A szombati második hely után René Rast ma a dobogó legfelső fokára állhatott fel, ezzel újabb hatalmas lépést tett az idei bajnoki cím felé, hisz elvitte a vasárnap kapható maximális pontszámot.
A rajtrács első nyolc (!) helyét az Audi sajátította ki magának, gyakorlatilag rommá verve az időmérőn a BMW-t és az Aston Martint. 2017 bajnoka, René Rast a pole-ból várta a startot, ám a pálya jellegzetes, döntött célegyenese miatt a második helyről induló Loïc Duval előnyösebb helyzetben volt. Be is jött a papírforma, Duval elhúzott a rajtnál, ám nem sokkal később Rast visszaelőzte márkatársát, és elkezdte kiépíteni az előnyét. Nico Müller, aki jelenleg az egyik legnagyobb ellenfele a bajnoki címért vívott küzdelemben, nem hagyhatta, hogy a német túl nagy egérutat nyerjen, így ő is hamar maga mögött hagyta Duvalt, és gyakorlatilag a verseny végéig nyomás alatt tartotta Rastot.
A bajnoki címért szintén küzdő Marco Wittmann egy merész, kétkiállásos taktikát választott. Egyedüliként a mezőnyben egy slow zone szakasz alatt (Joel Eriksson BMW-je a célegyenes végén adta meg magát) kijött egy harmadik szett gumiért is a boxba, ám ezzel a húzással csak a tizedik helyre tudta behozni az autóját.
Hogy a vasárnapi futam ne csak az Audiról szóljon, meg kell említenünk Philipp Eng elnyújtott taktikáját, valamint parádés előzéseit. A fiatal osztrák saját bevallása szerint, amíg csak esélye van a bajnoki cím megszerzésére, akár csak matematikailag is, küzdeni fog. Ez a mai napon egy nagyon hosszú első stintet jelentett, a késői gumicsere után kvázi üres tankkal és friss abroncsokkal négy helyet is tudott javítani – kilencedik rajthelyével eleve ő volt a legjobb nem Audi-pilóta, a verseny végeztével szintén ő maradt a legjobb nem audis, az ötödik helyre jött fel.
Az Aston Martin a szombati naphoz hasonlóan ma is dupla pontszerzéssel zárta a hétvégét: Daniel Juncadella és Jake Dennis a nyolcadik és a kilencedik helyért kapott értékes pontokat. Ezt Paul di Resta meg is koronázhatta volna egy igencsak előkelő negyedik hellyel, ám a skót pilóta csapata tökéletesen elbaltázta a boxkiállását. Azt még nem lehet tudni, hogy a rádió meghibásodása, vagy egy kommunikációs (emberi) hiba következtében történt-e, de amikor Di Resta megérkezett a kötelező kiállására, a boxban nem várta senki. A pilóta fejhangon üvöltött a rádióban, gazdagon fűszerezve a mondandóját szitokszavakkal, miközben az autó kormányának is kiosztott pár pofont. Mire a szerelők észbe kaptak, és megkezdték a kerékcserét, már annyi idő telt el, hogy csak futhattak az eredmény után: a skót a 14. helyen zárta a hazai versenyét.
„Iszonyatosan boldog vagyok! Tovább növeltem az előnyömet – tökéletes. Az utolsó győzelmem óta öt verseny telt el, ezért is örülök ennyire. A végére teljesen elfogytak a gumijaim, annak ellenére is, hogy megpróbáltam beosztani őket. Az egész verseny egy nagy küzdelem volt” – lelkendezett Rast a futam utáni interjúban.
Nico Müller ezekkel a szavakkal zárta a Brands Hatch-i hétvégét: „Ha sokkal gyorsabb lettem volna, mint René, megpróbáltam volna megelőzni őt. Sajnos sok értékes időt veszítettünk a boxkiállás során. Utána ismét fel kellett zárkóznom Renére. Ki tudtam használni a sebességbéli előnyömet, de arra már nem volt alkalmam, hogy komolyabban meg tudjam támadni őt. Persze, meg lehet, és meg is kell próbálni, de, ha túl nagy a rizikó, akkor érdemes inkább hagyni az egészet. Elégedett vagyok a második hellyel.”
„Örülök, hogy fel tudok ma állni a dobogóra, remek lezárása ez a hétvégének – mondta a harmadik helyezett Robin Frijns. – Tegnap kisebb problémákkal küszködtünk, és csak a negyedik helyig tudtunk előre jönni, ma pedig a harmadikra. Szép eredmény, már most alig várom a következő versenyhétvégét.”
Frijnsnak és társainak augusztus végéig várnia kell az újabb fordulóra, akkor a Lausitzringen ülhetnek autóba, augusztus 23-25. között.
A bajnokságot René Rast vezeti, 206 ponttal, őt Nico Müller követi 169 egységgel, Marco Wittmann pedig 147-tel. Philipp Eng 129, Mike Rockenfeller 108 pontot tudhat a neve mellett.
A vasárnapi verseny teljes végeredményét, és egyéb részleteket alább olvashatjuk:
null
null
Schneider Erika
Social Profiles