronelnek meg be kellett érnie a dobogó harmadik fokával. Ha egy kicsit nagyobb távolságot tart, vagy egy pillanattal előbb reagálja le Huff defektjét, akkor most ő állt volna ott, ahol D’Aste.

De mit bánta ezt akkor már Coronel, meg az egész mezőny?! Mert ez volt az olasz pilóta első győzelme, és ugyanúgy örültek neki is a többiek, mint alig két hete a mi Norbinknak. „Valaki szóljon Stefanónak, hogy vége van a versenynek!” – javasolta a brit Eurosport kommentátora, látva hogyan vezet D’Aste a levezető körön…

Coronel alig várta, hogy kiszálljon az olasz és megölelhesse, aztán, amíg Stefano az Eurosportnak nyilatkozott, Huff lépett mögé. Átkarolta a vállát, és akkora cuppanós puszit nyomott az arcára, hogy hallották Riótól Tokióig!

Ez az autóverseny gyönyörű oldala! És ez a mezőny – bár néha nem úgy tűnik – teljes barátságban van egymással miután elhagyták az autóikat. Úgy örülni a másik sikerének, mintha az a sajátod lett volna… A forma-1-es srácoknak van még mit tanulni.

D’Aste pedig nagyon megkapta! Embert ennyire még nem locsoltak meg dobogón – de hát Coronel ebben (is) profi, ugye.

Ez már D’Asténak is kijárt…

Első verseny eredménye

Második futam rajtrács

Második verseny eredménye

Fotó: fiawtcc.com

Comments

comments