Miután Michelisz Norbert Huff és Muller előtt megnyerte a reggeli bemelegítő edzést is, és lefutottak néhány elég érdekesnek mondható versenyt is, a mezőny verőfényes napsütésben állt fel a rajthoz, Yvan Muller, Michelisz, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro sorrendben.
A repülőrajt jól sikerült, Michelisz meg tudta őrizni a második helyét, de a mezőny második fele a második kanyarban a bukótérben kötött ki. Történt ugyanis, hogy Monteiro Hondáját megtolták hátulról, és hát sűrű volt a leves, ment velük tömérdek ártatlan ember…
Vissza is jöttek majdnem mind, Oriolát kivéve (valahogy a Hungaroring nem az ő pályája), bár néhány autó szó szerint rongyosra tört.
Valószínűleg még a lökdösődés eredményeként Monteiro autója kevéssé jól irányítható módon csapódott a gumifalba a következő körben.
Yvan Muller közben magabiztosan állt az élre, Michelisz konzisztens köröket futva követte, s mivel a francia nem hibázott, hazahozta a győzelmet.
Kissé hátrébb eseménydúsabb volt a futam, Coronel vonatozott Chilton fenekében, sokára sikerült is megelőznie Bennanival együtt, majd Huff-fal járt el hasonlóképpen. Bennani nem hagyta annyiban a dolgot, és a verseny végére kiharcolta, hogy Coronel előtt érjen a célba.
Végül Tarquini végzett a dobogón Muller és Michelisz mögött.
„Sajnálom, hogy nem sikerült megnyernem a versenyt, ugyanakkor nagyon boldog is vagyok a második hellyel, mert ahogy mondtam, a cél a dobogó volt.” – mondta Norbi a verseny utáni hivatalos sajtótájékoztatón.
Az első verseny hivatalos eredménye
Amikor Mehdi Bennani feljött nyilatkozni az első verseny után, valaki célzást tett arra, hogy a másodikon az első sorból indul, és hogy most mi lesz… Nos, Bennaninak van oka szeretni a Ringet, mégpedig azért, mert minden eddigi futamán kiválóan szerepelt itt, azt az egyet kivéve, amikor az első sorból indulva rögtön az első kanyarban Michelisz autójában végezte. Aki ugyancsak egy zseni ezen a pályán (persze csakis Norbi után), az Rob Huff. Fel is álltak a rajtrácsra ilyen sorrendben: MacDowall, Bennani, Huff. Monteiro a boxból indult a mezőny után, mivel még a felvezető kör alatt is szerelték az autóját. Kialudtak a piros lámpák, és akkor elkezdődött egy kicsit másfajta őrület, mint eddig…
Nem is volt semmi baj, Bennani kiválóan kapta el a rajtot, Huff utána, a marokkói vezetett, egészen a harmadik kanyaring. Jómagam mostanáig nem vettem ki jól egyetlen visszajátszásból sem, hogy pontosan mi történt, de Gabriele Tarquini a lökdösődő tömegből hirtelenjében a gumifalba csapódott, akkora erővel, hogy autója (és leszakadó darabjai) visszavágódott a pályára, amit az ellenfelek igyekeztek elkerülni. Sajnos Frantz Engstler későn vette észre hogy mi történt, így belerohant a Honda roncsaiba.
A szervezők beküldték a Safety Cart, Tarquinit és Engstlert kisegítették a roncsokból. Később az olasz kapott egy csinos nyakrögzítőt is, és mivel nagyon fájlalta a bordáját, a Honvéd kórházba szállították további vizsgálatok céljából.
A biztonsági autó körökön keresztül vezette a mezőnyt. „Amikor láttam, hogy mi történt, be is szóltam a mérnökömnek rádión: ajaj, ez nekem így nem jó.” – mondta később Bennani.
Bizony, nem volt jó neki, mert Huff olyannyira lőtávolban maradt, hogy amint elengedték a mezőnyt egyből befogta a marokkóit, megelőzte, az élre állt, és magabiztosan vezetve megnyerte a futamot. (Úgy látszik Huff az egyetlen, akinek évekkel ez előtt elfelejtették mondani, hogy a Hungaroringen nehéz előzni. Ő évek óta semmi nehezet nem talál benne.) Bennani tapadt, ugrásra készen, de, mint ahogy mondta: a világbajnokok ritkán hibáznak, Huff sem tette.
Michelisz közben a 8-9-10. helyért folyó csatának volt aktív részese, O’Younggal, D’Astéval, majd később Coronellel és Chiltonnal harcolt. Aktívan megverekedtek mindannyian a pontzónában maradásért. Végül Coronel, Chilton, Michelisz sorrendben jutottak célba a 6.-7.-8. helyen.
Barth kapott a futam végén áthajtásos büntetést, amit azonban nem tudott letölteni, mivel autója megállt a boxutca bejáratánál.
Bár Bennani nem nyerte meg a futamot, így is egyik legjobb eredményével gazdagította csapatát. A boldog győztes, Rob Huff körülbelül 5 perccel a szezon előtt tett szert erre a seatos szerződésre, és talán maga sem gondolta volna soha, hogy már a Hungaroringen versenyt nyer új csapatával.
„Nem a miénk volt a legjobb autó a pályán, de szerencsénk volt – mondta. – Hiába van a legjobb autó a legjobb pilótával, ha szerencséd nincsen.”
A második verseny hivatalos eredménye
Gabriele Tarquini állapotáról egyelőre nincsen bővebb információnk.
Social Profiles