A Párizsi Auto Show-n a francia L’Equipe magazin különleges interjúra kérte fel Sebastien Loeböt. A magazin olvasói internetes felületen keresztül tehették fel kérdéseiket, melyekre a Citroën versenyzője a Show közönsége előtt, élőben válaszolt.
Íme az olvasók kérdései és Loeb válaszai, melyeket megpróbáltam némileg tematikus sorrendbe szerkeszteni.
Kérdés: Fogsz esetleg valaha motorral versenyezni?
Válasz: Már csináltam korábban és kificamítottam a bokámat, szóval akkor úgy gondoltam: ideje itt abbahagyni…
K: Látunk még a Le Mans-i 24 óráson? Ha igen, milyen autóval?
V: Nem feltétlenül. Jelenleg nincsenek ilyen terveim…
K: Van valahol az elméd egy rejtett csücskében eldugva esetleg egy terv arra, hogy indulsz a Dakaron Daniel Elenával?
V: Biztosan! Talán egy nap majd így is lesz, de nincsenek konkrét tervek.
K: Milyen más sportokat szeretsz a motorsportok mellett? Van kedvenc sportod?
V: Nincs kedvenc sportom. Mindig is szerettem a tornát, amit gyerekként műveltem, és nagyon nagy benyomást tett rám, még akkor is, ha nem kapott nagy nyilvánosságot.
K: Fiatal korodban milyen autóid voltak és melyik volt a kedvenced?
V: Volt egy R5 GT Turbóm, azzal kezdtem. Aztán egy 205 GTI. A kedvencem viszont a Saxo VTS volt, amit pályabejárásra készítettek fel.
K: Mi volt karriered legnagyszerűbb pillanata?
V: Most mondanám, hogy amikor megnyertem az első VB-címemet Korzikán, és amikor a családom és a barátaim előtt nyertem meg a Francia Ralit. Erre a két nagyszerű pillanatra emlékszem.
K: Miért döntöttél úgy, hogy kiszállsz a WRC-ből és a WTCC-ben folytatod, amikor a WRC-ben a csúcson voltál?
V: Valami mást akartam csinálni! Szóval egy napon fogtam magam, és eldöntöttem, hogy abbahagyom a ralit. Aztán kaptam egy lehetőséget egy újfajta kihívásra.
K: El tudod képzelni, hogy egy napon visszatérsz a WRC-be és harcba szállsz a 10. bajnoki címért?
V: Ha ez lett volna a célom, el sem jövök!
K:Nem hiányzik a rali atmoszférája és az, hogy megoszd a versenyt Daniellel (Elena)?
V: Igaz, hogy jó volt, amikor ült melletted valaki az autóban. Daniellel rengeteg dolgot osztottunk meg és nagyon sok közös emlékünk van. De a pályán nem vagyunk egyedül az autóban: ott van velünk a csapat.
K: Előfordul olykor, hogy egy pillanattal a rajt után jobbra fordulsz és megkérded “Daniel szellemétől”, hogy mi az első kanyar?
V: Nem!
K: Amióta karriered végetért a WRC-ben, hogyan látod az ottani történéseket? Gondolod, hogy Sebastien Ogier továbbra is nyerni fog? Mit gondolsz a Citroën csapatról, és arról, hogy nehezen tudnak nyerni idén a raliban?
V: Ogier dominál, és ez jó, de túl korai lenne megmondani, hogy fog-e annyit nyerni, mint én. A Citroënről annyit, hogy a fókuszpontot a WTCC-re helyezték át, míg a VW egy csomó pénzt fektetett be a raliba. Szóval így nehéz nyerni, de a Citroënnek most más ambíciói vannak … és teljesen elégedettek a WTCC-s bajnoki címmel.
K: Első szezonotok volt a WTCC-ben, és máris bajnokok lettetek, majdnem minden versenyt megnyerve. Nem gondolod, hogy ez letörheti a közönség érdeklődését a sorozat iránt?
V: Igen, valami ilyesmi történt… A szezon elején mindenképpen. De a mostani versenyekre már változott a helyzet és azt várjuk, hogy a verseny nagyobb lesz. Hovatovább azért sem fogjuk hibáztatni magunkat, hogy jobbak vagyunk, mint a többiek.
K: Mennyire voltál benne a WTCC autó fejlesztésében, és a raliból hozott tapasztalatod segített-e megérteni a technikai követelményeket ebben az új versenyágban?
V: A program bemutatásától kezdve részt vettem az autó fejlesztésében. A ralis tapasztalat irányt mutat számomra a beállítások terén, de a verseny maga és az autó vezetése a versenyeken teljesen különböző dolog.
K: Mi a legnagyobb kihívás, amivel szembenézel, amióta a WTCC-ben versenyzel?
V: A csapattársaim: Muller és Lopez. (mosolyog)
K: Mennyi idő után adod fel a világbajnoki címért a harcot a WTCC-ben?
V: Megvárom, míg Lopez visszavonul… (mosolyog) Abszolút értelemben három szezon után.
K: Egy WTCC pilóta munkája jobban leköt, mint egy raliversenyzőé?
V: Nem. Ez volt az egyik oka annak, hogy váltottam. Az utazások rövidebbek, csütörtökön kezdődnek.
K: Harmadik vagy a bajnokságban. Mik a terveid a szezon további részére?
V: Folytatni a tapasztalatszerzést, jó időmérőket futni és jó versenyeket, hogy felkészüljünk a következő idényre.
K: Van valami speciális módszer arra, ahogyan készülsz a pályákra?
V: Még van mit tanulnom! Fejlődök, de nem lehet néhány verseny alatt betömni azt a szakadékot, ami köztem és azon versenyzőtársaim között tátong, akiknek 20 év tapasztalata van.
Forrás: L’Equipe
Fotó: fiawtcc.com
Social Profiles