M1RA 1-2 a defektparádén

Fotó: TCR Official

A Salzburgring eddig is a defektjeiről volt hírhedt, ezután sem lesz ez másként. A defektparádé első felvonását Dusan Borkovic nyerte, a másodikat pedig Roberto Colciago, Tassi Attila előtt, de jelenleg is óvás alatt van mindkét verseny eredménye…

A Leopard Racing egész hétvégén küzdött Huff motorjával, ami hol működött, hol meg nem. A vezérműtengely-jeladóval voltak problémák, amit ki is cseréltek, még pénteken, de végül szombat éjjel arra jutottak, hogy rajtrács vége ide vagy oda, ki kell cserélni az egész motort. Colciago és Tassi is a büntetését töltötte hátrasorolva, az élről Homola várta a rajtot.

Borkovic látványosan jól rajtolt, Homola csak egy darabig tudta vele tartani a lépést, a szerb fordult be elsőként, őket Oriola és Nash üldözte. Vernay-nak éppen ellenkezőleg: rettenetesen sikerült a rajtja, csaknem Huffig csúszott vissza, aki viszont sokat jött előre.

Borkovic nem spórolt az autóval, lerázta Homolát és igyekezett minél nagyobb előnyt kiépíteni. A közvetlen élmezőny mögött Stefano Comini vívott látványos csatát Thomas Jägerrel, amihez egy kör elteltéveb Davit Kajaia is csatlakozott. Végül Comini megelőzte Jägert, de elszakadni nem tudott tőle.

Nem úgy Borkovic legelől, aki szép előnyt épített ki a hatodik körre. Gianni Morbidelli és Stian Paulsen csatáztak a középmezőnyben. Paulsen érintőre vette a kavicságy szélét, ez előbb azt eredményezte, hogy visszacsúszott, később pedig fel is kellett adnia a versenyt, bár eleinte koránt sem nézett ki ilyen komolynak a dolog. A versenybíróság vizsgálta az esetet, de elmarasztaló döntés nem született.

A 8. kör elején, az első sikánban Milovan Vesnic és Dunken Ende akadtak össze, Vesnic elásta magát, Ende pedig a menekülőúton gurult tova egy lassú defekttel. Eleinte azt hittük, hogy ezért küldik a pályára a biztonsági autót, de aztán a vágóképen feltűnt Rob Huff ripityára tört autója, amiből szerencsére a saját lábán kászálódott kifelé 2012 túraautó világbajnoka…

A belső kamerás felvételből tudjuk csak megnézni (mert a kameramann lemaradt róla), mekkorát is lehet esni, ha valakinek 200 km/h fölött száll el a baj elsője… Huffnak nagyobb baja nem esett (legalábbis eleinte nem látszott), ellenben az biztos volt, hogy ezzel az autóval aznap már nem megy sehová.

A biztonsági autó a 11. körben távozott, miután összeszedték a türkizkék romokat. Homola támadta Borkovicot, Comini meg Homolát, ám előzés végül egyikük részéről sem született.

Az eredetileg 15 körös versenytáv megnőtt két körrel a biztonsági autós szakasz után, de nem futották le. Történt ugyanis, hogy Vernay épp ott szállt el, ahol Huff, bár közel sem esett akkorát. A szervezők nem látták értelmét folytatni és befuttatni a mezőnyt a Safety Car mögött, így a futamot piros zászlóval leintették. Mivel Borkovic az élen állt, a győzelem az övé lett Homola és Comini előtt.

Az első verseny nem hivatalos eredménye.

Míg Huff a VW biztonságát dicsérte, és felkötött karja ellenére bizonygatta, hogy semmi baja, addig Vernay a pálya veszélyeiről beszélt a Touring Car Times-nak, és kifejezetten rosszul érezte magát.

“A gumi egyszerűen kipukkadt, én meg csak álltam a féken, amíg neki nem mentem a falnak. Ez a pálya abszolút nem biztonságos, alig van hely a szalagkorlátig, ahol csökkenhetne a sebesség – panaszkodott a francia. – Eleinte levegőt sem kaptam. Kicsit jobb, de még mindig fáj. (…) Örülök, ha ki tudunk állítani két autót a rajtrácsra a Hungaroringen, és leszek olyan állapotban, hogy vezetni tudok, mert most egyáltalán nem érzem jól magam.”

 

Szóval a második verseny immár büntetések nélkül, de eléggé foghíjas rajtráccsal kezdődött. Colciago, Morbidelli, Comini és Nash álltak az első két sorban, nagyjából el is jöttek így rendben, Tassi zárkózott fel Morbidellire az első körben. A második körtől Tassi és Morbidelli között szoros és látványos csata alakult ki a második helyért, melyet végül az ifjú magyar nem kevés harc árán megszerzett.

A hatodik körben most is elkezdődtek a defektek: előbb Borkovic pihent meg a sóderben, később Pepe Oriola szállt el. Utóbbi miatt bejött a biztonsági autó, és ami sokkoló: Davit Kajaia a Safety Car mögött kapott defektet!

Közben sok látványos csatát láttunk, ám nem mindegyik végződött előzéssel, természetesen leginkább a pálya adottságaiból kifolyólag.

Az Oriola defektje miatt bejövő biztonsági autó végül a 15. körben hagyta el a pályát, ekkor kezdte támadni Tassit Comini, Cominit meg Jäger, de a befutóig a sorrend már nem változott: megérte új autót hozatni Tassi alá, így a M1RA kettős győzelmet tudott aratni.

A második verseny nem hivatalos végeredménye

A TCR az eredményeket tekintve nem is hangolhatott volna jobban a hungaroringi versenyhétvégére. Minden valószínűség szerint az egy hét múlva esedékes DTM keretein belül megrendezendő versenyen lesz a sorozat történek legmagasabb nézőszáma…

A végeredmnyek azért nem tekinthetőek hivatalosnak, mert a Craft Bamboo óvást nyújtott be több versenyző ellen is, a turbójuk esetlegesen nem szabályos mérete miatt. Az esetek vizsgálat alatt vannak.

Magyar Szilvia

Comments

comments