Készenlétben a makaói őrület

Fotó: Jean Michel Le Meur / DPPI (FIA WTCR Media)

Múlt héten csütörtökön – váratlanul és meglepő módon – hat szabadkártyást jelentettek be a WTCR idényzáró, makaói helyszínére, ami azt jelenti, hogy 31 autó lesz a rajtrácson. Csak vajon az extra indulók extra kalamajkát is jelentenek?

A TC2T-s korszakban bevett szokás volt, hogy javarészt tehetségük hiányát pénzzel ellensúlyozni próbáló ázsiai versenyzők neveztek be a világbajnoki szezon ázsiai fordulóira, és azok közül is inkább a szűk utcák közé telepített makaói helyszínre. Azonban a helyi vitézek számára is drágának bizonyult TC1-es érában „alábbhagyott a lelkesedés”, és alkalmanként már csak egy-két érdeklődő akadt az indulásra. Azonban az idei évvel, és a WTCR megalakulásával ismét változott a helyzet, ugyanis nem kevesebb mint hat szabadkártyát osztottak ki a makaói versenyhétvégére – bár, a meglévő szabályok ismeretében kissé megkérdőjelezhető, hogy jött ki ez matematikailag. Ugyanis a szezon indulása előtt leszögezték azt a szabályt, hogy egy hétvégén két szabadkártyás induló csatlakozhat a mezőnyhöz.

(Igaz, a két kínai helyszínen nem állt rajthoz szabadkártyás, de akkor is a szabály az szabály. Legalábbis elméleti síkon, hiszen már az év korábbi részében is történtek érdekességek. Például Kris Richard svájci pilóta létére gond nélkül rajthoz állhatott a Zöld Pokolban, miközben a hungaroringi sajtótájékoztató alkalmával Francois Ribeiro, a sorozat feje teljességgel kizárta (a szintén svájci) Stefano Comini indulásának lehetőségét, sőt azt is leszögezte, hogy ha egy hazai helyszínnel nem rendelkező versenyző akar indulni a világkupán, jobban teszi, ha benevez a teljes szezonra…)

Most, hogy túl vagyunk a matematikai okfejtésen, lássuk, kiket köszönthetünk a mezőnyben (vagy éppen kiknek köszönhetünk plusz néhány piros zászlós fázist). A legismertebb mind közül kétség kívül André Couto, aki 2000-ben megnyerte a Makaói Nagydíjat, 2015-ben pedig a japán Super GT GT300-as géposztályában lett bajnok, hivatalosan 12 WTCC-futamon állt rajthoz a szűkös és trükkös utcai aszfaltcsíkon. Hozzá kell tenni, hogy a hat pilóta közül talán ő is a legügyesebb – például 2006-ban hetedik lett a második futamon egy SEAT Leónnal. A 41 éves pilóta egy Hondával indul, amelyet a MacPro Racing készít fel.

Filipe de Souza és Lam Kam San a Champ Motorsport színeiben, egy-egy Audival fognak indulni, hasonlóan Lo Kai Funghoz, alias Billy Lóhoz, illetve Kevin Wing Kin Tséhez – előbbi RS3 LMS-ét a TRST Zuver Team állítja csatasorba, míg utóbbiét a Teamwork Motorsport. Rui Valente-ot a PCT-IXO Models Racing indítja egy Volkswagennel. Az imént említett öt pilóta közül De Souza és Lam nevével már találkozhattunk – előbbi 24 versenyen vett részt a WTCC-ben, és még egy TC1-es Ladával is indult, utóbbi pedig a 2013-as makaói hétvégén indult egy kétliteres Chevrolet Lacettivel.

„Habár a TC1-es éra során is akadt egy-két makaói vendégversenyzőnk, a költségek és az akkori autók nehézkes elérhetősége nem könnyítette meg a helyi pilóták dolgát. Azonban most annyi TCR-autó szaladgál Ázsiában, hogy már teljesen más a helyzet, mint annak idején, a TC1-es szabályok adta keretek között” – nyilatkozta a makaói jövevények kapcsán Ribeiro. Az Eurosport Events feje azt is hozzátette, hogy mintegy húsz jelentkezőből választották ezt a hat versenyzőt, ahogyan azt is, hogy 105%-osra emelték a kvalifikációs limitet, az FIA-val, a Makaói Szövetséggel és a kínai TCR promóterével közösen, arra törekedve, hogy a WTCR zárófutamait a lehető legkevesebb zűr hátráltassa.

A Túraautó Világkupa mezőnye november 15-e és 18-a között teszi majd tiszteletét a Circuito da Guia pályán – remélhetőleg ezúttal nem leszünk olyasféle jeleneteknek szemtanúi, mint 2013-ban:

WTCC 2013. Macau. Two Pile Ups

Как легко зарабатывать на YouTube http://goo.gl/ARU2g4 The carnage started at Turn 1 where, from a standing start, Norbert Michelisz tagged Tom Chilton, damaged his car and ended up spearing into the outside wall. The Hungarian’s stricken Zengo Honda bounced back into the oncoming pack, precipitating chaos as cars flew into each other and the surrounding walls, ruling out seven drivers immediately.

Kováts Olivér

Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu

Comments

comments