A WTCR szombati versenynapjára rendet tettek Japánban: az aquaparkot bezárták, a rajtrácsot ízlésesen átrendezték, sőt, a verseny alatt mindenképpen pályára küldték a Safety Cart, biztos, ami biztos. Érdekes versenyt láttunk, annyi bizonyos…
Már tegnap estére is jutott néhány büntetés, de ma reggelre végképp összekuszálták (vagy kiegyenesítették, kinek hogy tetszik) a rajtrácsot a sportbírók. Eddig összesen 56 határozatnál tartunk, gyakorlatilag alig akadt néhány ember, akit nem büntettek meg. Például Augusto Farfust és Michelisz Norbertet többször is (megrovással és pénzbírsággal), de volt, akinek motort cseréltek, volt, akit kizártak az időmérő edzésről a csapat technikai malőrje miatt, de olyan is akadt, akinek kijöttek a megrovásai, ami rajtrácson való hátrasorolásban manifesztálódik. Szóval a sportbírók által mesterségesen megalkotott rajtrácson már nem Tiago Monteiro állt a pole-ban, hanem Esteban Guerrieri. Mellette pedig Niels Langeveld. Aztán jött Frederic Vervisch és Tiago Monteiro.
Száraz pályán álltak fel a rajthoz, Vervisch nagyot alkotott, mert az első kanyarban már elsőként fordult, de a kör végére a kanyarkombinációk Langeveldnek és Guerrierinek kedveztek, így Fred csak harmadikként zárta az első kört. A középmezőnyben is nagy tülekedés volt, egyesek nagyszerűen szereztek pozíciókat, míg mások kevésbé nagyszerűen élték túl ezt, de mindenki túljutott az első két körön.
A második fordulóban Vervisch ronda defektet kapott, le is húzódott a pálya szélére, ügyesen a szalagkorlát egy nyitásánál, hogy ne kelljen a pályára küldeni a biztonsági autót. A versenybíróság úgy gondolta, biztos, ami ziher, vezessen egy kicsit Bruno Correia is száraz pályán…
Többször is elemeztük idén a tényt, hogy a kameraállások, a felvételek, a visszajátszások, és úgy a közvetítések teljes egészében nem éppen a legjobbak egyik sorozatban sem. Most például azt nem láttuk, hogyan került Guerrieri Langeveld elé. Az argentin később azt mondta, hogy a hollandnak volt egy hibája, és ezt használta ki, de a nézők erről nem tudhattak meg semmit, azóta sem…
Szóval Vervisch átkozhatta a pillanatot, amikor áthajtott azon a törmeléken, ami kinyírta az abroncsot, a mezőny meg Guerrierivel az élen hajtott tova… Az izgalmak a középmezőny csatározásaiban merültek ki.
A 15. körben a szabadkártyás Ryuichiro Tomita alkotott nagyot, mivel kicsúszása után úgy jött vissza a pályára, hogy kis híja volt, hogy a követő boly nem szállt bele mind egy szálig… Aztán a 22. körben érkeztünk el egy igazán ellentmondásos pillanathoz: Andy Priaulx mozgott is féktávon, korábban is fékezett, Nick Catsburg pedig belecsúszott hátulról, a gumifalba taszítva őt a célegyenes végén. Ezek után már igenis helye volt a Safety Carnak a mezőny előtt, s míg a pályán maradottak libasorban követték, Priaulx csaknem Catsburg Hyundai versenyautójáig futott be, félreérthetetlen nemzetközi kézjelekkel mutogatva Nickynek. A pályamunkások rángatták le az aszfaltcsíkról, mielőtt egy versenyzőtársa még véletlenül elgázolja…
Zöld jelzést már nem is kapott a mezőny, ebben a sorrendben futottak be: Guerrieri, Langeveld, Monteiro, Thed Björk, Johan Kristoffersson, Jean-Karl Vernay, Gabriele Tarquini, Kevin Ceccon, Ma Qing Hua, Rob Huff, Yvan Muller, Yann Ehrlacher, Michelisz Norbert, Aurélien Panis, Augusto Farfus, Tom Coronel, Mikel Azcona, Nestor Girolami, Ryuichiro Tomita, Daniel Haglöf, Tassi Attila, Jim Ka To, Nicky Catsburg, Mehdi Bennani.
A Priaulx-Catsburg ügyet a versenybíróság vizsgálja.
A vasárnapi versenyek magyar idő szerint hajnali 2:50-től kezdődnek. (Hogy óraállítás előtti vagy utáni hajnali 2:50-kor, azt sajnos nem tudom megmondani…)
Magyar Szilvia
Social Profiles