Makaó: új nevezők, elvárások, program

aranylótuszA 2014-es WTCC idény is elérkezett a végéhez: a szokásos hely, az egykori portugál gyarmat, Makaó ad helyt az eseménynek. A lebonyolítás is a szokásos: a teszt csütörtökön, az időmérő edzés pénteken van, a szombat szabadnap. A megszokott dupla pontokat osztják, ugyanakkor a mezőny összetétele el fog térni az idény során tapasztaltaktól.

Dusan Borkovic még a japán verseny után kijelentette, hogy nem tudja, mi lesz vele, mert a keze nagyon bedagadt és komoly fájdalmai voltak. Borkovicnak visszatérő problémái vannak a jobb kezével, ami két fiatalkori sérülésre vezethető vissza. A második olyan súlyos volt, hogy csaknem elveszítette a kezét. A gondok a két, szorosan egymást követő kínai hétvégéken jelentkeztek, mert a szerb nem tudta pihentetni a sérült testrészt, és a japán futamig hátralévő két hét nem volt elegendő a rehabilitációhoz. Az a csodálatos dobogós hely is csak fájdalomcsillapítók segítségével születhetett meg Japánban. Borkovic hazautazása után orvosai azt tanácsolták, hogy hagyja ki az utolsó versenyt, hogy a kezének elegendő ideje legyen a regenerálódásra. Dusan így nehéz szívvel, de meghozta a döntést a távolmaradásról. “Mint minden sportolónak, nekem is kellemetlen ez a dolog, hiszen versenyezni szeretnék, de az orvosok szerint jobb, ha nem kockáztatok” – mondta a Touring Car Timesnak.
Pepe Orioláról már jóval korábban híreket kaptunk, miszerint az év utolsó futamára nevez a Campos egyik TC2-es SEAT-jával. Viszont a Campos elküldte már Borkovic autóját makaóba, amikor kiderült, hogy a szerb nem versenyezhet, és ezért jól jött, hogy Oriolát végül is a TC1-es Chevibe tudják ültetni. Így a spanyol csapatnak lesz egy spanyol versenyzője a TC1-es géppel, amit nem szállítottak hiába, és a TC2-est pedig kiadhatják valaki másnak.

Sokan André Coutót tippelték a SEAT-ba, mivel a portugál versenyző (helyi feleségével Makaóban laknak) általában valahogy mindig megszerzi a szükséges pénzt arra, hogy az idény utolsó futamán elinduljon (ha a többin nem is). Sajnos azonban idén ez nem sikerült neki. Sikerült viszont Henry Kwongnak, aki a kínai és a japán futamokon is ebben az autóban ült.

Ismét csatlakozik a mezőnyhöz a Citroën negyedik versenyzője, Ma Quing Hua, így a végleges nevezési lista 24 autós.

Tom Coronel egy szép új matricával ünnepli, hogy éppen 25 éve kezdett versenyezni. A motorháztetőn, az autó két oldalán és hátulján hirdeti a koszorús díszfelirat: éppen negyed százada esszük a holland porát… (mondjuk rendesen magyarul azt, hogy “Eat my dust!”), vagyis szívjuk a kipufogógázát. Köszönjük, Tom, és gratulálunk hozzá! Még ennyit kívánunk!

Ugyanakkor valakitől (vagyis inkább valamitől) biztosan búcsút veszünk Makaóban: most látjuk utoljára a Grantát és pirosban a Ladát… Azt suttogják, hogy a besárgult Vestát talán februárban kezdhetik majd tesztelni.

Igazából mindenki felszabadultan versenyezhet a híres utcai pályán, mivel gyakorlatilag minden eldőlt korábban: A Citroën a csapat-világbajnok TC1-ben, José María Lopez az egyéni cím friss birtokosa. A nem-gyári csapatok között a ROAL Motorsport nyerte a bajnokságot, míg a Yokohama Trophy kiírását (ezúttal kizárólag TC2-es autókra) Frantz Engstler. A kérdőjelek az összetett negyedik helye környékén kezdődnek, hiszen arra több versenyző, köztük Michelisz Norbert is esélyes. Itt parázs csatára van még kilátás.

Az összetett harmadik helyére a csapata farvizén bevitorlázó kilencszeres rali-világbajnok, ám a WTCC-ben újonc Sebastien Loeb azt nyilatkozta a Touring Car Timesnak, hogy szeretne minél jobb helyen végezni, és szerinte az idény összes pályája közül ez hasonlítható legjobban a ralizáshoz, mivel tavaly már volt itt egy versenyen, hogy kipróbálja. Azt, hogy Loeb mit értett pontosan az alatt, hogy ez a pálya hasonlítható a ralihoz leginkább, nyilván csak ő tudja. Az viszont tény, hogy ez a legkevésbé megbocsátó pálya mind közül: itt nem elviszi az ember a gumibálát, mint tette azt Loeb idén oly sokszor, gyakorlatilag gond nélkül megúszva az esetet, hanem itt beleáll a falba, és soha többé nem is mozdul onnan az autója…

És most jöjjön a leglényegesebb:

A program helyi idő szerint, letölthető innen. A közvetítések a következő időpontokban lesznek láthatóak élőben, a Eurosporton: időmérő edzés: péntek (!), 8:30, futamok: vasárnap hajnali 4 órától folyamatosan.

Szöveg: Magyar Szilvia

Fotó: Gianni Morbidelli Facebook site

Comments

comments