Lotti: Egyszer talán lesz TCR Hungary is…

Marcello Lotti és Jordi Gené a tavalyi “egynapos” imolai versenyen. Fotó: Magyar Szilvia

Amikor Marcello Lotti és a Eurosport szakítottak egymással, senki nem gondolta volna, hogy mindebből valami ilyesmi fog kisülni. De Lotti képes volt ismét a nulláról kezdeni, és mi észre sem vettük talán, de ez már a harmadik szezonja a TCR-nek. És idén először eljönnek a Hungaroringre is.

Szervezetlenség van? Az tuti! Hiszen közismert a vicc, miszerint a pokol az, ahol az olaszok a szervezők. Cserélgetik a futamokat a versenynaptárban? Sajnos igen, de ez néha elkerülhetetlen. De itt vannak. Egy hét múlva Ausztriában, két hét múlva, a DTM keretei között a Hungaroringen láthatjuk a kicsit talán szervezetlen, kicsit talán sátortábor-szerű, de minden kétséget kizáróan a legnagyobb jószándékkal összerakott, és már-már a WTCC-énél is nagyobb népszerűségnek örvendő sorozatot. Mert a kevesebb néha több. Beszélgettünk egy kicsit Marcello Lottival. A TCR-ről, a Hungaroringről, meg mindenről…

Ez a TCR harmadik szezonja. A nemzetközi sorozatban jelenleg hét modell és több mint tíz csapat versenyez. Valamint több mint 10 helyi promóter vette át a koncepciót világszerte. Három évvel ezelőtt még nem volt semmi… Miből merítette az erőt ahhoz, hogy egy teljesen új világot építsen, ismét a nulláról indulva?

– Ez elsősorban a túraautózásban szerzett tapasztalatomnak köszönhető. Nem volt nehéz megérteni, hogy szükség van egy ilyen kategóriára, mint ez. Új életet lehel a túraautózásba, hogy egy olyan egységes szabályrendszert alkottunk, amit nemzetközi és nemzeti szinten is lehet használni. Ez megengedi a privát versenyzőknek és a csapatoknak, hogy ésszerű költségvetés mellett ugyanazt az autót egyszerre akár több sorozatban is futtathassák, mindenféle átalakítás nélkül. A kiindulási pont a SEAT Leon Cup car volt, ami nagyon sok bajnokságban elfogadott. Erre építettük fel a technikai szabályzatot.

– Amióta a TCR létezik, azóta együttműködnek a F-1-gyel is, és minden évben van néhány futam, ami az F1 betétfutama. Hogyan fog ez a jövőben kinézni? Várható ebben valamilyen változás?

– Jelen pillanatban, 2017-re Abu Dhabira van még szerződésünk, a már megtartott bahreini futam mellett. Természetesen a F1 átalakulása után fontos lett, hogy megújíthassuk a szerződést, amit még a régi menedzsmenttel kötöttünk. Szerencsére a Liberty Media megértette a szituációt és nem gördített akadályokat az említett két futam megrendezése elé. Tervben vannak továbbá tárgyalások a jövőbeni együttműködésünkről.

– Amikor a 2017-es versenynaptár kijött, akkor Monaco is szerepelt helyszínként, szintén F1-es betétfutamként. Tulajdonképpen miért váltottak mégis Monzára ehelyett?

– Ez a korábbi formula-1-es menedzsment javaslata volt, hogy versenyezzünk velük Monacóban. Amikor átvettük a dolgot a Liberty Mediával, jobbnak láttuk, hogy feladjuk ezt a tervet, elsősorban logisztikai problémák miatt (például a paddock elhelyezése sem lett volna megoldható). Az ELMS monzai betétfutama sokkal praktikusabb megoldásnak tűnt végül.

– Mi a véleménye arról, hogy a TCR német sorozatában túlságosan sok nevező volt idénre, limitálni kellett a számukat, míg a nemzetközi sorozatban körülbelül 20 autó versenyez?

– Nagyon is boldogok vagyunk attól, hogy a TCR-nek ekkora sikere van Németországban. Tulajdonképpen a TCR egy globális közösség, és a helyi promóterek szorosan együttműködnek egymással. Nem azért vagyunk, hogy egymással versenyezzünk és elcsaljuk egymástól a versenyzőket és a csapatokat. Az a fontos, hogy a TCR családjához tartoznak, nem lényeges, hogy melyik bajnokság égisze alatt. Ezen felül a nemzetközi sorozat egy vitrin. Kirakat, olyasmi, mint egy mozgó reklámautó, ami bejárja a világot, hogy “hirdesse az igét”.

– A tavalyi év óta vannak magyar csapatok és versenyzők a nemzetközi sorozatban. Mit gondol, mi vonzotta őket a TCR-be?

– A magyar versenyzőknek és csapatoknak jelentős túraautós múltjuk van, ezért aztán elkerülhetetlen volt, hogy csatlakozzanak a TCR-hez. Azt hiszem, hogy a TCR-ben látják a túraautózás jövőjét.

– Idén először Magyarország is helyet kapott a versenynaptárban, sajnos azonban a rendezés nem ment zökkenőmentesen, és mégsem a GT Open alatt jönnek…

– A GT Open rendezvényének promóterével akadtak problémáink, ami a szervezést illette. Végül úgy döntöttünk, hogy jobb, ha más megoldást keresünk, és találtunk is egy nagyon kielégítőt a DTM-mel közösen. Végül is a problémából előnyt kovácsoltunk, mert a DTM-mel együtt szerepelni nyilvánvalóan emeli az esemény presztízsét.

– Mit vár a magyar közönségtől? Gondolja, hogy lesznek annyian, mint a WTCC korai éveiben voltak a Hungaroringen?

– Reméljük, hogy nagyon népes közönség lesz a magyar versenyzők és csapatok miatt. Ezért is dolgoztunk olyan keményen, hogy Michelisz Norbert is elinduljon a hétvégi futamokon Ficza Ferenc és Tassi Attila mellett.

– Van valami terve arra, hogy még jobban bevonja Magyarországot a TCR körforgásába?

– Ki tudja? Egyszer talán majd szerveznek TCR Hungary-t is… A versenyzők és a csapatok megvannak hozzá…

Magyar Szilvia

Az interjú elkészítésében nyújtott segítségért Fabio Ravaiolit illeti külön köszönet.

 

Comments

comments