Hyundaiok a szalagkorlátban, Peugeot-csoda

Fotó: Magyar Szilvia

A WTCR “szombati” versenye, amit most éppen vasárnap rendeztek meg, egészen a harmadik kanyarig tartott. Körülbelül. Cirkusz nélkül. De egyeseknek elrajtolni sem sikerült rendesen, sőt, volt aki még a rajtrácsra sem tudott oda állni.

Először is, még az időmérőn történtek miatt eléggé furcsa volt a rajtrács eleje is, meg a hátulja is. Volt két holland szabadkártyásunk a sor végén. Közülük Bernhard van Oranje Nassau herceg egyszerűen nem talált bele a felvezető kör után az utolsó rajtkockába, és a piros lámpák égtek, ő meg a rajtrács végén kolbászolt. A piros lámpák ezért elég sokáig égtek, és Rob Huff az első rajtkockában a félig felengedett kuplung visszatartásával vesződött, miközben Benjamin Lessennes nem bírta tovább és kiugrott a rajtnál. Huff kuplungja sem tolerálta a hosszú várakozást, ezért a rajtja végül rémesen sikerült, Yann Ehrlacher és a hetedik helyről viszont álomrajtot fogó Aurelien Comte elmentek mellette.

Ahogy a mezőny tovahaladt, Michelisz Norbert a 19. helyért próbálta előzni Yvan Mullert. A két autó összekoccant, ami azt eredményezte, hogy Michelisz kormányműve megsérült, majd az autó a belső íven irányíthatatlanná vált, és ahogy a pálya kanyarodott, a BRC Hyundai a fizika törvényei értelmében szó szerint felpasszírozta az YMR Hyundait a szalagkorlátra. Muller autójából sok minden nem maradt egészben… Aztán jött a Safety Car, a piros zászló meg a korlátszerelés… Meg a (tömeg)hisztéria, de ez egy másik történet.

„Egyszerű versenybaleset volt – mondta Muller. – Megesik az ilyen. Össze fogjuk rakni az autót és folytatni fogjuk. Nekem vannak a legjobb szerelőim a világon! Lehet, hogy nem fognak aludni az éjszaka, de az autó készen lesz holnap reggelre az időmérőre.”

„A két autó összeért, és eltörött a felfüggesztés – kezdte Norbi. – Tudom, hogy elég hülyén nézett ki, pláne a 19. helyért, de nem tehettem róla, csak utas voltam az autóban.”

Miután ezt tisztáztuk és a szalagkorlátot is megszerelték, továbbá Lessennes-t és van Oranje herceget áthajtásos büntetéssel sújtották, futottunk egy meglehetősen egysíkú versenyt, ahol az izgalmakat mindössze az szolgáltatta, hogy az eddig látványosan szenvedő Peugeot-t meg tudja-e tartani Comte a második helyen.

Nem csak hogy meg tudta tartani, de volt egy rövid időszak, amikor még támadással is próbálkozott, de Ehrlacher Hondáját nem tudta megelőzni, így maradt a második helyen. Gordon Shedden támadta a harmadik helyért Huffot, volt egy kis lökdösődés, meg oda-vissza előzés, de ez sem változtatott az eredetileg kialakult sorrenden.

Az utolsó két kör előtt volt egy újabb Safety Car fázis, mivel Szabó Zsolt lökdösődött Fabrizio Giovanardival, és az olasznak olyan szerencsétlen helyen állt meg az autója (a célegyenesben).

Végül az első WTCR versenyt Ehrlacher, Comte és Huff zárták a dobogón, mögöttük Gordon Shedden, Jean-Karl Vernay, Esteban Guerrieri, Tom Coroenl, Mehdi Bennani, Nathanael Berthon, Aurelien Panis, Denis Dupont, James Thompson, Gianni Morbidelli, Thed Björk, John Filippi, Szabó Zsolt, Nagy Norbert, Mato Homola, Benjamin Lessennes, Michale Verhagen és Bernhard van Oranje Nassau fejezték be a versenyt.

Magyar Szilvia

Comments

comments