Kínai dodgem és büntetések

Fotó: fiawtcc.com

Fotó: fiawtcc.com

Gabriele Tarquini kétszer is ütközésekbe keveredett Shanghajban. Az első alkalommal – saját maga is kiesett ugyan – Rob Huff kérdezett rá nála, hogy mi is történt pontosan, míg a második verseny után Hugo Valente vonta kérdőre.

Tarquini mindkét esetben tagadott, mondván nem értek össze, sőt, az ifjú franciát igen durván zavarta el. Ezt elsőre hajlamosak voltunk elhinni neki, hiszem nem ez lett volna az első eset, hogy egy Lada felfüggesztése magától esik darabokra…

Egy később előkerült belső kamerás felvételből azonban tökéletesen látszik, hogy Tarquini többször is elég keményen érintőre vette Huff Ladáját, és később ezért büntetésben is részesítette az olaszt a versenybíróság: a következő versenyen öt hellyel sorolják majd hátrébb. Ő meg bocsánatot kért Hufftól…

Annak a durva beszélgetésnek azonban nem lett bocsánatkérés a vége, mely Valente és Tarquini között zajlott a második verseny eredményhirdetése előtt. Hugo nem éppen a legalkalmasabb pillanatban kapta el hátulról versenyzőtársát, kérdezvén, hogy mi volt az a lökdösődés a rajtnál. Ronda kiabálás kerekedett a dologból, de Valente nem hagyta magát elhajtani, az eredményhirdetés után ismételten megkérdezte olasz vetélytársát, miért is ment neki két alkalommal is… Tarquini ismét tagadott, a versenybíróság ismét vizsgálódott, és további szankciók nélkül zárta le az ügyet. Külső kamerából valóban nem látszik, hogy összeértek volna, belső kamerás felvételt egyelőre nem közöltek.

A kínai kommunikáció és problémamegoldás amúgy is tetőfokára hágott a hétvégén, a versenybíróság működéséről nem is beszélve, akik kiadták, hogy a második verseny rajtjánál történt balesetben sem Tom Coronel sem John Filippi nem okolható, így nem büntetik meg őket… Érdekes is lett volna, ha Coronelt sikerül okolni bármiért, ami a második verseny rajtjánál történt, mivel az elsőnél úgy összetörött az autója, hogy a másodikra fel sem tudott állni a rajtrácsra. Ilyen pontos munka mellett kíváncsi lennék, hogy valóban a jó felvételeket tekintették-e meg a bírák…

A lényeg, hogy az első tömegbalesetért senki nem kapott megrovást sem.

Még egy ütközés történt a második futam elején, mely sem töréssel sem kieséssel nem járt ugyan, ám a fél közösségi háló azóta ezen nevet: Huff belső kamerás felvételéből látszik, hogy a Lada már nem tudott lejjebb húzódni az első kanyarban, hiszen nem volt több pálya, ám Sébastien Loeb csak nyomta, nyomta, míg félig be nem fordult Huff elé. Jó nagy ütközés lehetett volna a dologból, össze-vissza pörgő autókkal, merthogy a gázról egyikük sem szállt volna le egy másodpercre sem. Tulajdonképpen Huff tartotta a pályán Loeböt, “kitámasztva” a Citroënt, s mialatt imígyen összegabalyodva haladtak előre Rob, mint a dühös pesti sofőr a dugóban, kifakadt: “B***us! Menj amerre akarsz, csak csináld már?!”

További szankcióként említendő, ütközésektől függetlenül, hogy az utólagos ellenőrzés során kiderült: Nicolas Lapierre autójának motorjában a megengedettnél magasabb volt a turbónyomás, ezért a franciát az első versenyből kizárták (egyébként  hetedik helyen végzett volna, közvetlenül Michelisz Norbert mögött).

A következő verseny egy mindenki számára új pályáról, Thaiföldről jelentkezik egy hónap múlva, remélhetőleg kevesebb ütközéssel…

Magyar Szilvia

Comments

comments