Japán népmesék: a szerencsepróbáló kis királyfik

Fotók: WTCR Official

Fura egy mese ez, egyáltalán nem kezdődik jókedvűen. Mert az egyik kis királyfinak egy olyan autó jutott, amiből két nagyon is nagyszerű, rendkívül tapasztalt túraautó-versenyző szállt ki, mondván, hogy nincs teljesítménye, a másik autójával meg nagyobb baj nem volt, amíg valaki jótékonyan a falba nem passzírozta azt Wuhan utcáin. Ráadásul a csapattársáé is összetörött emiatt, ezért aztán a csapatnak rendesen fel volt adva a lecke. És hogy mondjunk még valamit: mindkettejüknek kisebb motor jutott, mint a mezőny összes többi versenyzőjének. A két kis királyfi mégsem adta fel…

A wuhani hétvége után Aurélien Comte meglehetősen használhatatlan volt. (Nem mintha a franciám nagy teret engedne beszélgetéseinknek, de nem is nagyon volt rá szükség…) Semmit nem jelentett neki az a második hely, csak azon aggódott, hogy hogy lesz ebből autó neki Suzukára. Szerencsére azonban mindketten ismerünk egy tapasztalt belgát, aki nekem évekkel ez előtt egy interjúban azt mondta: „Ha jó csapatod van, mindig találsz megoldást.” Nos, erről a tapasztalt belgáról még valamit tudni kell: mindenhol, de tényleg mindenhol vannak barátai. Igaz, segítőkész barátai. Így aztán ma reggel büszkén mondhatta el a csapata garázsa mellett állva, ahonnan két teljesen összerakott Peugeot gördült ki, harcra készen, hogy ez a kaland is jól ért véget.

„Meglehetősen nagy kár keletkezett mindkét autónkban Wuhanban, a harmadik versenyen, szóval nagyon nagy szervezőmunkát igényelt a részünkről, hogy mindkét autót rendbe tudjuk hozni – kezdte Eric Néve. – Ezért már hétfőn hozzáférhettünk az autóinkhoz. Szereztünk egy speciális karosszéria-javító eszközt, amivel csodákat lehetett tenni. Sikerült mindkét autót két és fél nap alatt összerakni. Ez egy hosszú, de nagyszerű folyamat volt, hogy megjavítsuk az autókat és szerezzünk egy pole-t. Mindenkinek hatalmas erőfeszítései vannak ebben a munkában, beleértve a WTCR paddockot, akik megengedték, hogy korábban hozzáférjünk az autóinkhoz. Szintén nagy szerepe volt ebben a TSR csapatnak, akik körülbelül 300 méterre találhatóak a pályától. Ők segítettek nekünk megszerelni olyan alkatrészeket, melyeket mi magunktól egyébként nem tudtunk volna. Szóval nagy kaland volt, japánokkal és a teljes paddock-kal – abszolút lenyűgöző!”

Tehát francia főhősünk, megérkezvén csütörtök reggel a pályára, már azt látta, hogy rendben van az autója. Pénteken reggel, a két szabadedzés alatt pedig azt tapasztalta, hogy megy is, mint az álom, most, hogy még a ballasztot is eltávolíthatták belőle. Aztán futott két időmérő edzést is, az elsőn pole pozíciót, a másodikon – egy apró hibát követően – harmadik helyet szerzett. Persze, a szavakat nem csak a meghatottságtól nem találta, de tudjuk, hogy ő vív egy másik csatát is, és ahogy elhallgatjuk, amit mond, az az érzésünk támad, hogy kezd nyerésre állni ott is!

„Ez nagyon király! Az első pole-om a WTCR-ben nekem is és a csapatnak is! Hatalmas köszönet mindenkinek, mert nagyon nehéz volt megszerelni az autókat a wuhani baleset után, de két nap alatt végeztek vele, és ez nagyszerű részükről. Nagyon boldog vagyok! – mondta Comte az első időmérő után. – A mai nappal elégedett vagyok. Nem volt rossz a köröm, de az egyes és a 14-es kanyarban nagyon túlkormányzott volt az autóm, szóval nem tudtam gyorsabban menni. Volt egy kis drift, próbálkoztam, de rendben volt végül – tette hozzá a második után.

A nap másik sárga sapkáját, ami a pole-ért jár, olasz főszereplőnk szerezte meg, aki három futammal ez előtt, összesen két kör tapasztalattal és egy plüsskutyával felszerelkezve érkezett meg a paddockba. Mi csak bámultunk, és nem akartunk hinni a szemünknek, hogy ez a 25 éves fiatalember, aki élete első versenyét (ráadásul teszt nélkül!) futja, momentán éppen pontot szerez, ráadásul a pálya a nem éppen könnyű Slovakia Ring volt. És, bár a tapasztalt, vén rókák (Gianni Morbidelli és Fabrizio Giovanardi is) ott hagyták a csapatot, mondván, hogy ebből az autóból semmit nem lehet kihozni, Kevin Cecconnak nem járt semmi ilyesmin az esze. Versenyezni akart, és valamiért – ki tudja hogyan – az első pillanattól összepasszoltak az autóval. De ez az együttállás ma teljesedett ki végképp, amikor Kevin egyedüliként 2.11 alá szorítva a köridőt, pole pozíciót szerzett.

„Ez hihetetlen számomra és a csapat számára is. Első pole-om a világkupában, az első a Mulsanne csapatnak, és az első az Alfa Romeónak is. Ez mindenki számára egy nagyszerű nap. Egyáltalán: ez volt az első, hogy bejutottunk a Q3-ba. Elképesztő kör volt! A Q2-ben biztos voltam abban, hogy tudnék gyorsabban is menni. Nem mindig könnyű fejlődni, de nagyszerű kör volt, és nagyon elégedett vagyok a munkával, amit végeztünk. Sokkal könnyebb innen nyerni, mint mondjuk a 10. helyről, de a legjobbak a győzelemért mennek, szóval nem nagyon fognak engem hagyni, hogy az élen haladjak. De szereztünk némi tapasztalatot. Habár még csak 25 éves vagyok, már 10 éve versenyzem. Majd megpróbálok előnyt szerezni, mert nekik minden pont számít, és nagy csata várható” – mondta Ceccon.

Hogy mi lesz a két kis királyfi japán kalandjának a vége pontosan, azt még nem tudjuk. De a pénteki nap happy enddel zárult számukra.

Magyar Szilvia

Comments

comments