Három Honda a M1RA-nál

Fotó: Schneider Erika

A magyar autósportrajongók a keddi napon értesülhettek a M1RA honlapjáról arról, hogy Roberto Colciago törött bordái nem jöttek helyre, ezért új versenyzőt kell keresniük a helyére, rohamtempóban. Aztán szerdán megtudtuk azt is, hogy a M1RA tulajdonképpen három autóval indul Buriramban. De mi is történt a háttérben?

A csapat keddi sajtóközleményében ez állt:

“Roberto Colciago nem állhat rajthoz a TCR International Series hétvégi fordulójában Buriramban. Egy orvosi kontrollvizsgálaton kiderült, hogy olasz pilótánk oscherslebeni versenybalesetben eltört bordája sajnos még nem gyógyult meg teljesen. Mindannyiunkat váratlanul ért a hír, hiszen Roberto már jobban érezte magát. Bármennyire szeretnénk, hogy Thaiföldön is ott legyen a csapattal, és segítsen a bajnoki címért folytatott harcban, az egészsége a legfontosabb, amit semmi esetre sem tennénk kockára. Kívánjuk a mielőbbi gyógyulását, és bízunk benne, hogy októberben Kínában már visszatérhet közénk. Eközben égnek a vonalak, keményen dolgozunk a szerencsétlen helyzet megoldásán. Amint tudunk biztosat mondani, jelentkezünk.”

Majd a szerdaiban ez:

“Örömmel jelentjük be, hogy HÁROM autóval indulunk a TCR International Series hétvégi versenyén Buriramban. Giacomo Altoe csatlakozik a csapathoz a sérülés miatt távolmaradó Roberto Colciago helyére, és Michelisz Norbert is újra rajthoz áll egy harmadik Honda Civic Type R-rel állandó pilótánk, Attila Tassi mellett. Ahogy azt kedden közöltük, Roberto Oscherslebenben eltört bordája sajnos nem gyógyult meg teljesen, ezért kellett új felállást keresnünk erre a hétvégére. Mivel a rossz hír váratlanul ért minket, szorított az idő, de örömmel köszöntjük a csapatban Giacomót, aki az első évét futja a TCR-ben. Az utóbbi időben szépen fejlődött, a legutóbbi két versenyhétvégén egyaránt volt top 5-ös helyezése. Bízunk benne, hogy a segítségünkre lesz a bajnoki címért folytatott küzdelemben. Norbit senkinek sem kell bemutatnunk, tapasztalata felbecsülhetetlen lesz két fiatal pilótánk számára. Reméljük, nem fogja semmilyen váratlan körülmény keresztülhúzni az indulását, hiszen ő még nincsen Thaiföldön, holnap indul útnak. Roberto hiányában is igyekszünk eredményesek lenni, hogy ugyanúgy egy bajnoki címre esélyes csapatba térhessen vissza közénk!”

Nos, a helyzet az, hogy amikor a hír kipattant, akkor mindannyian azt vártuk, hogy Michelisz Norbert majd beugrik Colciago helyére, nem lévén másik versenye, és abszolút értője a Honda vezetésének. Mivel a csapat igen előkelő helyen áll a csapatok bajnokságában és Tassi is a versenyzőkében, ez lett volna a logikus húzás. Csakhogy a csapat már akkor tudta, hogy Michelisznek versenye lesz a hétvégén, mégpedig náluk, ezért voltak kényszerhelyzetben.

Nem nehéz kitalálni, hogy ha valaki Buriramban (vagy bárhol Európán kívül) akar egy plusz autót egy plusz versenyzővel, annak a szállításáról időben gondoskodni kell. Így tehát egészen nyilvánvaló, hogy már a konténerek megpakolásakor tisztában voltak a csapatnál azzal, hogy az ázsiai fordulóban (legalábbis annak valamelyik versenyén) mindhárom autójukra szükség lesz. Senki nem csinál olyat ekkora költségek mellett, hogy csak úgy bedob még egy autót, hátha szükség lesz rá, a bőröndben meg elfér. Tehát az egészen biztos volt, hogy Norbi legalább egy futamon használni fogja az egyik autót. Ebből az következik nyilvánvalóan, hogy nem tudott Colciago helyett vezetni, mert két autót egyszerre azért még ő sem tud…

Vagy gondoltam én ezt. Azonban Michelisz mai blogjában elmagyarázta, hogy nem ez volt a helyzet. Egyrészt néhány nap múlva esedékes volt egy barcelonai útja (erről magam is tudtam), másrészt természetesen anyagi vonzata van annak, ha a csapatvezető is versenyezni akar. Végül a háromautós felállás titkát, és hogy honnan is szerezték akkor a harmadik autót, ha nem készültek eleve így, azt a blogban el tudjuk olvasni.

Arról, hogy miféle orvosi “anticsoda”, hogy Roberto Colciago bordái nem forrtak össze 8 hét alatt, nincsenek információink. Mint ahogy arról sincsenek, hogy miként esett a választás éppen a csak 16 éves (!) Giacomo Altoéra, hogy a WestCoast Racing miért és milyen feltételekkel engedte el  őt, hogy a WestCoast Racingnél ki fogja vezetni a másik Golfot, illetőleg, hogy a M1RA a továbbiakban is 3 autóval versenyez-e. A probléma megoldásával – mint az oly sok esetben lenni szokott – még több probléma, vagy legalábbis kérdés merült fel, melyekre itt és most biztosan nem fogunk választ kapni. Ugyanakkor a versenyhétvége már csak egyetlen napra van, és az alatt minden bizonnyal jónéhány információval leszünk még gazdagabbak.

Már csak ezért is megéri majd nézni, meg Norbiért, meg a thaiföldi és távol-keleti  versenyzőkért és csapatokért, akiknek ilyen vicces neveik vannak, mint például: Billionaire Boys Racing. A szórakozás és talán a jó versenyek is garantáltak lesznek, és láthatjuk azt is, hogy boldogul majd a túraautózás történetének legfiatalabb versenyzőpárosa – bizony, a M1RA egy rekordot már megdöntött a hétvégén!

A közvetítések a TCR Youtube csatornáján megtekinthetőek az alábbi menetrend szerint:

Közép-európai idő szerint

Szombaton, szeptember 2-án, 05:25 első szabadedzés, 07:25 második szabadedzés, 10:25 Időmérő edzés

Vasárnap 9:25 első verseny, 11:00 második verseny

Magyar Szilvia

 

Comments

comments