Thaiföldön a mezőny csökkent és nőtt egy időben: mint ismeretes Michelisz Norbert újra csatlakozott saját csapatához, valamint egész kis helyi különítmény csapódott a TCR International-hoz. Ugyanakkor nem utazott Thaiföldre a Zengő Motorsport Ficza Ferenccel és a KIA-val, valamint a csak az Európa Kupában érdelet résztvevőktől, mint Jens Reno Moller és Stian Paulsen voltak, is el kellett búcsúznunk. A némileg módosított mezőny ma reggel megkezdte a szabadedzésekkel az ázsiai fordulót.
Az első szabadedzést a helyi illetőségű, a WestCoast Racingnél Giacomo Altoé helyére beugró Kantadhee Kusiri zárta a legjobb idővel, míg a másodikon a két Alfa Romeo futotta a legjobb időket. Ennek fényében az időmérő az Alfa részéről a füstbe ment tervhez hasonlítható.
Az időmérőedzés nem volt zökkenőmentes, és ez a fentebb említett olasz márkának és versenyzőjüknek volt köszönhető. A Q1 Dusan Borkovic miatt állt. “Az én hibám volt – mondta Dusan. – Éreztem, hogy mehetek, megfutottam a legjobb időt is, ki akartam próbálni, mit tud az autó, és a következő körben túlnyomtam az egyik kanyarban. Elvittem a gumibálát, sajnos egyből kitörött a kerék.”
Ettől függetlenül az idő volt olyan jó, hogy Borkovic továbbjutott volna vele, még azok után is,hogy a többiek futottak gyors köröket az edzés újraindítását követően is, ám – mivel az autója nem lett készen – Gianni Morbidelli futhatott a helyén, bár az olasz csak a 13. időt autózta eredetileg. A thai különítményből egy ember emelkedett ki, a fentebb említett Kusiri, mindenki más a sor végén zárt. Rob Huff csak a thai csapat előtt, a 16. helyen tudott végezni. Figyelembe véve, hogy a szerelői a félkész autót dobták be a konténerbe és alig pár órával az első szabadedzés előtt fejezték be, az eredmény igazoltnak tekinthető.
A Q2-ben Davit Kajaia hozta elő a piros zászlókat, amikor a másik Alfával a fűre parkolt. Más választása amúgy sem volt, az autó hűtőjéből sűrű füst szállt fel: csapkodott is a grúz rendesen, de ettől még nem gyógyult meg az autó év eleje óta újra és újra előbukkanó hibája…
Az újraindítás után a szerencsésebbek két egymást követő gyors körre is felértek. Némelyeknek szükségük is volt kettőre, mert a pályalimit átlépése miatt törölték az első idejüket. Az időmérőt végül Mato Homola nyerte James Nash, Michelisz Norbert és Jean-Karl Vernay előtt. Tassi Attila az ötödik lett, az előző versenytől a TCR-be átigazoló Aureilen Panis pedig a tízedik, ezzel övé a fordított pole. Panis-nak vegyes vasárnapja lesz, mert motorcsere miatt az első versenyen a rács legvégéről, a másodikon a fordított pole miatt a legelejéről rajtolhat majd.
A futamok holnap megtekinthetőek a TCR Youtube csatornáján, magyar idő szerint 9:25-től az első verseny, 11:00-től a második verseny.
Magyar Szilvia
Social Profiles