Lehetett fokozni!

Fotó: TCR Europe official

A szombati kaotikus verseny után egy kolléga aggódva kérdezte, hogy lehet-e ezt még fokozni. Azt mondtam, hogy remélem nem, de attól tartok, hogy igen. Mivel a napok óta ígérgetett eső is befutott vasárnap ebédre, így aztán sajnos lehetett még tovább fokozni a káoszt a pályán. Ha ez nem lenne elég, az indulatokat is a paddockban – a verekedésig!

A fordított rajtrácson Tom Coronel és Gianni Morbidelli osztoztak meg az első soron, Coronel jól rajtolt, Morbidelli kevésbé, de aki a legkevésbé, az Nelson Panciatici volt, akinek az autója a 8. kockából meg sem mozdult! Szerencsére senki nem szállt bele hátulról. A hegytetőre érve tovább romlott a helyzet, John Filippi ismét itt fejezte be a futamát, ezúttal Nagy Dániel társaságában. A kommentátor látni vélte, hogy Aurélien Comte vette érintőre a Renault, ettől indult meg az Filippi alatt, de a visszajátszásból látni lehetett, hogy a Megane már akkor táncolt a korzikai alatt, amikor Comte még a közelében sem járt. A pördület sajnos Dani Hyundaiában ért véget, a pálya tele lett törmelékkel, bejött a biztonsági autó.

Biztonsági autó alatt nem előzünk. Dan Lloyd az utóbbi időben úgy viselkedik, mintha nem járt volna meg legalább a TCR International-ig minden nagyobb túraautós szériát: Hockenheimben nem találja a féktávot, Spában kimegy a pályára 12.-nek, holott nem jutott a Q2-be, most meg előz a SC alatt… Ki is szabtak rá egy áthajtásos büntetést azon melegében. Ezek után hab a tortán, hogy azt sem töltötte le időtlen időkig… Santiago Urrutia detto. Hihetetlen ez a magatartás…

A Safety Car mögött Coronel, Morbidelli, Engstler és Alex Morgan haladtak, utánuk a mezőny. A versenyt már a rajt előtt esősnek minősítették, bár még nem esett, viszont annyira sötét volt, hogy alig lehetett látni valamit. Nem sokkal az után, hogy a biztonsági autó szabad folyást engedett a versenynek, megnyíltak az ég csatornái: a célegyenesben és a hegy tetején olyan felhőszakadás volt, hogy akár vízenjáró versenynek is kinevezhettük volna a futamot, bár a pálya másik felén kevéssé esett.

Morbidelli le is maradt, többen is előzték, Tenke Tamás pedig áldozatul esett a ténynek, hogy még nem tud a vízen járni. A Zengő Cuprája az első kanyar gumifalában pihent meg, ismét jött a biztonsági autó.

Bár a teljes mezőny slick gumikon haladt és az eső nem csillapodott, valamint már csak alig több mint 4 perc volt hátra, a mezőnyt mégis elengedték egy végső, nagy hajrára. Stian Paulsen eddigre már az ötödik helyig küzdötte fel magát, majd nagy csatát vívtak Alex Morgannel a negyedik helyért. Néhány pillanat erejéig még harmadik is volt a norvég, mielőtt egy műszaki hiba megfosztotta attól, hogy be tudja fejezni a versenyt.

Közben Coronelre kiszabták az áthajtásos büntetést, mert az 5 perces tábla után is dolgoztak az autóján a rajtrácson. A mezőnynek körülbelül a fele állt vizsgálat alatt mindenféle buta szabálytalanságért. Aztán eljött az utolsó két kör, ahol fejreállt minden, ami addig még nem: Jessica Bäckman autóját láttuk törött első futóművel a bukótérben, de gondolta a versenybíróság, hogy ezt a másfél kört már megteszi a mezőny így. Luca Filippi és Engstler is megelőzte Coronelt, Morgen beragadt a Honda mögé, Josh Files is jött és két legyet ütött egy csapásra. Néhány másodpercig teljes Hyundai-dobogónak nézett ki a történet, ám ekkor Engstler megpróbálta megelőzni Filippit, aki egy ideje lógó első lökhárítóval ment. A két autó összeért. Nem nagyon, de Filippit pont úgy kapta el a fizika, hogy rondán a korlátba vitte a lendület. Ezalatt, az ötödik helyért Nelson Panciatici próbálta előzni Dusan Borkovicot. Nedves is volt a pálya, nagy is volt a sebesség, és a két autó szintén a legrosszabb pillanatban ért össze. Ez a leintés előtt egy fél körrel pecsételte meg Borkovic sorsát, és a szerb a bukótérből nézhette, amint a többiek befejezik a versenyt.

A futamot Luca Engstler nyerte, megszerezve ezzel a M1RA idei első győzelmét, saját magának meg az első diadalt a TCR Europe mezőnyében. Mögötte végül Files futott be a második helyen (mivel Coronel csak nem töltötte le az áthajtásost, amit kiszabtak rá, így azt egy 30 mp-es időbüntetésre cserélték neki) és Morgané lett a dobogó harmadik foka. Panciatici, Morbidelli, Mato Homola, Santiago Urrutia, Maxime Potty, Andreas Bäckman, Aurélien Comte, Natan Bihel, Julien Briché, Jimmy Clairet, Viktor Davidovski és Teddy Clairet szereztek pontot, Dan Lloyd, Olli Kangas, Tom Coronel, Martin Ryba és Gilles Colombani futottak még be. Természetesen Coronel a büntetése miatt került ennyire hátra a listán.

Az Andros Trophy-t megjárt peugeot-s triónak jót tett a jeges tapasztalat, otthon voltak a csúszós körülmények között is, Briché meg eleve jó esőben, ezt tudjuk: Colombanit leszámítva az összes Peugeot pontra mentette a vasárnapi versenyt.

Néhány pilótának hátra volt még a fekete leves, köztük Engstler is csak remélni merte a legjobbakat a vizsgálatok végeztével. A versenybíróság sokáig dolgozott, közben pedig a paddockban is zajlottak az események. Végül két versenyzőt büntettek meg 3-3 rajthelyre a következő futamukra: Paulsen a záróvonal átlépéséért kapta a büntetést, Magnus pedig azért, mert összeütközött Lloyddal. Az összes többi esetet versenybalesetnek minősítették.

Ugye emlékszünk még rá, hogy Spa után Jimmy Clairet egyetlen szerencséje az volt, hogy csak Messengeren tudta megkísérelni a bocsánatkérést Borkovic-tól. A szerb előbb lehülyézte a Touring Car Times hasábjain a franciát, majd utalt arra, hogy hazamegy, mielőtt beverné az orrát. Most viszont nem próbált meg hazamenni és lenyugodni Dusan, hanem odavágtatott a paddockba megérkező autókhoz, eltévesztette az M Sport megfelelő autóját, így csaknem Bihelt verte meg Panciatici helyett, és megpróbálta feltépni az ajtót, hogy hozzáférjen a versenyzőhöz. Közben egy vétlen hölgyet feltaszított az autó motorháztetőjére. Arról nem beszélnek a szemtanúk, hogy végül Bihel hogyan úszta meg a csapattársának szánt ütleget, viszont a versenybíróság kizárta Borkovic-ot a vasárnapi napról, és ismételten eljárást indítottak ellene. A tavalyi monzai eset vélhetően még le sincs zárva (erről senki nem ad ki információt azóta sem), itt az újabb. Csak idő kérdése volt, mikor fajulnak legközelebb idáig a dolgok a paddockban.

Nos, igen, lehetett még fokozni… Csak egy kis eső kellett hozzá…

A következő versenyeket három hét múlva Oscherslebenben rendezik.

Magyar Szilvia

Comments

comments