Makaó kakaó

Kicsi a rakás, nagyobbat kíván.

A Makaó nevű kártyajátékban az nyer, akinek leghamarabb elfogynak a lapjai. Az utolsó előtti lap lerakásánál a játékosnak makaót kell mondania, hogy felhívja a többiek figyelmét. Ha lerakta az utolsó lapot, kakaót kell mondania. A GT mezőnyben sokan már szombaton bemondták a kakaót, mégsem nyertek vele semmit.

Még el sem indult a szombati kvalifikációs verseny, gyakorlatilag véget is ért. Az első körben a spanyol Daniel Juncadella a Police kanyarban érintőre vette a falat. Nem volt nehéz dolga, hisz ez a pálya egyik legszűkebb része. Hogy egyéni akcióról volt-e szó, vagy egy ellenfele segített-e neki ebben a manőverben, az sajnos a videók alapján nem állapítható meg, a tényeken azonban egyik lehetőség sem változtat: jöttek a többiek mögötte, és, ahogy az Makaóban szinte már tradíció, az autók egymás hegyén-hátán kötöttek ki. Nem kevesebb, mint 12 versenyző számára ért véget totálkárral a verseny, sőt, a hétvége is. Bár az anyagi kár jelentős mértékűvé vált, az érintett pilóták szerencsére sérülés nélkül megúszták a balesetet.

A versenyt azonnal, piros zászlóval megszakították, majd egy 45 perces mentési, illetve pálya-karbantartási időszak következett. Az új rajthoz mindössze 8 versenyautó állt fel, közülük a Mercedes pilótája, Edoardo Mortara volt a leggyorsabb, így ő indulhatott a pole pozícióból a vasárnapi főfutamon. A DTM sztárját Augusto Farfus, Raffaele Marciello, Robin Frijns, Chaz Mostert, Daryl O’Young, Hiroki Yoshimoto és Maro Engel követte.

A teljes versenyt itt vissza lehet nézni.

Vasárnapra kiderült, hogy Tom Blomqvist, Markus Pommer, Laurens Vanthoor, Felix Rosenqvist, Mirko Bortolotti és Fabian Plentz autója annyira megsérült, hogy nem tudtak rajthoz állni az esős reggelre ébredő Makaóban. A versenyigazgatóság úgy döntött, hogy a körülmények túl veszélyesek egy normál rajthoz, így hasonlóan a WTCC főfutamához, a mezőny a safety car mögött kezdte meg a versenyt, s két kör erejéig ott is maradt. A hatodik körben ismét be kellett jönnie a biztonsági autónak, hisz Lucas di Grassi a falnak csapta a technikát. A tízedik körben érkezett a zöld zászló, ám nem tartott sokáig az öröm, hisz Daryl O’Young a Lisszabon kanyarban nekiment a korlátnak. Safety car ismét be, két kör múlva ismét ki. Innen viszont már nem volt baleset, de a jól megszokott vonatozás sem. Farfus pár kanyaron belül kétszer is előzött, az első helyen álló Mortarát is szorongatta a mögötte haladó Frijns és Engel is. Támadási pozícióba viszont már egyikük sem került, így a Mercedes pilóta a szombati nap után duplázott, illetve behúzta negyedik makaói győzelmét is.

Foró: Mercedes AMG Customer Racing Facebook

A további, teljes végeredmény:

  1. Edoardo Mortara
  2. Robin Frijns
  3. Maro Engel
  4. Augusto Farfus
  5. Chaz Mostert
  6. Marco Wittmann
  7. Romain Dumas
  8. Daniel Juncadella
  9. Hiroki Yoshimoto

Schneider Erika

Comments

comments