Imolai flúgos futam (TCR, első verseny)

dobogó1

Comini idei első győzelme, Kajaia első dobogója

Őrült időmérő után még őrültebb verseny következett. Általában azért szokás köztük hagyni egy éjszakát, hogy a dolgok rendeződjenek, a kedélyek lenyugodjanak és ha valamely büntetés esetleg kétes volt, azt felül tudják vizsgálni. Nos, a B3 például az időmérő és a verseny közötti másfél órát a versenybíróságnál töltötte, hogy elérjék, hogy Dusan Borkovicnak legalább az egyik idejét visszaadják, ugyanis nem volt egyértelmű, hogy a szerb valóban elhagyta a pályát, Dusan pedig állítja, hogy nem történt ilyen. Vagy legalábbis nem annyiszor, ahányszor ezt állítják.

Persze másoknak is voltak problémái, köztük James Nashnek is, akit szintén megbüntettek, így került az eredetileg 9. helyről a 11.-re, aminek következtében aztán mégsem Jordi Gené örökölte meg a pole-t a második versenyre, hanem Tassi Attila.

Végül is felfüggesztették a vitákat a büntetésekről és a rajthalyekről, mert kinyitott a boxutca és fel kellett készíteni a versenyzőket, hogy elrajtolhasanak az igen kaotikussá vált első futamra.

Gianni Morbidelli jól jött el az élről, Stefano Comini támadta, Davit Kajaia követte őket, akit Pepe Oriola tartott nyomás alatt, de mindhiába, mert Kajaia jól védekezett.

A negyedik körig változatlanul vonatoztak a versenyzők, azt is csak ekkor vettük észre, hogy James Nash hátsó lökhárítója lóg. Vissza is esett, többen elmentek mellette. A következő fordulóban Pepe Oriolát előzte Mikhail Gracsev, majd később az orosz hibázott és Oriola visszaszerezte a helyét.

A hatodik körben dőltek össze Morbideli és a WestCoast Racing szépen felépített győzelmi álmai, ugyanis Morbidelli autójában elszállt a korványszervó, az autó lelassult, és midőn a követő boly kerülgetni akarta, éppen úgy érkeztek a sikánhoz, hogy a kitérést megkísérlő Alain Menut az irányíthatatlan autó, ami éppen csapattársáé volt, egyszerűen felöklelte. Sajnos kapott belőle Borkovic is egy kicsit. Bejött a biztonsági autó, Menu Hondáját (dirib-darabra tört hátsó résszel) a korlát mögé vontatták. Morbidelli eljött a boxig ugyan, Borkovic pedig még bírta, bár az autója eleje igen viseltes volt.

Miután a biztonsági autó elhagyta a pályát, Comini vezetett Pepe Oriola előtt, Kajaia, Gracsev, Gené, Afanasjev, Borkovic, Vernay, Homola és Tassi követték őket.

A 12. körben Borkovic előzte Vernay-t, de később a szerb hibázott, elhagyta a pályát, majd visszatérve összeért a franciával. A lökdösődés tovább folytatódott pár kanyar múlva, s a végén Borkovic a kavicságyban kötött ki, Vernaynak pedig elveszett az első lökhárítója. Végigment ugyan a versenyen, ám ütközés okozásáért utólagos áthajtásos büntetést kapott, így a hatodik helyről a 11. helyre sorolta vissza a rendszer. További 30 másodpercet kapott utólag, amiért többször is elhagyta a pályát, továbbá a következő két versenyre felfüggesztett 5 rajthelyes büntetést is begyűjtött.

Így esett, hogy a B.D. Racing (akik az előzetes nevezési listától eltérően két hölgy versenyzővel érkeztek, Carlotta Fedelivel és Alessandra Nerivel) mindkét autója pontot szerzett.

Az első verseny végeredménye (mely jelen pillanatban hivatalosnak számít) tehát: Stefano Comini, Pepe Oriola, Davit Kajaia, Sergej Afanaszjev, Mato Homola, Jordi Gené, Tassi Attila, Mikhail Gracsev, Carlotta Fedeli, Alessandra Neri és Jean-Karl Vernay. Borkovicot 3 kör hátránnyal a 12. helyen rangsorolta a számítógép.

És itt még nem volt vége…

Fotó és szöveg: Magyar Szilvia

Comments

comments