Majdnemdráma Portóban

r2finalPorto, Portugália, utcai pálya, korlátok között. Volt itt minden, kérem szépen, mint a búcsúban.

Először volt ugye szabadedzés és időmérő is, és nem is lennénk Portóban, ha nem kellett volna folyton előhúzni a piros zászlót. Szerencsére ekkor még csak kisebb koccanások történtek, előbb-utóbb folytatni lehetett az adott edzést. Szokványos rajtsorrend született: Yvan Muller állt az élen, míg Michelisz Norbert a legjobb hondásként a 4. helyre parkolhatott másnap.

A drámák és a majdnemdrámák másnap kezdődtek, az első versenyen.

Az időmérő eredménye

A mezőny szépen elrajtolt repülő rajttal, és kulturáltan vonatozott végig a szalagkorlátok között, néhány apróbb koccanást leszámítva. Egészen a harmadik körig. Akkor esett ugyanis, hogy Michelisz autója a korlátnak csapódott. Nem nézett ki olyan erősnek az ütközés, de sajnos még a boxba sem sikerült visszahozni a gépet. Látszólag az első futómű törött ki, de tüzetesebb vizsgálat után kiderült, hogy az nem kérdés, hogy el lehet-e vele indulni a második futamon, mert egyértelműen NEM a válasz. A kérdéses ezek után az volt, sikerül-e egyáltalán az Argentínába való behajózásig olyan állapotba hozni a járgányt, hogy érdemes legyen behajózni. (Végül kedden délben jött a hír, hogy sikerült.)

Nem sokkal később Mehdi Bennanit taszították a sikánt jelölő ideiglenes építmény darabjai közé, Tom Boardmant vonták vizsgálat alá az esetért. A nyolcadik körben Gabriele Tarquini autója húzott látványos füstfelhőt maga után (szombaton Tiago Monteiro járgánya viselkedett hasonlóképpen), majd a következő fordulóban Fredy Barth fordult a falba. Itt volt az ideje a Safety Car pályára küldésének. És akkor jött Frantz Engstler.

Ki emlékszik még a paui safety-car-hunter esetre? Engstler állt az élen, biztonsági autó boxutcából ki, és egyenesen beledurrantott az éppen érkező német úriember BMW-jébe. Na, hát az sem a versenyző hibája volt. Most ugyan a biztonsági autó gond nélkül állt a mezőny élére, csak hát jött a roncsért az autómentő, és más út nem lévén, a pályán… Lassított a roncs közelébe érve, mindenki ki is kerülte, Engstler meg hátulról beleszállt… Persze kis segítség is kellett neki ahhoz, hogy megint sikerüljön egy „hivatalos személlyel” ütköznie: Hugo Valente adta a löketet hátulról… (később a franciát meg is büntették ezért, 10 hellyel hátrébbról kezdhet Argentínában)

Eztán már kevésbé volt lényeges, hogy a Safty Car távozta után néhányan még a palánkba passzírozták egymást, az állás az élen legalábbis nem változott. Yvan Muller nyert Tom Chilton és Michel Nykjaer előtt.

Az első futam végeredménye

A második futamon a fordított rajtrács miatt James Nash, Marc Basseng és Rob Huff rajtolt az első három helyről. A rajt után Nash, Huff, Basseng, Thompson sorrendben haladtak az élen a fiúk. Barth körülményekhez képest merész előzgetése színezte ki a futamot, de hát addig jár a korsó a kútra, amíg el nem törik, ugyebár… most éppen a 9. körben.

Huff sikánlevágós manőverét vizsgálták, de nem büntették később, így maradt a végeredmény Nash, Huff, Nykjaer.

Nashnek ez volt a második győzelme a WTCC-ben, a helyi hős, szegény Monteiro csak a 11. helyen végzett, Michelisz ugye el sem tudott indulni a futamon, Tarquini pedig az utolsó helyen ment végig. Nem ez volt a Honda legjobb hétvégéje.

A második futam eredménye

A hétvége gyorshírei ide kívánkoznak még:

Megszületett a döntés: a jövő évi szezon átmeneti idény lesz a WTCC-ben, mert az új autók mellett futhatnak a régiek is, átalakításokkal.

A Honda bejelentette, hogy 4 autósra bővíti a különítményét jövőre: a két gyári autó mellett a Zengő is kettő kocsit kap, de az minden bizonnyal anyagi kérdés lesz, hogy Michelisz mellé ki ülhet a másik versenygépbe.

A Citroen bejelentette, hogy jövőre a WTCC-ben kíván versenyezni, és hozza Sebastien Loeb-öt is.

Bár a Zengő volt olyan ügyes vagy szerencsés, hogy a szerelőknek sikerült behajózásra alkalmas állapotba hozniuk a kocsit, sajnos Tom Boardman ezt nem mondhatja el magáról, így az angol minden bizonnyal lemarad az argentin futamról.

Ez volt a WTCC idei utolsó európai versenye, találkozunk a mezőnnyel Argentínában, augusztus 3-án.

Fotó: fiawtcc.com

Comments

comments