Homokozók – WTCC különítmény a Dakaron

peugeot official
Loeb egyelőre szárnyal
Fotó: Peugeot Official

Féltávjához érkezett a Dakar rali, pihenőnap van. Itt az ideje, hogy beszámoljunk arról, hogy WTCC-s hőseink hogyan állnak a sivatagban. Mivel idén nem Tom Coronel az egyetlen, aki a WTCC-ből kiugrott a Dakarra, így van még miről írnunk. Facebook oldalunk napok óta úgy néz ki, mintha átmentünk volna tereprali hírmegosztó portálba. Míg a mezőny pihen, addig jöjjön az eddigi események összefoglalója.

Kissé megbolondult az időjárás az idei Dakarra, ugyanis rögtön az első szakaszt törölni kellett a vihar és a szakadó eső miatt. Még utána is napokig dagonyázott a mezőny, a régi, jól megszokott homokozás helyett…

Tim és Tom úgy gondolták, hogy tavaly igen nehéz volt kilátni a szélvédőn, ami végtelenül mocskossá vált az örök bolíviai magasföldeken, különösen a végtelennek tűnő maratoni etapon, ezért eleve szélvédő nélkül vágtak neki a Dakarnak. Nos, meg kell hagyni, volt már jobb ötletük is a tesóknak: az első napi zuhanyt egy az egyben arcba kapták, mialatt végigmentek az úton a törölt gyorsasági helyett, de ami Tomra várt ezek után, az sem volt leányálom…

Nos, Tim buggyja tavaly már az első szakaszon feladta, Tomnak meg végig kellett mennie, ebből született az ominózus “Dakar, I love you, I hate you!” mondás, és később a film is. (Ígértek belőle angol verziót egy kicsit későbbre.) A buggyk ismét csodálatosan időzítettek lerobbanás tekintetében: rögtön az első megtartott gyorsaságin mindkettő. A benzinszűrő tömődött el, Tim helyben tudta szerelni, Tomot hosszú próbálkozások után a kamionjuk vontatta célba. Egy kamion mögött egy szélvédő nélküli buggyval – mindenkinek a fantáziájára bízom (vagy nézzen ide, ha nem látta még), de az “Eat my dust!” mindenesetre teljesen más megvilágításba helyeződött. A búvárszemüveg jó szolgálatot tett…

Bár Tim benzinszűrőjét sikerült hosszabb időre működőképes állapotba hozni, Tomé ezek után is csak átlagosan mindössze 20-25 km-t bírta, így a harmadik szakaszon ismét lefulladt a kicsi kocsi. Coronel hiába integetett az út mentén, még egy kamion is súrolta a lerobbant buggyt, nem látván azt. Végül ismét kamionos vontatás lett a dologból, ezúttal a szélvédő helyén beömlő homokkal.

Bár a Coronel fiúk és a Bubbel Media elvileg véresen komolyan vették a feladatot, egyre inkább komédiába hajlott Tom bukdácsolása, szélvédő nélkül…

A negyedik szakaszra érkeztünk el a bush-bush-hoz. Az argentin pampákhoz, ahol olyan 20 km után a benzinszűrő ismét megadta magát. Ekkor Tom kimászott a szélvédő helyén és feladta. Kész, vége. “Hát mégsem szerelhetem minden 20 km után a benzinszűrőt!” – mondta a kamerába. A sors fintora, hogy ikertestvérének ez volt 100. Dakar szakasza pályafutása során.

coronel dakar 2016
Tom Coronel így adta tudtára mindenkinek: ennek bizony vége van.
Foto: Tom Coronel FBpage

Tim még mindig a mezőnnyel van, Tom az elmúlt pár napot egy argentin családnál töltötte, a pihenőnapon csatlakozott a mezőnyhöz és testvéréhez újra.

A másik sivatagi hős ezúttal az újonc Sébastien Loeb, nem mással, mint hű itinerolvasójával, Daniel Elenával karöltve. Loeb újonc létére szárnyal, rendre az első ötben végez, de általában nyernie is sikerül. Vezeti az összetettet. Stephane Peterhansel, Carlos Sainz vagy Nasser Al-Attiyah csak nézi, és nem érti…

Hogy mi hiányzott Loebnek ahhoz, hogy ismét repüljön? Lehet, hogy a por és a sziklák, vagy éppen Elena a bal egyből, de az is lehet, hogy a tudat, hogy valahol szorosan mögötte ott jön Mikko Hirvonen. Mert bizony ott jön a régi jó ralis társ is, általában szintén az első ötben, csak ő egy Minivel. (vicces, hogy ezek a sivatagjáró Minik akkorák, mint egy elefánt…)

loeb dakar2
Loeb igazán otthon érzi magát. Elena diktál neki…
Fotó: Peugeot Official

————————————————————–

hirvonen dakar
… Hirvonen meg üldözi. (Ezzel az elefánt méretű, sivagatjáró Minivel.)
Fotó: Mikko Hirvonen FBpage

Loeb nyerte a második, a harmadik és az ötödik szakaszt az autóknál. A hetediken másodiknak futott be, így vezet Peterhansel előtt másfél perccel.

Persze a magas költségvetés és a magára találás csodája mellett az ő élete sem fenékig tejfel, bár a problémák még csak most kezdenek jelentkezni: a hetedik szakaszon egyből kettő is. Előbb Elena navigált félre (mentségére legyen mondva, neki is új a terep, és amúgy sem esik meg vele túl gyakran), majd a motorral adódtak gondok. Mindezek ellenére is megvolt a második hely (ki tudja milyen időt futottak volna problémák nélkül), a szerelők pedig rendbe tudják hozni a technikai zűröket.

Seb mosolyog, láthatóan boldog – a WTCC-ben kevés volt az ilyen pillanat, itt a porban és göröngyök között rögtön eljött és azóta is tart…

 Sajnálatos módon az idei Dakar sem múlt el halálos áldozat nélkül. A hetedik szakaszon egy néző az út közepén állt, egy versenyző pedig már nem tudta kikerülni. A kórházba szállítás után életét vesztette. A versenyzők közül többeknek fel kellett adniuk egészségi probléma vagy sérülés miatt, jellemző a hegyi betegség, ugyanis Bolíviában átlagosan 3200 méteren tartózkodnak. Mivel a motorosoknak amúgy is megterhelő a verseny, ilyen magasságban fokozott veszélynek vannak kitéve. Többeket nem engedtek tovább az orvosok, mondván nem lenne felelősségteljes döntés folytatni. Egyikük ehhez csak annyit tett hozzá, hogy ez igaz, de maga a tény, hogy elmész a Dakarra sem valami felelősségteljes döntés.

Holnap a mezőny a cél felé veszi az irányt, a leintés előtt Loeb eredményeit Facebook oldalunkon osztjuk meg minden este.

Magyar Szilvia

Comments

comments