Japán népmesék: négy edzés, három kívánság

Fotó: Clement Marin / DPPI

A WTCR utolsó előtti fordulója Suzukában kurtán-furcsán kifacsart programmal, edzésnappal indult, rögtön péntek reggel. A meglepetések reggele volt ez, kinek a jó, kinek a rossz szempontból… Viszont volt, akinek nagyon is jól végződött…

Kezdjük a kevésbé jó meglepetéssel: a Zengő Motorsport versenyzői taxi hiányában nem tudtak kijutni a versenypályára idejében, így sajnos az első szabadedzést lekésték. Fura egy hely ez a Japán, ahol órákig kell próbálkozni, hogy taxit lehessen szerezni, de szerencse a bajban, hogy csak az első szabadedzésről maradtak le.

Arról, amelyiken Tiago Monteiro 415 nap után visszatért a versenyzésbe! Megható visszatérést produkáltak neki, nem mondom. Sajnos az autója egyelőre nem tűnik partnernek ebben az ünneplésben.

Fotó: Fracois Flamad / DPPI

Ugye, emlékszünk, hogyan végződött Wuhan a két Peugeot számára? Az egyik nagyon rondán a falban, a másik kevésbé rondán az elsőbe belerongyolt tömegben. A csapatnak volt két napja itt, Suzukában, hogy a két roncsból csináljon két valamit, ami gurul. Szerintem, a túraautózás történetében utoljára a ROAL Motorsport szerelt ilyen jól autót Tom Coronelnek 4 évvel ez előtt. Most a DG-nek ez olyan jól sikerült, hogy az első szabadedzésre Homolának építettek be egy legjobb időt (itt Aurélien Comte a 3. lett), a másodikra Comte-nak, az első időmérő edzésre pedig a kis franciának még egy pole pozíciót is beszereltek! Ugye-ugye, ha nem ragasztószalagot használnak, mennyivel jobban megy!

Ami pedig az Alfa Romeót illeti: Fabrizio Giovanardi időben ugrott ki, mert Kevin Ceccon is hihetetlen teljesítményt produkált, tehát azért valahol csak lehet csinálni valamit azzal az autóval is, mert Cecconnak megy. De lehet, hogy a plüsskutya teszi.

Bár a súlyozás megváltoztatásával reméltük, hogy jobban megy majd a Hyundai versenyautókkal szerelt alakulatoknak, és talán kevésé jól majd az Audiknak, ez a számításunk egyelőre nem látszott igazolódni.

Az első szabadedzés eredménye

A második szabadedzés eredménye

Szóval az Alfa és a Peugeot alapsúlyon mehetett, mentek is, és az első időmérőn (ami majd a szombati verseny rajtrácsát adja) is megtartották a lendületet a szabadedzésekből. Szerintem Homola beállításaihoz kár volt hozzányúlni, mert ő lassabb lett. Mint azt feljebb is említettem, a DG Sport emberei (nagyon hathatós helyi segítséggel) és Comte olyan jó munkát végeztek, hogy az egyetlen dolog, amin a kis franciának izgulnia kellett, hogy el tudja-e mondani érthető angolsággal, hogy milyen boldog a sárga sapkától, amit először vehet fel. Nos, nem olyan tempóban, mint a pályán nyújtott teljesítménye, de az angolja is fejlődik, így, ha perfekt nem is volt, azért értettük, hogy nagyon is.

Michelisz Norbert a hetedik, a két zengős versenyző pedig a 24-25. helyen végzett.

A szombati verseny kvalifikációjának eredménye

A második időmérő is nemsokára kezdetét vette az edzésnapon, ahol a Q1-ben sok érdekes fejlemény nem történt, sokkoló viszont annál inkább: Thed Björk, Frederic Vervisch, Mato Homola és Jean-Karl Vernay is lekéste a Q2-t, csak hogy néhány olyan nevet említsünk, akik általában inkább ott vannak, mint Denis Dupont és Aurélien Panis, akik általában ezt a részt már a boxból nézik. A Q2-be jutott versenyzők névsora: Gabriele Tarquini, Kevn Ceccon, Yann Ehrlacher, Rob Huff, Yvan Muller, Aurélien Comte, Esteban Guerrieri, Pepe Oriola, Michelisz Norbert, Mehdi Bennani és a már említett Dupont-Panis duó.

A Q2-ben esett meg a fura eset, hogy valami megmagyarázhatatlan oknál fogva Guerrieri és Muller összeértek. Mivel a kameraállás sem volt a legjobb, a visszajátszásból sem lettünk okosabbak, mindketten mehettek a boxba, kerékcserére. Ezzel a Q3-nak lőttek is mindkettejük számára, viszont később Guerrieri ezredre azonos időt autózott Oriolával a 10. pozícióért. Mivel azonban Oriola futotta azt először, a fordított pole övé lesz vasárnap.

„El akartam menni Yvan mellett, mert több autó is így tett, de aztán egyszer csak hozzámért hátulról. Eltörött a hátsó felfüggesztés egy darabja, ki kellett cserélni, aztán túlságosan nyomtam, hogy felérjek gyors körre, és elégettem a gumijaimat. Aztán meg egy ezreddel maradtam le a tizedik helyről” – kommentálta az argentin.

Mindezek után elég izgalmas Q3 jutott a végére, ahová Ceccon, Comte, Tarquini, Ehrlacher és Bennani ebben a sorrendben jutottak tovább. Bennani nem ment rosszul, Echlacher viszont sokkal jobban, Tarquini még ennél is jobban, és az ifjúság szétlövése következett Comte és Ceccon között. A francia gyönyörű kört futott, mint tette azt egész nap, már túl volt a kör felén, innen tudtuk, hogy már csak elrontani lehet… Kicsit besokallt, és csúszott is keresztbe az egyik kerékvetőn, de szépen szedte össze az autót, nem csinált problémát a dologból, és megmentette, ami menthető volt: bejött Tarquini mögé. Viszont ekkor kiment a pályára Ceccon, aki olyan kört ment az Alfával, amilyet senki nem is mert álmodni. Azzal az Alfával, amiből az eredménytelenség miatt a két nagy öreg, Gianni Morbidelli  és Fabrizio Giovanardi kiszállt, most egy három hétvégés újonc, aki előtte csak hátsókerekes autót vezetett, pole pozíciót szerzett Suzukában!

Fotó: Clement Marin / DPPI

Mit bánta azt a kis megcsúszást Comte?! Szombatra meg övé volt a pole! Bármi lesz is most már Suzukában, egy biztos: a mai napon három dolognak örült a paddock: két első alkalommal megszerzett sárga sapkának, és annak, hogy Tiago Monteirónak nem volt 416., versenyautón kívül eltöltött nap. Minden más egy holnapi népmeséhez tartozik.

A vasárnapi verseny kvalifikációjának eredménye

Magyar Szilvia

Comments

comments