Megvan az R-Motorsport Aston Martin Vantage DTM csapatának pilótapárosa

Fotó: Schneider Erika

Sokat kellett várnunk erre a hírre, de ma végre elérkezett az idő: 2010 DTM bajnoka, Paul di Resta és az újonc brit pilóta, Jake Dennis nevét jelentette be a DTM-ben idén bemutatkozó R-Motorsport.

„Valaki egyszer azt mondta, hogy skótként egy Aston Martint vezetni olyan, mint a legendás, James Bondot is megszemélyesítő Sean Connery nyomába lépni” – kezdte di Resta. „Nem kis feladat, de remélem, hogy amit elvárnak tőlem, azt teljesíteni is tudom. Az Aston Martin gyakorlatilag egy brit kultusz, így ez sokat jelent a számomra. A Goldfingerből megismert DB5-ös modell természetesen kiemelkedik, de más, klasszikus modellek is tetszenek. Pár évvel ezelőtt én is Aston Martin tulajdonos voltam, egy eredeti állapotú DB6 Volante állt a garázsomban.”

Az R-Motorsport és az Aston Martin 2018 végén jelentette be az együttműködésüket. Di Resta annak ellenére is optimista, hogy a csapat első DTM éve lesz a 2019-es.

„Ha tényleg őszinte akarok lenni, azt kell mondanom, hogy már az első találkozás lenyűgözött Florian Kamlegerrel és Andreas Bänzigerrel. Leültünk egy kávé mellé, 20 percet beszélgettünk, a szenvedélyük és a projekt iránti ambícióik azonnal meggyőztek. Szívesen emlékszem vissza azokra az időkre, amikor még a Forma 3-ban dolgoztunk együtt. A Mercedes DTM-ben elért sikereiben is nagy szerepük volt, ezért teljesen biztos vagyok abban, hogy képesek lesznek ezt a kihívást is teljesíteni. Nem lesz könnyű feladat, mert újoncként állunk ki a világ két legnagyobb gyártójával, a BMW-vel ész Audival szemben, de 100 százalékban biztos vagyok benne, hogy sikerülni fog. A 2019-es szabályváltozások jól jönnek az Aston Martinnak és az R-Motorsportnak. Mivel senki sem használhatja az előző évi autókat, senkinek sem lesz egyértelmű előnye, és ez nekünk csak jó.”

Paul di Resta és Jake Dennis Fotók: Schneider Erika

Jake Dennis neve nem cseng ismeretlenül a túraautózás szerelmeseinek. A mindössze 23 éves brit 2012-ben bajnoki címet szerzett a Formula Renault 2.0-ban, majd folytatta a formaautózást a GP3-ban, 2017-ben pont a Magyar Nagydíj előtt vált meg a Carlin csapatától, hogy inkább a túra-, illetve endurance autózás felé induljon. 2016-ban megfordult a WEC-ben, ahol az LMP2-es kategóriában vitézkedő G-Drive versenyzője volt. Szintén ebben az évben rajthoz állt a híres Le Mans-i a 24 óráson a G-Drive-val, ezzel párhuzamosan egy teljes szezont lehúzott a Blancpain Endurance sorozatban, az Audi által támogatott WRT csapat tagjaként. A 2018-as évben, szintén audisként versenyzett az ADAC GT Mastersben, tesztelt a Forma 1-es Red Bull Racingnek és év végén a DTM rookie teszten is ott volt Jerezben.

„Nagy lépés a karrieremben a DTM” – mondja Dennis – Szívesen vállalom ezt a hatalmas kihívást, mert tudom, hogy kemény csatában és a legmagasabb szintű ellenfelek közt fejlődhetek, és ehhez a DTM-ben a legjobb helyen vagyok. Már most várom a szezonkezdetet.”

Bár a DTM új lesz Dennis számára, az R-Motorsporttal már vannak sikerei és tapasztalatai. Alig két hete, hogy rajthoz álltak a Bathurst-i 12 órás viadalon Marvin Kirchhöferrel és Matthieu Vaxivière-rel, ahol egy Aston Martin Vantage V12 GT3-mal másodikak lettek.

„Jake nagyon tehetséges, ezt már a GT3-mas versenyek során is bebizonyította” – nyilatkozta az R-Motorsport csapatfőnöke, Dr. Florian Kamelger – Kiegyensúlyozott teljesítményével már most a csapat egyik erőssége. Pont azért, mert ilyen teljesítményre képes, tudom, hogy a DTM-ben is hamar megveti a lábát”.

Schneider Erika

Comments

comments